Mails kwijt na update naar El Capitan

Zojuist mijn MPB 13 inch 2015 geüpdatet naar El Capitan. Spijt!! Nooit moeten doen!
Tot mijn grote schrik zie ik namelijk na openen van de mail app dat ik op 15 emails na al mijn emails (meer dan 500) kwijt ben! Bij controle van mijn accounts krijg ik na klikken op "Geavanceerd" een pop-up waarin in het eerste invulveld de hostnaam zichtbaar is: pop.ziggo.nl
Een tweede invulveld is leeg en daar moet ik een "Voorvoegsel pad" invullen. Nooit eerder gezien en weet ook niet wat ik hier in zou moeten vullen. Als ik dat leeg laat en op 'OK' druk krijg ik de melding dat de controle van accountnaam en wachtwoord mislukt is. (toegevoegd: ik kan hier ook helemaal niks invullen, want het veld is niet te selecteren) Drama dus.
Dit is de zoveelste keer dat wachten met een update en daarmee dus te wachten tot dit soort grote ellende boven komt drijven en opgelost wordt veel verstandiger is.
Begin zo langzamerhand de meerwaarde van Apple zwaar te betwijfelen. Een paar jaar geleden was het gewoon altijd direct goed.
Ga nu maar proberen de timemachine backup terug te zetten. Hoop dat dat lukt.
#$@%^&; Balen!
«1

Reacties

  • Ik heb precies hetzelfde probleem. Alle mails uit "inkomend" en "verstuurd" zijn verdwenen. Bovendien staat bij tijd en wijle de de uitgaande server "offline" en kan ik dus geen mail versturen. Nog nooit problemen gehad na een update, maar nu zit ik met een brakke mailapplicatie. Er stonden een paar duizend mails in die postbussen. Ik gebruikte die als een soort archief. Gelukkig heb ik een groot gedeelte nog op een backup en op een andere computer, die ik absoluut niet naar meneer de kapitein ga "upgraden".

    Willem.
  • Precies hetzelfde probleem als Wilnij enPeterDenHaag na upgrade naar El Capitan ..
    Hoop dat het in mijn cloud backup staat.
  • Ook bij mij de hele mailbox leeg na installatie van El Capitan. Enkel nog een paar nieuwe mails die na de update zijn binnengekomen....
  • October 2015 aangepast
    Hartelijk dank voor de melding, ik wacht nog een weekje met installatie El Capitan....
  • Ik had El Capitan op zowel mijn MBP als iMac geïnstalleerd. Ik weet het, niet handig! Zal het nooit meer doen... Op mijn iMac dus precies dezelfde problemen met mijn email als op de MBP.
    Inmiddels beide apparaten met een backup van Time Machine teruggezet en gelukkig alles weer beschikbaar. Al mijn emails (op mijn iMac meer dan 3.100) gelukkig terug!
    Hier op het forum, maar ook op andere (inter)nationale fora veel van dit soort vergelijkbare meldingen en problemen. Lijkt dus toch wel een serieus issue te zijn.....
    Zie bijvoorbeeld deze link met een mogelijke oplossing om de postbus opnieuw op te bouwen: https://discussions.apple.com/thread/7250599
    Ik wacht voorlopig toch maar even...
  • 1. Start Mail
    2. Select the Inbox
    3. Select Menu > Mail > Mailbox > Rebuild
    4. Quit Mail
    5. Restart Mail

    dit werkte voor mij
  • Beste Andre42k,

    Geweldig !!! Het werkte voor mij ook. Prima tip.

    Hartelijke bedankt,
    Wopke
  • Goedenavond,

    Ik heb het zelfde probleem! Wat is de procedure voor Nederlands?
    Ik kan rebuild niet vinden

    Groetjes

    math
  • Ik heb ook problemen met de mac mail, pop account mail staat op offline ,ik snap niet dat apple dit niet heeft gezien in het volgen van de beta versie,schande !!!!!!!
    Zit al uren te zoeken naar een oplossing rebuild enz ,werkt niet
    Nu maar wachten of er snel een reparatie uitkomt!!!
  • Math,
    start mail, ga in menubalk naar postbus, selecteer onderaan Bouw opnieuw op,
    sluit mail en open weer, dan zou je mail terug zijn , werkt bij mij direct. Succes
  • Hallo Andre42k,

    Supertip! Het werkte bij mij vrouw ook. Dank je!
  • Na de update stond bij mijn icloud account mail en notities niet meer aangevinkt, kreeg eerst ook maar een paar mailtjes te zien.. vreemd genoeg..

