Problemen na update naar macOS Sierra?

2

Reacties

  • Ik ben overgestapt op macos sierra en krijg nu de melding:

    MacOS moet je bibliotheek herstellen om programma's te kunnen uitvoeren, voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. Ik moet dat blijven doen, maar verder gebeurd er niets.
    Hoe kan ik dit oplossen?
  • Waarschijnlijk moet je alleen maar veel geduld hebben. Je bibliotheek zir waarschijnlijk behoorlijk vol; en dat kost nu eenmaal veel tijd. En voor je nog wat ziet, moet Sierra ook nog gedownload worden. Reken dus maar op een paar uur, dat je een zwart scherm zult zien! Sterkte............
  • Ik heb geen zwart scherm hij blijft om gebruikersnaam en wachtwooed vragen
  • Heb je ook op de pijltjes getikt, die achter èn je naam èn je code staan? Als je dat vergeet, gebeurt er ook niets.
  • Ik heb begin oktober macOS Sierra geïnstalleerd en op 28 oktober ook de update 10.12.1. Na de installatie van OS Sierra is mijn computer (iMac mid 2011, 27 GHz Intel Core i5, 4GB RAM) wat trager gaan lopen. Na de update gaat het helemaal mis. Teksten in Word openen tergend traag, het kleurrijke balletje verschijnt zelfs als ik tekst wil knippen en plakken.
    Idem voor het openen van Apple Mail en Safari die constant blokkeren en pas openen nadat ik ze afsluit. Met Apple Mail kon ik na de update geen mails meer zenden. Dat is na anderhalf uur bellen met de Apple helpdesk verholpen. Maar nu merk ik dat alle verzonden mails van de voorbije jaren terug opduiken in sent, terwijl ik ze stelselmatig verwijderd had. Deleaten lukt niet, want ze komen steeds maar terug. Het lijkt wel de wonderbaarlijke vermenigvuldiging. Ik hoor de computer op de achtergrond ook allerlei bewerkingen uitvoeren, terwijl programma's afgesloten zijn. Ik gebruik mijn Mac beroepsmatig. Al die vertragingen hebben een impact op mijn werk. Kan er iemand mij een resolute oplossing aanbieden.
  • Een resolute oplossing is een nieuwe iMac aanschaffen... maar op zo'n (voor de hand liggend) advies zit je waarschijnlijk niet te wachten. Ik denk sowieso je RAM-geheugen uitbreiden naar minimaal 8GB. Mocht je een HDD-schijf hebben, dan deze vervangen door een SSD. Vooral dat laatste zal een waanzinnige performance-verbetering geven!
  • PS: wat betreft je overige problemen kan ik melden dat ik soortgelijke troubles had en ná vervanging van mijn HDD waren deze als sneeuw voor de zon verdwenen. Waarschijnlijk (ook) door de clean install van het OS (uitsluitend de data gerestored!).
  • Beste Berendvy. Bedankt voor je adviezen. Ik informeer me over het vervangen van de HDD schijf door een SSD. Ik kruis mijn vingers.
  • HELP!!! na update ziet mijn macbook mijn externe harde schijf niet meer :-(
    USB poorten werken gewoon dus daar ligt het niet aan en mijn externe harde schijf word op andere laptop wel gezien.... Iemand een oplossing?
  • Ik heb begin deze week een upgrade Sierra gedaan. Het downloaden en installeren liep vlekkeloos. Na mijn mac book pro opnieuw startte en ik mijn paswoord ingaf, bleef het scherm hangen bij het laden van mijn bureaublad. Heb nu al meerdere keren Sierra proberen te herinstalleren. Telkens hetzelfde resultaat. Heeft er iemand ervaring met dergelijk probleem? De meeste problemen die ik las op blogs waren van een andere aard.
  • Sinds de installatie van Sierra 10.12.1 is mijn Mac van 2010 irritant traag. Nog erger is dat Word-documenten (Word 2008) die ik opsla nergens meer in het systeem zijn terug te vinden. Ooit eerder werkte na een update mijn programma Photoshop niet meer. Heb ooit gedacht blij te moeten zijn om niet meer met Windows te werken maar dat enthousiasme is aardig gedaald. Vanwege gebrekkige kennis mijnerzijds geen idee hoe het op te lossen.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2016 aangepast
    Nog erger is dat Word-documenten (Word 2008) die ik opsla nergens meer in het systeem zijn terug te vinden.
    Microsoft Word 2008 is na bijna tien (10) jaar een beetje belegen. Ik weet niet of Microsoft nog updates uitgebracht heeft voor macOS Sierra. Misschien upgraden naar Microsoft Office 2016. Dat werkt in ieder geval perfect onder macOS Sierra.
  • Dank je timosha voor je reactie en ik ga zien of een upgrade het gewenste effect heeft.
  • Probleem: Imac A1418 wil na recente update MacOS Sierra werkt de app store - Safari en Spotify niet meer
    Geen foutmeldingen !!
    Over deze Mac geeft: NIETS

