Ziggo/Telenet mail uitgaand werkt niet meer na update El Capitan

RonRon
October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb de MacBook Air (2014) van mijn echtgenote geüpdatet naar El Capitan. Sindsdien werkt de uitgaande server van mijn POP email account bij Ziggo niet meer. Ik krijg wel de inkomende emails binnen. (het werkt nog wel op mijn Iphone, Ipad en nog niet geüpdatet Macbook Pro Retina).
Wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen ? Bij voorbaat mijn dank.
NB: op de Ziggo site worden nog niet de email instellingen voor El Capitan vermeld !

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De uitgaande server is een SMTP server. SMTP servers werken in El Capitan niet anders dan in vorige OS X versies. Ben je zeker dat je de juiste SMTP server met de juiste instellingen gebruikt?

    https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
  • Bij mij ging het met de i-mac net zo.
    Ziggo gebeld en van pop3 overgestapt naar Imap.
    poort nrs. zijn ook gewijzigd .
    Alles werkt weer.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Ziggo gebeld en van pop3 overgestapt naar Imap
    Dat is natuurlijk de beste optie. IMAP4 werkt veel beter dan het antieke POP3.

    POP3 is een verouderd protocol. Om het min of meer draaiende te houden werden er POP3 Extensies ingevoerd. En daar ligt het probleem. Sommige providers gebruiken alle extensies, sommige providers gebruiken geen extensies en nog andere alleen maar sommige extensies. Dat is trouwens ook een probleem in Windows 10.

    Op een iPhone/iPad/iPod Touch manifesteert zich het POP3 probleem in mails die na het verwijderen toch nog ruimte innemen. De mails zijn gemarkeerd voor verwijdering maar niet werkelijk verwijderd.


  • Bij mij gaat de mail ook niet goed.
    Heb een iCloud account (enige wat ik heb) en na de update geeft iCloud een foutmelding dat er niet kan worden ingelogd. Melding: De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host p99-IMAP.mail.me.com via de standaardpoorten zijn mislukt.
    Iemand enig idee? Als ik een mail verstuur naar mezelf kan ik die keurig op mijn iPhone ontvangen maar krijg hem niet op mijn computer. Op de computer zie ik hem wel in de uitgaande mail. Rara??
  • October 2015 aangepast
    Bij mij waren alle wachtwoorden van mijn imap accounts verdwenen. Kijk eens in je SMTP server instellingen en voer daar je ww opnieuw in.
  • Dank voor alle reacties, ik ben bang dat er niets anders op zit om over te stappen op IMAP; daarvoor moet ik wel de instellingen wijzigen op 3 laptops, 3 Iphones en 3 Ipads, of bestaat er een eenvoudigere manier ?
  • Wie, o wie heeft ook dit probleem !!
    na de installatie van El Capitan kan ik via de Mail box geen mails meer verzenden. Ik heb ziggo al om informatie gevraagd en die zegt dat het probleem bij Apple ligt. Ik kan wel mails ontvangen doch niet verzenden. Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem
  • Ik heb zelf ook problemen met het versturen van mails, sinds de installatie van El Capitan. Ziggo zegt dat het probleem bij Apple ligt en niet ben hen !! Wie, o wie kan mij helpen in deze.Ik kan wel ontvangen doch niet verzenden en ik heb IMAP geïnstalleerd i.p.v. pop.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd
  • Ook ik had dezelfde problemen met mijn email na update naar El Capitan. (zie: http://genius.appletips.nl/discussion/2141/emails-kwijt-na-update-naar-el-capitan#latest)
    Na de oplossing "Postbus- Bouw opnieuw op" had ik mijn ingekomen email in ieder geval wel weer terug...

    Maar ook bij mij daarna problemen met het versturen van email via mijn Ziggo-account.
    Het volgende werkte voor mij:
    - Kies Mail - Voorkeuren
    - Kies in de linker kolom het betreffende email account
    - Selecteer aan de rechterkant het uitklapschermpje bij 'Server uitgaande email (SMTP) en kies 'wijzig SMTP-serverlijst...'
    - Kies in het pop-up scherm de Ziggo server (deze is mogelijk al geselecteerd)
    - Bij accountinformatie moet bij Beschrijving Ziggo staan, bij Servernaam: smtp.ziggo.nl, bij TLS-certificaat: Geen
    - Ga vervolgens naar Geavanceerd
    - Het vinkje bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch moet aanstaan
    - Poort 587 en vinkje aan bij gebruik SSL
    - Identiteitscontrole vervolgens op Wachtwoord instellen via uitklapscherm
    - Sta onveilige identiteitscontrole niet aanvinken
    - Vervolgens je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen.
    - Klik op OK en op Bewaar als daarom wordt gevraagd.

    Zou nu weer moeten werken. Lukte bij mij wel.
    Hoop voor jullie ook!
  • peterdenhaag, ik heb de zelfde problemen met mijn mail als anderen hier. heb net jou stappen plan ;) geprobeerd maar werkt niet. bedankt voor je informatie. ik denk dat ik maar eens me hele systeem opnieuw installeer. hij vraagt bij mij ook om een oud apple id met wachtwoord als ik mail open. dit mail account van hotmail is al een tijd verwijderd.
  • Ik heb het voor elkaar. Je moet bij voorkeuren op het pijltje rechts drukken naast server uitgaande mail b.v. smtp.ziggo.nl. Ga dan naar wijzig SMTP serverlijst. Bij identiteitscontrole invullen wachtwoord; hierna je volledige e-mailadres invullen en je wachtwoord dan op oke en het is verholpen !!
  • October 2015 aangepast
    weet iemand raad?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Discussies samengevoegd.

    Past ook aangezien Ziggo en Telenet beiden onderdeel zijn van Liberty Global en ook dezelfde technologie gebruiken.

  • Bedankt AdS.Ik had het zelfde probleem en gedaan wat jij hebt gedaan en ook bij mij werkt t weer.
  • ja bedankt peterDenHaag, het werkt!
Log In of Registreer om te reageren.