Problemen na update naar macOS Sierra?
Log In of Registreer om te reageren.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.
Reacties
MacOS moet je bibliotheek herstellen om programma's te kunnen uitvoeren, voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. Ik moet dat blijven doen, maar verder gebeurd er niets.
Hoe kan ik dit oplossen?
Idem voor het openen van Apple Mail en Safari die constant blokkeren en pas openen nadat ik ze afsluit. Met Apple Mail kon ik na de update geen mails meer zenden. Dat is na anderhalf uur bellen met de Apple helpdesk verholpen. Maar nu merk ik dat alle verzonden mails van de voorbije jaren terug opduiken in sent, terwijl ik ze stelselmatig verwijderd had. Deleaten lukt niet, want ze komen steeds maar terug. Het lijkt wel de wonderbaarlijke vermenigvuldiging. Ik hoor de computer op de achtergrond ook allerlei bewerkingen uitvoeren, terwijl programma's afgesloten zijn. Ik gebruik mijn Mac beroepsmatig. Al die vertragingen hebben een impact op mijn werk. Kan er iemand mij een resolute oplossing aanbieden.
USB poorten werken gewoon dus daar ligt het niet aan en mijn externe harde schijf word op andere laptop wel gezien.... Iemand een oplossing?
Geen foutmeldingen !!
Over deze Mac geeft: NIETS
Via USB Stick handmatig MacOs Sierra starten: Kan niet worden geïnstalleerd , dit volume voldoet niet aan de vereisten voor deze update
Apple Helpdesk 1 uur gebeld , zeer goede medewerker , van alles geprobeerd , in VH mode , test account , div keren herstart , hardeschijf test , niets helpt !!
Herinstallatie over het bestaande installatie: 2 uur bezig ( ADSL 5 MB!) : idem probleem
Volgende stap: Schone herinstallatie
Wie herkent dit probleem ??
Alles geprobeerd, disk utility ettelijke keren. Alle extensies uitgeschakeld met 'Clean my Mac'. Niets helpt. MacOS opnieuw installeren ook niet. Voorlopig weet ik geen oplossing. De comuter is nu razendsnel, maar dus niet met Finder acties. Erg irritant. Ik denk dat het probleem echt bij Apple zit. Hopelijk komt er snel een update, anders weet ik het ook niet.
Graag hiervoor een oplossing anders zal ik geen updates meer installeren. Ik heb er alleen maar ergernis mee.
Alvast bedankt.
http://kb.parallels.com/en/123971
Alvast bedankt.
hieronder de apple support link met meer info.
https://support.apple.com/kb/SP678?locale=nl_BE
Als je echt Windows 7 of 10 virtueel wilt draaien is toch een Mac met minstens 8 GB vereist.
Dit wilde ik jullie even laten weten.
Misschien kunnen we vergelijken of we dezelfde processen hebben draaien om zo misschien te kijken welke applicaties het kunnen zijn. Misschien is er een gemeenschappelijke deler.
Momenteel loopt mijn iMac weer zoals het hoort ...... behalve Time Machine.
Een overzichtje van wat ik gedaan heb.
- Mijn iMac (mid 2011) had 4Gb intern geheugen. Ik heb dat uitgebreid naar 12Gb omdat ik op diverse forums gelezen had dat de oorspronkelijk 4Gb wel krap is om MacOS Sierra te draaien. Door die upgrade van het geheugen was ik verlost van de strandbal, het herhaaldelijk crashen van Finder en de problemen die jij beschrijft.
- Blijkbaar waren ook de synchronisatie van Google drive en Dropbox drive een probleem. Ik heb de beide extensies verwijderd, opnieuw gedownload van de respectievelijke sites en geïnstalleerd. Nu zijn er daarmee geen problemen meer.
- Het enige probleem dat ik momenteel nog heb is mijn externe schijf die door Time Machine gebruikt wordt. Ik gebruik een Maxtor One Touch en op de website staat dat geen nieuwe drivers beschikbaar zijn. De oude werken misschien nog wel maar zijn niet getest. Ik gebruik Time Machine manueel en maakt 1 x per dag een reservekopie. Dat werkt, maar nadien moet ik eerst in Finder de externe harde schijf verwijderen en ook de fysische usb verbinding verbreken. Anders is het onmogelijk de externe schijf te benaderen wanneer de Mac uit sluimer komt. Vervelend, maar het werkt.
Misschien komt ook dit ooit nog wel goed!!