    Via USB Stick handmatig MacOs Sierra starten: Kan niet worden geïnstalleerd , dit volume voldoet niet aan de vereisten voor deze update
    Apple Helpdesk 1 uur gebeld , zeer goede medewerker , van alles geprobeerd , in VH mode , test account , div keren herstart , hardeschijf test , niets helpt !!
    Herinstallatie over het bestaande installatie: 2 uur bezig ( ADSL 5 MB!) : idem probleem
    Volgende stap: Schone herinstallatie
    Wie herkent dit probleem ??
  • Het vinder en safariprobleem en de traagheid werd bij mij veroorzaakt door Trusteer. Het programma dat door de ING WORDT GEADVISEERD TE GEBRUIKEN. IK HEB DAT RAPPORT uitgeschakeld en alles werkt weer.
  • Ik heb dezelfde problemen met mijn Mac mini 2011 4 GB. De Finder werkt niet meer samen met de rest. Iets verschuiven op de desktop of in de prullemand gooien kost minuuten. Een file vanuit een venster op de desktop schuiven, dan stokt de boel.
    Alles geprobeerd, disk utility ettelijke keren. Alle extensies uitgeschakeld met 'Clean my Mac'. Niets helpt. MacOS opnieuw installeren ook niet. Voorlopig weet ik geen oplossing. De comuter is nu razendsnel, maar dus niet met Finder acties. Erg irritant. Ik denk dat het probleem echt bij Apple zit. Hopelijk komt er snel een update, anders weet ik het ook niet.
  • Ik heb het volgende probleem. Op mijn MacBook Air heb ik Parallels geinstalleerd om Windows zaken op mijn Mac te draaien. Na de installatie van Sierra 10.12.2 was ik Parallels kwijt. Kon ik die weer opnieuw installeren evenals het Windows365 pakket.
    Graag hiervoor een oplossing anders zal ik geen updates meer installeren. Ik heb er alleen maar ergernis mee.
    Alvast bedankt.
  • @jogorissen, Parallels10 werkt niet meer met mac OS Sierra, upgraden naar Parallels11 of 12 met windows10, hieronder meer uitleg.

    http://kb.parallels.com/en/123971
  • Bedankt. Heb Parallels 12 geïnstalleerd. Nu maar hopen, dat ie de volgende update overleefd.
  • Hallo JMR, ik heb nog een vraag. Ik heb een MacBookAir 13inch, processor 1.3 GHZ en een geheugen van 4GB. Ik las hier ergens iets over het vervangen van HDD in SSD. Is dat bij mijn Mac ook mogelijk. Ik zou het wel fijn vinden om meer geheugen te hebben dan die 4GB.
    Alvast bedankt.
  • @jogorissen, het geheugen van je MacBookAir is uit te breiden tot 8GB.
    hieronder de apple support link met meer info.

    https://support.apple.com/kb/SP678?locale=nl_BE
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat gaat niet lukken denk ik want die MacBook Air heeft geen memory slots:



  • Eigenlijk betekent dit, dat ik een nieuwe Mac moet kopen om het geheugen uit te breiden naar 8 Gb. Of is mijn conclusie niet correct?
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    4 GB is in principe voldoende om macOS 10.12 Sierra te gebruiken. Een MacBook Air is tenslotte een lichte draagbare computer en geen zware desktop zoals een iMac of Mac Pro. Maar, 4 GB RAM is veel te weinig om een virtuele Windows machine te draaien.

