Problemen met de Mail app na installatie OS X Mavericks en/of Yosemite
Krijg sinds de (vlotte) installatie van Mavericks mijn Mail niet meer opgestart (foutmelding dat Mail onverwacht is gestopt), ook na safe mode start (werk met gmail op een MBAir ’11 – tot dusverre probleemloos.)
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Mail start op , berichten worden ook opgehaald en verstuurd maar geen enkel bericht kan meer geopend worden ( foutmelding > mail is onverwacht gestopt )
Wat kan er aan de hand zijn ?
Dit is in mijn iMac en mijn MacBook hetzelfde.
maar .... nu heb ik hetzelfde als Limoena, ophalen, werk, maar openen niet, dan sluit Mail zichzelf weer af ;-(
is het probleem bij mij nu opgelost :-)
Was niet de eerste vandaag met dit probleem .
wat was de oplossing?
Én zelfs in het Steve tijdperk kon men er mee weg, echte problemen te verzwijgen; bv laptop die in minder dan 5 jaar tijd voor de 2de maal precies aan het zelfde onderdeel kapot gaat; het moederbord. En de tijd maar rekken, zodoende je als consument geen poot meer hebt om op te staan.
PUUR MACHTSMISBRUIK!
https://discussions.apple.com/thread/5469375?start=15&tstart=0
Ik vind het een 'enge' ingreep, ik ben niet zo'n sleutelaar, heb niet voor niets een Mac aangeschaft een paar jaar terug... Maar misschien hebben anderen er wat aan?
defaults delete com.apple.mail ColorQuoterColorList
Succes!
defaults delete com.apple.mail ColorQuoterColorList
Ik hoop dat hier snel een update voor komt!
-Bij aanmaak nieuwe account onder Mail (voeg ander Mail-account toe..) wordt er gevraagd een email adres in te voeren. Als je dat doet wordt sowieso een POP account aangemaakt (geen keuze mogelijkheid POP-IMAP)
-Als je daarentegen i.p.v. je email-adres een account nummer (v.d. provider: hier Telenet) ingeeft krijg je wél de keuze POP-IMAP.
-Na ingave van verdere info (in-uitgaande post..) wordt de account aangemaakt, maar deze werkt niet:
Nu wordt telkens en telkens opnieuw (door het voorkeurenpanneel "internetaccounts) het paswoord gevraagd van deze IMAP maar dit paswoord wordt nooit aanvaard.
Mijn overige 3 mail-acoount werken perfect behalve de éne van Telenet werkt niet (wel als POP, maar dit moet een IMAP zijn voor synchronisatie met mijn andere toestellen)
Sorry voor mijn lang verhaal
Erg vervelend. Weet iemand hiervoor de oplossing?
Mails doorzenden gaat ook niet.
Helpdesk heeft met mij een nieuw account aangemaakt op mijn iMac maar ook dat gaat niet. HELP, iemand een oplossing?????
Hoe kan het komen dat ik geen groep of individueel contact meer kan slepen naar de te adresseren "Aan" te slepen. Zien of het ooit kan worden opgelost of zo laten?????
Ik heb bovenstaande problemen ook gehad met Mail: foutmelding > mail is onverwacht gestopt.
Uiteindelijk nieuwe clean setup gedraaid en nu draait Mail weer prima.
Echter nu ben ik mijn hele mail archief kwijt.
Ik heb wel een Time Machine backup..... is daar ergens de mail terug te vinden?
Heeft iemand een gouden tip
Open Finder en klik dan op "Go". Klik dan op "Go to Folder" en geef dit adres in: ~/Library/Mail/V2
Open nu Time Machine om eventueel een backup terug te zetten.