Problemen met de Mail app na installatie OS X Mavericks en/of Yosemite

2

Reacties

  • Sinds de installering van Maverick. Bij het versturen van een mail kreeg ik gisteren de melding dat deze niet verstuurd kon worden omdat de smtp.casema.nl mijn mail adres niet accepteerde. Ik kan geen enkele mail meer versturen.

    Vandaag krijg, bij een nieuwe poging om mail te versturen ik helemaal geen melding meer.

    Ziggo zegt me niet te kunnen helpen. Iemand hier wel?
  • @timosha
    Volgens mij na ~/Library/Mail/V2 ga je naar de huidige mail.
    Hoe kom ik op mijn TimeMachine?
    Het is bovendien een niet meer in gebruik zijnde kopie van TM maar een 'oude'.
  • timoshatimosha    Moderator
    Open de directory ~/Library/Mail/V2 met Finder en open dan Time Machine. Ga nu met Time Machine terug in de tijd naar de gewenste kopie.
  • timoshatimosha    Moderator
    Apple heeft deze nacht OS X 10.9.1 (Build 13B42) vrijgegeven. Met deze update zouden de Gmail problemen moeten opgelost zijn.
  • De meeste van jullie problemen heb ik ook ondervonden.
    Vanavond heb ik een zeer eenvoudige doch doeltreffende oplossing gevonden.
    Selecteer de mailbox waar problemen mee zijn, selecteer vervolgens onder postbus in je menu balk de optie bouw opnieuw op, vervolgens geduldig afwachten en je ziet na verloop van tijd al je mail weer te voorschijn komen.
    Waneer je submappen hebt aangemaakt moet je hier hetzelfde doen. Wanneer er al mailberichten in de betreffende mappen aanwezig zijn zullen deze eerst verdwijnen (schrik niet) ze komen vanzelf terug in volgorde van het eerste bericht tot het laatste bericht.
  • Sinds de installatie van Mavericks heb ik problemen met het toepassen van Regels in Mail. De Regels werken goed op vers binnenkomende mail, maar mail die al in een "verkeerde" postbus zit en die ik via het commando "Pas regels toe" wil verplaatsen naar de goede postbus blijft in de verkeerde postbus zitten. Alleen slepen helpt nog. Ook als ik een Regel heb gewijzigd en de nieuwe Regel wil toepassen op mail die al in een postbus zit gaat het mis. Dat werkte allemaal vóór Mavericks perfect. Heeft iemand een oplossing?
  • Zijn alle problemen met Mail nu verdwenen met nieuwe update 10.9.1 ?
  • Wanneer ik een op een mail reageer of forward dan rekt het scherm uit buiten proporties. Het is niet meer mogelijk om het scherm te resizen. Dit probleem heb ik allleen bij mail...

    Weet iemand een oplossing?
  • Mijn problemen met MAIL (zie boven) zijn niet verdwenen na de update 10.9.1.
  • Na installatie van 10.9.1 houd ik voor wat betreft MAIL nog steeds de volgende problemen:
    - als ik mezelf op cc plaats in een mailbericht krijg ik in de meeste gevallen m'n mailbericht toch niet te zien in m'n Inbox. Slechts zo nu en dan werkt dat wel....!
    - het toevoegen van een attachment aan een mailbericht gaat sinds Mavericks ontzettend langzaam. Vooral als het attachment wat dieper verstopt zit in b.v. de map 'Documents' dan kan het even duren voordat je het gewenste document hebt toegevoegd aan je mailbericht. Komen deze problemen bij gebruikers van Mavericks bekend voor?
  • op 13 november mailt wesley dat slepen naar de adresbalk niet meer maar dat je de groep in de adresbalk kunt typen
    mijns inziens is slepen makkelijker dan typen, toch?
  • 2 uur terug via Cleanmymac schoonmaak gehouden. Daarna crasht Mail continue. Met schijfhulpprogramma bleek alles in orde. Sindsdien start Mail wel op, laadt mailbox, alleen toont bij elke mail leeg berichtenvenster. Hoe nu verder, heb nu best groot probleem...!?! p.s. Update Maverick werkt niet voor iMac (early 2007).
  • Herstel: crasht tóch bij elke opstart, alleen met shift ingedrukt niet....

