Problemen met de Mail app na installatie OS X Mavericks en/of Yosemite
Log In of Registreer om te reageren.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.
Reacties
Eerst en vooral hartelijk dank om aan te sluiten in dit verzameltopic.
Een heel lang verhaal over "Mail". Maar ik vrees dat er meer informatie nodig is om je te helpen. Welke Mail provider(s) gebruik je? iCloud, Gmail, Hotmail, YahooMail of nog iets anders? Zijn het POP3 en/of IMAP4 accounts?
Dank je wel en fijn op deze site te zijn. Erg goede en leuke tips maar als het erg technisch word moet ik soms afhaken. Zo ook met dit maar denk al waar het hem wringt. Zal vast bij Gmail de instellingen moeten veranderen. M’n oude Gmail accounts wilde niet werken in mail 7.1. Wel ontvangen maar niets verzenden in mijn geval. Twee dagen op gezeten en toen eens een nieuw account aangemaakt en werkte perfect. Nou, het werkte maar met de bijwerkingen zoals eerder beschreven. Dus het gaat om Gmail en het is een IMAP account. Ik heb ook nog een Hotmail POP3 account en die zeurt een paar keer per dag dat hij geen verbinding kan maken. Flikker ik eruit want probleempjes met de Gmail vind ik zat. Als ik dat weer lekker kan gebruiken gaan we er mee verder. Hoop dat dit genoeg info is om al enigszins een idee te hebben waar of het zit. Hoop dat u me een aanwijzing kan geven. Ciao
Ik heb helaas geen ervaring met Gmail omdat ik die dienst nog nooit gebruikt heb.
Wat ik wel weet is dat iCloud IMAP Mail perfect werkt zonder de minste problemen op vijf (5) Macs.
iCloud IMAP Mail? waar kan ik daarover iets lezen?
Bedankt voor je moeite. Ciao
http://www.apple.com/support/icloud/mail-notes/
Ik heb er al veel over gelezen, maar nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Is er iemand die kan helpen?
ook na de update (10.9.2) blijven er problemen met pop (3) mail, ondanks verschillende instellingen (porten) wel/niet SSL etc. Ook opnieuw update uitvoeren en van voor af aan mail instellen geeft geen oplossing. Kan geen mail ontvangen (melding: server geeft foutmelding, time out)
Krijg bij het opstarten dat hij mail gaat importeren denk van de mail die al op de computer stond maar dan geeft hij ( importeren is mislukt.) " er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het importeren.zorg dat er voldoende ruimte vrij is in uw thuismap en probeer het opnieuw."
Heb 35 gb vrij en hij blijft deze melding geven kan nog steeds niet bij mijn mail.
Wie kan mij helpen
Gr. Bert
'Toets: CMD+ALT+ESC.' Vervolgens krijg je een keuze welk programma je wilt sluiten, in dit geval de mail. Klik op mail en klaar .
Ik werk met mail, IMAP van telenet. en nu nog 10.8.5
Enig groot problem was dat upgrade van iPhoto er wel niet in geslaagd is mijn grootste bibliotheken te openen.... alles moeten exporteren (ik kon ze via gans scherm weergave gelukkig zichtbaar krijgen) en nieuwe bibliotheken aanmaken. Trefwoorden enzo kon ik meegeven ....
Iem&nd die me hierbij kan helpen aub. Alvast bedankt.
Vr.groeten, Pablo