Problemen met de Mail app na installatie OS X Mavericks en/of Yosemite

December 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Krijg sinds de (vlotte) installatie van Mavericks mijn Mail niet meer opgestart (foutmelding dat Mail onverwacht is gestopt), ook na safe mode start (werk met gmail op een MBAir ’11 – tot dusverre probleemloos.)
«13

Reacties

  • Ook ik heb na de installatie van Mavericks problemen .
    Mail start op , berichten worden ook opgehaald en verstuurd maar geen enkel bericht kan meer geopend worden ( foutmelding > mail is onverwacht gestopt )
    Wat kan er aan de hand zijn ?
  • Na installatie van Mavericks kan ik geen groep adressen meer vanuit mijn contacten naar de adresbalk meer slepen omdat mail door het openen van contacten niet meer actief is.
    Dit is in mijn iMac en mijn MacBook hetzelfde.
  • Hier hetzelfde, mogelijk een bug(?), kan me anders niet voorstellen waarom Apple dit heeft gedaan.
  • wat betreft het niet opstarten: mij is het gelukt dat deel op te lossen - een beetje per ongeluk/toeval/trial and error. Ik vond op apple support een vergelijkbaar probleem met Mail na een beveiligingsupdate in Mountain Lion. De oplossing die daar werd geboden werkte niet, maar bracht me wel op een idee: ik heb mail uit het dock gegooid, ben naar programma's gegaan (in Finder) en heb van daaruit Mail opgestart terwijl ik de shift knop ingedrukt hield - en verhip: doet het weer -
    maar .... nu heb ik hetzelfde als Limoena, ophalen, werk, maar openen niet, dan sluit Mail zichzelf weer af ;-(
  • Na bijna 1 uur telefonische ondersteuning van Apple-support
    is het probleem bij mij nu opgelost :-)
    Was niet de eerste vandaag met dit probleem .
  • @Limoena,
    wat was de oplossing?
  • Geen idee , computer werd deels " overgenomen " door Apple support en na een uur was Mail eindelijk weer hersteld .
  • Er zijn nog andere problemen met Mail, UNREAD SmartBox is bv gewoonweg niet meer aan te maken. En als je geen clean install gedaan hebt staat ie erin maar staat de teller bv op 26 terwijl er geen unread mails meer inzitten. Geeft me al bij al een slordige indruk… Van Apple kon je verwachten als iets op de markt kwam dat het werkte. Helaas heb ik de indruk dat men hiermee aan het shiften is.

    Én zelfs in het Steve tijdperk kon men er mee weg, echte problemen te verzwijgen; bv laptop die in minder dan 5 jaar tijd voor de 2de maal precies aan het zelfde onderdeel kapot gaat; het moederbord. En de tijd maar rekken, zodoende je als consument geen poot meer hebt om op te staan.

    PUUR MACHTSMISBRUIK!
  • November 2013 aangepast
    Hier, bij Apple vond ik een oplossing, in het Duits

    https://discussions.apple.com/thread/5469375?start=15&tstart=0

    Ik vind het een 'enge' ingreep, ik ben niet zo'n sleutelaar, heb niet voor niets een Mac aangeschaft een paar jaar terug... Maar misschien hebben anderen er wat aan?
  • November 2013 aangepast
    Aha. Heb net iets anders gevonden en mijn Mail functioneert weer (heb nog niet alles met slimme postbussen en zo gecontroleerd, maar kan openen, lezen en antwoorden). Ik heb op aanraden van een member in een apple.support community het volgende commando in Terminal opgegeven:

    defaults delete com.apple.mail ColorQuoterColorList

    Succes!
  • Ik heb het probleem, dat er in oude mails niks meer staat qua tekst, het zijn allemaal lege mail.
  • UPDATE via hoofdmenu > Mailbox > New Smart Mailbox… kan je nodige UNREAD folder terug plaatsen echter toont hij tot op heden een volledige foutieve indicatie van ongelezen mails.
  • Ik heb ook het probleem dat een aantal oude mail helemaal leeg zijn qua tekst. Heb meerdere accounts, en bij 1 doet het zich voor. Iemand een idee?
  • November 2013 aangepast
    Heb apple support gebeld en zij hebben me volgende werkende oplossingen aangeboden. Open terminal en vul volgend commando is:

