Ziggo/Telenet mail uitgaand werkt niet meer na update El Capitan
Ik heb de MacBook Air (2014) van mijn echtgenote geüpdatet naar El Capitan. Sindsdien werkt de uitgaande server van mijn POP email account bij Ziggo niet meer. Ik krijg wel de inkomende emails binnen. (het werkt nog wel op mijn Iphone, Ipad en nog niet geüpdatet Macbook Pro Retina).
Wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen ? Bij voorbaat mijn dank.
NB: op de Ziggo site worden nog niet de email instellingen voor El Capitan vermeld !
Wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen ? Bij voorbaat mijn dank.
NB: op de Ziggo site worden nog niet de email instellingen voor El Capitan vermeld !
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Ziggo gebeld en van pop3 overgestapt naar Imap.
poort nrs. zijn ook gewijzigd .
Alles werkt weer.
POP3 is een verouderd protocol. Om het min of meer draaiende te houden werden er POP3 Extensies ingevoerd. En daar ligt het probleem. Sommige providers gebruiken alle extensies, sommige providers gebruiken geen extensies en nog andere alleen maar sommige extensies. Dat is trouwens ook een probleem in Windows 10.
Op een iPhone/iPad/iPod Touch manifesteert zich het POP3 probleem in mails die na het verwijderen toch nog ruimte innemen. De mails zijn gemarkeerd voor verwijdering maar niet werkelijk verwijderd.
Heb een iCloud account (enige wat ik heb) en na de update geeft iCloud een foutmelding dat er niet kan worden ingelogd. Melding: De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host p99-IMAP.mail.me.com via de standaardpoorten zijn mislukt.
Iemand enig idee? Als ik een mail verstuur naar mezelf kan ik die keurig op mijn iPhone ontvangen maar krijg hem niet op mijn computer. Op de computer zie ik hem wel in de uitgaande mail. Rara??
na de installatie van El Capitan kan ik via de Mail box geen mails meer verzenden. Ik heb ziggo al om informatie gevraagd en die zegt dat het probleem bij Apple ligt. Ik kan wel mails ontvangen doch niet verzenden. Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem
Na de oplossing "Postbus- Bouw opnieuw op" had ik mijn ingekomen email in ieder geval wel weer terug...
Maar ook bij mij daarna problemen met het versturen van email via mijn Ziggo-account.
Het volgende werkte voor mij:
- Kies Mail - Voorkeuren
- Kies in de linker kolom het betreffende email account
- Selecteer aan de rechterkant het uitklapschermpje bij 'Server uitgaande email (SMTP) en kies 'wijzig SMTP-serverlijst...'
- Kies in het pop-up scherm de Ziggo server (deze is mogelijk al geselecteerd)
- Bij accountinformatie moet bij Beschrijving Ziggo staan, bij Servernaam: smtp.ziggo.nl, bij TLS-certificaat: Geen
- Ga vervolgens naar Geavanceerd
- Het vinkje bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch moet aanstaan
- Poort 587 en vinkje aan bij gebruik SSL
- Identiteitscontrole vervolgens op Wachtwoord instellen via uitklapscherm
- Sta onveilige identiteitscontrole niet aanvinken
- Vervolgens je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen.
- Klik op OK en op Bewaar als daarom wordt gevraagd.
Zou nu weer moeten werken. Lukte bij mij wel.
Hoop voor jullie ook!
Past ook aangezien Ziggo en Telenet beiden onderdeel zijn van Liberty Global en ook dezelfde technologie gebruiken.