    *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInternalInconsistencyException', reason: '-[NSViewController loadView] could not load the "MessageView" nib.' abort() called terminating with uncaught exception of type NSException

    Wie weet hier raad mee? Vast dank!
  • Opgelost via Apple support; clean install...
  • ik heb ook problemen met me mail ik heb een nieuwe macbook en nu ontvang ik wel emails enkel kan ik ze niet versturen het betreft een outlook.com account en heb al allerlei verschillende smtp servers geprobeerd iemand suggestie's ?
    mijn exchange account doet het wel gewoon namelijk

    smtp-mail.outlook.com
    smtp.outlook.com
    smtp.live.com
    smtp-mail.live.com

    hoor graag u reactie
  • Mijn mail accounts (exchange, icloud, gmail) worden niet meer getoond in mail inbox en preferences overzicht.
    Als ik ze weggooi (-) onder accounts, geeft hij ze na sluiten nog steeds weer onder account.
    Onder preferences geeft hij ze echter niet weer. Als ik ze daarop (opnieuw) aanmak en save wordt er niks getoond in het preference overzicht en in inbox.

    Alleen mijn gmail account heeft hij opnieuw gepakt
  • Ben net overgeschakeld van pc naar iMac, en zit dus met Maverick v10.9.1.
    Onmogelijk om mijn telenet emailadres in te stellen met POP zoals ik dat al jarenlang gebruik.
    Als ik al het bovenstaande lees en de problemen met Maverick op engelstalige fora maak ik me zorgen of ik een juiste beslissing genomen heb.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2014 aangepast
    In OS X 10.9.1 zijn er geen problemen met POP3 mail. Wel met Gmail en sommige andere IMAP mail services. Tenminste, ik kan op het Mac Development Forum (ook in het Engels) geen enkel topic vinden over POP3 problemen.

    POP3 is een simpel en antiek protocol. Dat zou dus zonder problemen moeten werken.
  • Timosha, als jij het zegt....
    Heb al uren aan de lijn gehangen met Apple en met Telenet die natuurlijk naar mekaar verwijzen. Als ik een account aanmaak voor Telenet krijg ik enkel IMAP aangeboden, geen mogelijkheid om te veranderen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als Telenet IMAP aanbiedt dan stel POP3 toch manueel in. Met of zonder encryptie:

    http://klantenservice.telenet.be/content/e-mails-ontvangen
  • Ik héb een telenet email account die ik al sinds jaren gebruik met POP en die nu nog steeds functioneert op mijn pc. Hoe kan ik dan POP manueel instellen voor mijn iMac?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2014 aangepast
    Maak het account aan en geef een verkeerd paswoord op, 1234567890 bijvoorbeeld. Dan kan OS X Mail niets ophalen bij Telenet.

    Als alle servers, POP3 en SMTP, goed ingesteld zijn stel je het juiste paswoord in.

  • Ik heb je stappen doorlopen, maar vooraleer definitieve verbinding met de server te maken moet ik dan toch een tweede keer mijn paswoord geven. Nieuwe paswoord wordt niet aanvaard (gelukkig maar...), en echte oude paswoord ook niet (begrijpelijk in één procedure waarin je eerst een ander paswoord gaf)....
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb het nog eens geprobeerd maar dan met System Preferences -> Accounts. Ik kan het foutieve paswoord veranderen in het juiste paswoord. En dan werkt het.

    Het probleem is dat OS X Mail, bij gebruik van het juiste paswoord, bij Telenet de server gegevens gaat opvragen. En Telenet geeft, in al haar wijsheid, alleen de IMAP server, voor inkomende mail, door aan OS X Mail.
  • Timosha,
    Nog eens herbegonnen en... het lijkt er haast op dat mijn inkomende post nu geregeld is!!! Daarom heet dit forum waarschijnlijk "genius", dankjewel.
    Schijnbaar heb ik nu nog probleem met uitgaande post maar ik zoek nog even verder.
    Ik bevestig morgen wel of alles nu helemaal werkt...