    na mail en notities te hebben aangevinkt werkte alles weer prima..
  • Ik heb hetzelfde probleem met een 12inch mac. Vraagt om de wachtwoorden de mail is nog wel te zien.
    Het opnieuw opbouwen lijkt niet is grijs.
    Wie weet de oplossing?
  • Niet zo happy ........ mijn mail is Offline op mijn Mac na de update ... wat nu ... wat moet ik doen kan geen mails meer versturen.... er wordt steeds naar mijn wachtwoord gevraagd , maar bij invullen lukt het niet daar de server "offline" blijkt te zijn....
    Wie weet raad aug ??
  • Kan ik de installatie van El Capitan ongedaan maken weet iemand mij daar mee te helpen aub, of kan dat niet meer ?
    Kan geen mails meer sturen, wel ontvangen !!!!!
  • Is gelukt !!
    Heb alle accounts verwijderd en weer opnieuw aangemaakt dus alles is nu in orde !!!
  • Ga naar Mail - Accounts - selecteer iCloud of ander uit de lijst - klik op iCloud - vink Mail aan en de mailbox bouwt weer op
  • Bij mij stopt mail als ik berichten verwijder met swipe of met de prullenmand .Heeft iemand misschien een oplossing ?
    Bij voorbaat dank.
  • Opnieuw opbouwen is gelukt! Bedankt voor de hulp!

    In vedergeval al mijn e-mail in terug.

    Gr

    Math
  • Ook ik ben mijn emails kwijt in Mail. Opnieuw opbouwen werkt bij mij niet. De server laat maar de laatste emails zien.
    Met spotlight kan ik echter alle oude emails vinden. Dus de oude emails staan wel ergens op mijn MAC, maar waar?
    Nu maar hopen dat Apple snel met een oplossing komt.

    John
  • Na de oplossing "Mail - Postbus- Bouw opnieuw op" had ik mijn ingekomen email in ieder geval ook weer terug...
    Maar daarna nog steeds problemen met het versturen van email via mijn Ziggo-account.

    Het volgende werkte voor mij:
    - Kies Mail - Voorkeuren
    - Kies in de linker kolom het betreffende email account
    - Selecteer aan de rechterkant het uitklapschermpje bij 'Server uitgaande email (SMTP) en kies 'wijzig SMTP-serverlijst...'
    - Kies in het pop-up scherm de Ziggo server (deze is mogelijk al geselecteerd)
    - Bij accountinformatie moet bij Beschrijving Ziggo staan, bij Servernaam: smtp.ziggo.nl, bij TLS-certificaat: Geen
    - Ga vervolgens naar Geavanceerd
    - Het vinkje bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch moet aanstaan
    - Poort 587 en vinkje aan bij gebruik SSL
    - Identiteitscontrole vervolgens op Wachtwoord instellen via uitklapscherm
    - Sta onveilige identiteitscontrole niet aanvinken
    - Vervolgens je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen.
    - Klik op OK en op Bewaar als daarom wordt gevraagd.

    Zou nu weer moeten werken. Lukte bij mij wel.
    Hoop voor jullie ook!
  • Na de naar El Capitan starte ik Mail, alle mailboxen zowel in als uitgaand waren leeg. Na het herstellen van de mailbox via > Mailbox > Rebuild is het grootste deel van de mail weer terug. Ik mis alleen de mail van de afgelopen twee weken op mijn inbox, deze mails staan nog wel op de server maar worden niet binnen gehaald door mijn POP account. Als ik een testmail stuur komt deze wel aan en blijft wel in de inbox bewaard. Iemand een mogelijke oplossing?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Hallo allemaal, ik ontvang mijn mails op mijn imac via thunderbird en ook hier krijg ik geen mails meer binnen.
    Vesturen lukt nog maar hij kan ze dan niet opslaan in de map verstuurd.
    El capitan sucks !!
    Kan iemand mij helpen.
    Thx
  • Lekker zo'n update van El Capitan.
    Ook ik was al mijn mails kwijt en kon niet meer versturen.
    Maar dankzij bovenstaande tips werkt e.e.a weer als vanouds.
    Thx!
  • Ik kom er nu pas achter dat al mijn mails in de postbussen (archief dus) weg zijn. Ik heb inderdaad - zoals al was aangegeven - mijn verschillende email accounts opnieuw opgebouwd. Daarmee heb ik wel mijn emails terug onder 'inkomend' maar niet die gearchiveerd waren onder verschillende postbusnamen. Weet iemand hoe ik deze terug kan krijgen? Alvast bedankt!
  • Dan toch nog een vraagje: stonden die postbusnamen onder je mailprovider of onder: op mijn mac ? Ik neem aan dat je IMAP gebruikt of POP ?
  • Hoi,
    Na dat ik El Capitan geïnstalleerd had heb ik geen mails meer ontvangen,
    weet iemand een oplossing ???

    Martin
  • December 2015 aangepast
    Accountinstellingen nakijken en/of aanvullen...
  • Ik ben al mijn e-mails kwijt die NA 25 oktober 2015 zijn binnengekomen. En ook het opnieuw opbouwen laat dan weer deze oude mails zien. Ik heb inderdaad El Capitain. Dit speelt sinds gisteren.
    Ze zijn ook uit mijn ( vip ) mappen verdwenen. Krijg ik dit nog goed?
Log In of Registreer om te reageren.