Mails kwijt na update naar El Capitan
Zojuist mijn MPB 13 inch 2015 geüpdatet naar El Capitan. Spijt!! Nooit moeten doen!
Tot mijn grote schrik zie ik namelijk na openen van de mail app dat ik op 15 emails na al mijn emails (meer dan 500) kwijt ben! Bij controle van mijn accounts krijg ik na klikken op "Geavanceerd" een pop-up waarin in het eerste invulveld de hostnaam zichtbaar is: pop.ziggo.nl
Een tweede invulveld is leeg en daar moet ik een "Voorvoegsel pad" invullen. Nooit eerder gezien en weet ook niet wat ik hier in zou moeten vullen. Als ik dat leeg laat en op 'OK' druk krijg ik de melding dat de controle van accountnaam en wachtwoord mislukt is. (toegevoegd: ik kan hier ook helemaal niks invullen, want het veld is niet te selecteren) Drama dus.
Dit is de zoveelste keer dat wachten met een update en daarmee dus te wachten tot dit soort grote ellende boven komt drijven en opgelost wordt veel verstandiger is.
Begin zo langzamerhand de meerwaarde van Apple zwaar te betwijfelen. Een paar jaar geleden was het gewoon altijd direct goed.
Ga nu maar proberen de timemachine backup terug te zetten. Hoop dat dat lukt.
#$@%^& Balen!
Tot mijn grote schrik zie ik namelijk na openen van de mail app dat ik op 15 emails na al mijn emails (meer dan 500) kwijt ben! Bij controle van mijn accounts krijg ik na klikken op "Geavanceerd" een pop-up waarin in het eerste invulveld de hostnaam zichtbaar is: pop.ziggo.nl
Een tweede invulveld is leeg en daar moet ik een "Voorvoegsel pad" invullen. Nooit eerder gezien en weet ook niet wat ik hier in zou moeten vullen. Als ik dat leeg laat en op 'OK' druk krijg ik de melding dat de controle van accountnaam en wachtwoord mislukt is. (toegevoegd: ik kan hier ook helemaal niks invullen, want het veld is niet te selecteren) Drama dus.
Dit is de zoveelste keer dat wachten met een update en daarmee dus te wachten tot dit soort grote ellende boven komt drijven en opgelost wordt veel verstandiger is.
Begin zo langzamerhand de meerwaarde van Apple zwaar te betwijfelen. Een paar jaar geleden was het gewoon altijd direct goed.
Ga nu maar proberen de timemachine backup terug te zetten. Hoop dat dat lukt.
#$@%^& Balen!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Willem.
Hoop dat het in mijn cloud backup staat.
Inmiddels beide apparaten met een backup van Time Machine teruggezet en gelukkig alles weer beschikbaar. Al mijn emails (op mijn iMac meer dan 3.100) gelukkig terug!
Hier op het forum, maar ook op andere (inter)nationale fora veel van dit soort vergelijkbare meldingen en problemen. Lijkt dus toch wel een serieus issue te zijn.....
Zie bijvoorbeeld deze link met een mogelijke oplossing om de postbus opnieuw op te bouwen: https://discussions.apple.com/thread/7250599
Ik wacht voorlopig toch maar even...
2. Select the Inbox
3. Select Menu > Mail > Mailbox > Rebuild
4. Quit Mail
5. Restart Mail
dit werkte voor mij
Geweldig !!! Het werkte voor mij ook. Prima tip.
Hartelijke bedankt,
Wopke
Ik heb het zelfde probleem! Wat is de procedure voor Nederlands?
Ik kan rebuild niet vinden
Groetjes
math
Zit al uren te zoeken naar een oplossing rebuild enz ,werkt niet
Nu maar wachten of er snel een reparatie uitkomt!!!
start mail, ga in menubalk naar postbus, selecteer onderaan Bouw opnieuw op,
sluit mail en open weer, dan zou je mail terug zijn , werkt bij mij direct. Succes
Supertip! Het werkte bij mij vrouw ook. Dank je!
na mail en notities te hebben aangevinkt werkte alles weer prima..
Het opnieuw opbouwen lijkt niet is grijs.
Wie weet de oplossing?
Wie weet raad aug ??
Kan geen mails meer sturen, wel ontvangen !!!!!
Heb alle accounts verwijderd en weer opnieuw aangemaakt dus alles is nu in orde !!!
Bij voorbaat dank.
In vedergeval al mijn e-mail in terug.
Gr
Math
Met spotlight kan ik echter alle oude emails vinden. Dus de oude emails staan wel ergens op mijn MAC, maar waar?
Nu maar hopen dat Apple snel met een oplossing komt.
John
Maar daarna nog steeds problemen met het versturen van email via mijn Ziggo-account.
Het volgende werkte voor mij:
- Kies Mail - Voorkeuren
- Kies in de linker kolom het betreffende email account
- Selecteer aan de rechterkant het uitklapschermpje bij 'Server uitgaande email (SMTP) en kies 'wijzig SMTP-serverlijst...'
- Kies in het pop-up scherm de Ziggo server (deze is mogelijk al geselecteerd)
- Bij accountinformatie moet bij Beschrijving Ziggo staan, bij Servernaam: smtp.ziggo.nl, bij TLS-certificaat: Geen
- Ga vervolgens naar Geavanceerd
- Het vinkje bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch moet aanstaan
- Poort 587 en vinkje aan bij gebruik SSL
- Identiteitscontrole vervolgens op Wachtwoord instellen via uitklapscherm
- Sta onveilige identiteitscontrole niet aanvinken
- Vervolgens je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen.
- Klik op OK en op Bewaar als daarom wordt gevraagd.
Zou nu weer moeten werken. Lukte bij mij wel.
Hoop voor jullie ook!
Vesturen lukt nog maar hij kan ze dan niet opslaan in de map verstuurd.
El capitan sucks !!
Kan iemand mij helpen.
Thx
Ook ik was al mijn mails kwijt en kon niet meer versturen.
Maar dankzij bovenstaande tips werkt e.e.a weer als vanouds.
Thx!
Na dat ik El Capitan geïnstalleerd had heb ik geen mails meer ontvangen,
weet iemand een oplossing ???
Martin
Ze zijn ook uit mijn ( vip ) mappen verdwenen. Krijg ik dit nog goed?