  • timoshatimosha    Moderator
    February 2014 aangepast
    Dan ga je de SMTP server nog correct moeten instellen:

    http://klantenservice.telenet.be/content/e-mails-versturen

    Succes verder met die nieuwe iMac en "Think different" ;-)
  • Ik introduceer ‘mijzelve' hier voor ’t eerst. Op zoek naar eventuele problemen met Maverick, en zo te lezen zijn die er zat. Ik zit nog in het Sneeuwluipaard, en dat komt omdat ik al vrij lang van deze gratis update wist; alleen rijst de vraag op of deze verhalen ‘slechts’ exemplarisch zijn of dat ze rampzalig vaak vóórkomen. Hoe prettig zou ’t wezen wanneer er een enquête onder de deelnemers hier zou worden gehouden om aan wat meer proportionele info te komen.
    M. (fotograaf, 66, Amsterdam, iMac 2007.)
  • timoshatimosha    Moderator
    @Maverniks

    Er zijn inderdaad nog steeds problemen met Gmail IMAP mail. Deze problemen zijn niet aanwezig in bv. iCloud IMAP mail.

    "Rampzalige" bugs zijn er niet in OS X 10.9.1 Mavericks. Door het compleet nieuwe veiligheidssysteem van Mavericks kan het wel gebeuren dat software die op een "onorthodoxe" manier geïnstalleerd wordt problemen veroorzaakt.
  • timoshatimosha    Moderator
    De problemen met Mail en dan in het bijzonder Gmail zouden moeten opgelost zijn met OS X 10.9.2 Mavericks Build 13C64 (die gisteren werd vrijgegeven). Updaten kan via de Mac App Store.

  • Hallo,
    Ik heb net de update 10.9.2 gedaan maar onderstaande probleempjes blijven aanhouden. Als ik een mail schrijf is er constant links onderin bij mail-activiteit een blauwe balk die bij elk woord wat ik schrijf volschiet. Bericht bewaren, inkomende berichten. 17, 34 of soms wel 80 tegelijk. Wat is dat voor kul. Vind het goed als zo af en toe het bericht automatisch gesaved word maar bij elk woord? Inkomende berichten? er komt niets binnen maar die blauwe balk blijft maar gaan. Ik wordt hier heel onrustig van. Kan dat alles niet uit het zicht gebeuren? Als ik dan m’n mailtje heb verzonden blijf er ook vaak een concept achter, maar het bericht is verzonden. Ook best irritant. Als ik in de (mail) prullenmand kijk zitten er 60 dezelfde mailtjes in met elk bericht een woordje meer. Als ik naar mijn verstuurde berichten kijk en op een naam klik waar zo’n blauw pijltje bij staat staan er allemaal, een hele sliert, soortgelijke berichtjes onder van andere mensen die ik een mail heb gestuurd. Ik werk veel met reserveringen en de berichtjes lijken dan erg op elkaar maar er staan ook geldbedragen bij die een ander niet aangaan. Het lijkt erop dat je die hele sliert berichten van ook andere mensen naar 1 persoon stuurt. Het zal wel niet (hoop ik) maar de eerste keer schrok ik me rot. Wat is nou het doel van al die ongein. Heb een nieuwe iMac gekocht en mijn vorige Mac had OS X 10.5.8 (kom je misschien van onder een steen) en dat mailprogramma werkte heerlijk. Deed gewoon wat je wilde zonder dat er van alles in het zicht gebeurde waar je alleen maar onrustig van word. En als laatste, man wat is het traag. Als er een bericht binnen is gekomen krijg je soms een minuut later een ping. Bij m'n oude mac gebeurde alles direct. Aan de mac kan het niet liggen want heb de grootste en snelste van de 4 instap modellen. Van de oude mac gaf de HD de geest maar ga die maar heel snel repareren en gebruik dat de oude voor m’n mail want het werkte veel fijner. Kan ik misschien met bepaalde instellingen die fratsen uitschakelen? Net zoals dat onooglijke uiterlijk van het nieuwe mailprogramma? Het eerste wat ik deed was ”gebruik klassieke indeling” aanvinken. Maar dat is een kwestie van smaak misschien.
    Ik hoop dat het allemaal beter kan met een paar veranderingen in de instellingen.
    Groeten en een prettige dag,
    Rob
Log In of Registreer om te reageren.