    Als je echt Windows 7 of 10 virtueel wilt draaien is toch een Mac met minstens 8 GB vereist.
  • Ik ben niet zeker of het sinds update naar Sierra is, maar misschien weet iemand raad met dit probleem. Als ik in Mail het postvak Verzonden kies stopt Mail er meteen mee en wordt er een fout rapport naar Apple verzonden. Dat is vast fijn voor Apple maar ik heb geen idee wat er aan de hand is. Verder is het vreemd dat als ik Mail start, ik als startscherm een leeg nieuw bericht krijg. Verder werkt het wel, ik kan mail ontvangen en verzenden.
  • Enkele weken terug naar Sierra overgegaan. Voorheen nooit problemen met m'n Mac. Nu niets anders dan problemen. Safari loopt voortdurend vast. Pagina's die voorheen direct laden lijken nu in een soort endless loop te belanden, waarbij Safar het uiteindelijke opgeeft. Microsoft Office valt niks meer mee te beginnen, ook steeds vastlopers. Foto's weigeren soms helemaal te laden. Mijn Mac is een late 2013 exemplaar met 16 GB geheugen. Opnieuw opstarten zorgt voor een tijdelijke verlichting van het probleem, maar na een dag begint alles weer van voren af aan. Dit is m'n tweede Mac en altijd soepel gewerkt tot de komst van Sierra. Nog nooit zoiets meegemaakt met macOS. Geen idee wat ik eraan doen kan. Alle foutrapporten gaan naar Apple, maar kennelijk zijn er nog onvoldoende gelijkaardige meldingen. Wie helpt?
  • Gisteren de update Sierra binnengehaald en zie: Parallels heeft het overleefd. Parallels 12 i.c.m. Windows10 blijkt dus prima te werken met de AirBookMac.
    Dit wilde ik jullie even laten weten. :D :D
  • February 2017 aangepast
    Beste Pessoa, Ik was ook benieuwd of je inmiddels al een paar maanden later een oplossing hebt voor je Sierra problemen? Ik heb een Mac Pro met 64GB geheugen, maar loop tegen precies dezelfde problemen aan. Tig keer beachballing, waarna er helemaal niks meer gebeurd, en de applicatie of Finder opnieuw opstarten lukt niet. Als het eenmaal afgesloten is, moet ik mijn mac helemaal opnieuw opstarten om het programma weer te kunnen draaien.

    Misschien kunnen we vergelijken of we dezelfde processen hebben draaien om zo misschien te kijken welke applicaties het kunnen zijn. Misschien is er een gemeenschappelijke deler.
  • @mrroy44: sorry voor mijn late antwoord, maar ik was een tijdje afwezig.
    Momenteel loopt mijn iMac weer zoals het hoort ...... behalve Time Machine.
    Een overzichtje van wat ik gedaan heb.
    - Mijn iMac (mid 2011) had 4Gb intern geheugen. Ik heb dat uitgebreid naar 12Gb omdat ik op diverse forums gelezen had dat de oorspronkelijk 4Gb wel krap is om MacOS Sierra te draaien. Door die upgrade van het geheugen was ik verlost van de strandbal, het herhaaldelijk crashen van Finder en de problemen die jij beschrijft.
    - Blijkbaar waren ook de synchronisatie van Google drive en Dropbox drive een probleem. Ik heb de beide extensies verwijderd, opnieuw gedownload van de respectievelijke sites en geïnstalleerd. Nu zijn er daarmee geen problemen meer.
    - Het enige probleem dat ik momenteel nog heb is mijn externe schijf die door Time Machine gebruikt wordt. Ik gebruik een Maxtor One Touch en op de website staat dat geen nieuwe drivers beschikbaar zijn. De oude werken misschien nog wel maar zijn niet getest. Ik gebruik Time Machine manueel en maakt 1 x per dag een reservekopie. Dat werkt, maar nadien moet ik eerst in Finder de externe harde schijf verwijderen en ook de fysische usb verbinding verbreken. Anders is het onmogelijk de externe schijf te benaderen wanneer de Mac uit sluimer komt. Vervelend, maar het werkt.

    Misschien komt ook dit ooit nog wel goed!!
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Ik gebruik een Maxtor One Touch en op de website staat dat geen nieuwe drivers beschikbaar zijn.
    Voor een externe HD zijn er geen drivers nodig. Alle drivers voor USB, FireWire en Thunderbolt zijn in macOS ingebouwd. Drivers van derden voor externe HD zijn de oorzaak van veel problemen. Die drivers (kernel extensies) zijn meestal ook niet digitaal ondertekend met een Apple certificaat.
Log In of Registreer om te reageren.