    defaults delete com.apple.mail ColorQuoterColorList
  • Bij deze actie geeft Terminal de volgende tekst: Domain (com.apple.mail) not found. Defaultshave not been changed.
  • Ook ik heb het probleem dat ik geen groep contacten meer naar de adresbalk van Mail kan slepen. Het kan nog wel anders: Rechtsklik op de groep, en kies dan voor "mail sturen naar deze groep" (misschien is de bewoording iets anders, ik ben nu niet thuis). Maar ik maak vaak eerst het mailtje, voordat ik de geadresseerden erin zet, en dan werkt dit niet, of ik moet uitgebreid aan kopiëren en plakken gaan doen....
    Ik hoop dat hier snel een update voor komt!
  • WesleyWesley    Beheerder
    Apple heeft alle Mail problemen erkend en zal binnenkort een update uitbrengen die deze moet oplossen, tot dan is het waarschijnlijk nog even afwachten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Er was deze ochtend een Mail update in het Mac Dev Center. Die is nu weer verdwenen. Ik vermoed dat er dus spoedig een update komt.
  • Hier ook een probleem bij het aanmaken van een IMAP-mail account:

    -Bij aanmaak nieuwe account onder Mail (voeg ander Mail-account toe..) wordt er gevraagd een email adres in te voeren. Als je dat doet wordt sowieso een POP account aangemaakt (geen keuze mogelijkheid POP-IMAP)
    -Als je daarentegen i.p.v. je email-adres een account nummer (v.d. provider: hier Telenet) ingeeft krijg je wél de keuze POP-IMAP.
    -Na ingave van verdere info (in-uitgaande post..) wordt de account aangemaakt, maar deze werkt niet:

    Nu wordt telkens en telkens opnieuw (door het voorkeurenpanneel "internetaccounts) het paswoord gevraagd van deze IMAP maar dit paswoord wordt nooit aanvaard.
    Mijn overige 3 mail-acoount werken perfect behalve de éne van Telenet werkt niet (wel als POP, maar dit moet een IMAP zijn voor synchronisatie met mijn andere toestellen)

    Sorry voor mijn lang verhaal
  • Ik heb sinds vandaag ontdekt dat na mijn update van mavericks, ik al verstuurde mails na mijn update niet meer kan terugvinden in mijn map verstuurde mails.
    Erg vervelend. Weet iemand hiervoor de oplossing?
  • Heb hetzelfde probleem met mail na update naar Mavericks. De mail die in een map staat kan ik niet meer lezen! pagina blijft leeg!!! Iemand oplossing aub.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Ook niet met de Mail update van vandaag?

  • Hoi, Bij mij ook hetzelfde probleem, ook na de update hetzelfde probleem met mail na update naar Mavericks. De mail die in een map staat kan ik niet meer lezen! pagina blijft helaas bij alle oude mails leeg.... iemand een oplossing?
  • De mail update van 8 november hielp hiervoor helaas niet :-(
  • Ik wens mail te versturen. Bij het slepen van een groep of individuele contacten naar de te adresseren "Aan:" gaat dit niet. De contacten glijden terug weg naar Contacten en ik kan dus geen enkele mail meer verzenden. Heeft iemand een oplossing.
    Mails doorzenden gaat ook niet.
    Helpdesk heeft met mij een nieuw account aangemaakt op mijn iMac maar ook dat gaat niet. HELP, iemand een oplossing?????
  • WesleyWesley    Beheerder
    @JVH Je kunt gewoon in het aan-veld of cc en bcc van de naam van de groep neerschrijven. Vervolgens kun je in de groep selecteren in het 'drop-down' menu dat mail zelf weergeeft. Het sleepwerk is dus niet meer nodig.
  • Beste Wesley, dank je voor de oplossing. Dit werkt.

    Hoe kan het komen dat ik geen groep of individueel contact meer kan slepen naar de te adresseren "Aan" te slepen. Zien of het ooit kan worden opgelost of zo laten?????
  • Hoi,
    Ik heb bovenstaande problemen ook gehad met Mail: foutmelding > mail is onverwacht gestopt.
    Uiteindelijk nieuwe clean setup gedraaid en nu draait Mail weer prima.
    Echter nu ben ik mijn hele mail archief kwijt.
    Ik heb wel een Time Machine backup..... is daar ergens de mail terug te vinden?
    Heeft iemand een gouden tip
  • timoshatimosha    Moderator
    @maccor
    Open Finder en klik dan op "Go". Klik dan op "Go to Folder" en geef dit adres in: ~/Library/Mail/V2

    Open nu Time Machine om eventueel een backup terug te zetten.
  • Hallo iedereen, ik heb intussen de oplossing gevonden voor mijn mail probleem van de verzonden items. Ik heb de account weggegooid en opnieuw aangemaakt. Nu werkt alles weer zoals het moet.
Log In of Registreer om te reageren.