Apple mail account (@icloud/@me) werkt niet meer na update El Capitan
Hoi allemaal.
Net upgradet naar El Capitan, maar nu werkt mijn mail niet meer.....
Ik krijg wel mails binnen, maar kan niet meer versturen.
Iemand een oplossing???
Net upgradet naar El Capitan, maar nu werkt mijn mail niet meer.....
Ik krijg wel mails binnen, maar kan niet meer versturen.
Iemand een oplossing???
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Direkt na de update werkte de mail al niet meer.
Over welk type account gaat dit? (een standaard uit de lijst?)
Ergo, jij bent zeker niet met iCloud Mail bezig.
Bij mij werk mail ook niet meer zoals voor installeren El Capitan.
adres@me.com opnieuw instellen?
Laat weten hoe want ik krijg het niet voor elkaar.
Het afzenderadres 'mijnadres@me.com' is geweigerd door de server 'smtp.ziggo.nl'.
De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt
Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.
???
Zoals deze discussie kan je eens je Mail programma opnieuw laten opbouwen:
http://genius.appletips.nl/discussion/2141/emails-kwijt-na-update-naar-el-capitan
Verder moet natuurlijk een iCloud/Me account toegevoegd worden via de standaard instellingen van Internetaccounts
Kun je me eventueel uitleggen hoe ik met behulp van de timemachine El Capitan kan verwijderen.
Ik kan ook geen andere uitgaande server kiezen.
Kan geen email meer versturen, wat te doen??
Verwijder het iCloud mail account (in Mail -> Preferences -> Accounts). Herstart de Mac en maak het iCloud mail account opnieuw aan. Aangezien iCloud Mail IMAP4 servers gebruikt gaat er geen mail verloren door deze actie
Bij prive IMAP en prive POP is dit niet gelukt.
Alles weer goed ook om met het apple- id te kunnen inloggen.
Dus de server kon ik ledigen zodanig dat ik geen mails meer kreeg op de iPhone .
Vanaf el capitan gaat dit niet meer !!!
Op een een of andere manier gaat ook de icloud mail via ziggo, want toen ik die ook de outbox SMTP.ziggo.nl meegaf werkte het wel ineens. (ik was ook in de veronderstelling dat het via icloud ging maar blijkt sinds "El Capitan" toch even anders te werken?)
Gmail en Hotmail gaven gelukkig geen problemen.
gebruikersnaam (Uw hele iCloud mailadres)
Wachtwoord: Uw iCloud wachtwoord.
Nadat ik dit opnieuw had ingesteld werkte het weer als voorheen. iCloud mail gaat dus inderdaad niet via de servers van Ziggo. (maar het kan dus wel een by-pass zijn als het niet goed werkt)
Ik hoop dat hiermee de problemen van iedereen zijn opgelost? bij mij werkte (bijna) alles weer als voorheen.
- Ga naar Mail (linksboven), Voorkeuren, Accountinformatie (Type account: IMAP).
- Ga naar Server uitgaande e-mail (SMTP), via knop rechts/uitrolmenu naar Wijzig SMTP-Serverlijst.
- Klik op de hele grote + (links onder het grote witte scherm) en type in het grote witte scherm zelf bij Servernaam "smtp.mail.me.com" en type er bij Beschrijving zelf een naam bij, bijv. "iCloud".
- bij Poort "587" intypen en Gebruik SSL aanvinken
- Identiteitscontrole via Wachtwoord
- Gebruikersnaam is het volledige @icloud.com emailadres
- wachtwoord gebruiken dat erbij hoort
- klik "OK"
- sluit het scherm "Accounts" af
- even wachten tot je een melding ontvangt dat het mailprogramma dit account gevonden heeft en vraagt of je akkoord bent.
- Mail verzenden na installatie El Capitan lukt nu weer!