Apple mail account (@icloud/@me) werkt niet meer na update El Capitan

Hoi allemaal.
Net upgradet naar El Capitan, maar nu werkt mijn mail niet meer.....
Ik krijg wel mails binnen, maar kan niet meer versturen.

Iemand een oplossing???

Reacties

  • October 2015 aangepast
    Mac mail geeft aan mail server is offline mail verzenden lukt niet meer na de update el captain,met dezelfde instellingen in outlook werkt de mail wel,dus er is niet fout ingevoerd.
    Direkt na de update werkte de mail al niet meer.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd eens proberen het acount te verwijderen en opnieuw te installeren.

    Over welk type account gaat dit? (een standaard uit de lijst?)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Opnieuw instellen van je mail account. Zelf heb ik hier geen probleem mee.
  • Jammer werkt niet,het gaat zowel om een pop als de imap account,de uitgaande smpt wordt niet gevonden offline.
  • timoshatimosha    Moderator
    iCloud Mail met @mac.com, @me.com en @icloud.com gebruikt alleen IMAP4 servers. Geen POP3 servers. En de uitgaande iCloud SMTP server kan jij niet zien: die heet iCloud.

    Ergo, jij bent zeker niet met iCloud Mail bezig.

  • @Quinten
    Bij mij werk mail ook niet meer zoals voor installeren El Capitan.
    adres@me.com opnieuw instellen?
    Laat weten hoe want ik krijg het niet voor elkaar.

    Het afzenderadres 'mijnadres@me.com' is geweigerd door de server 'smtp.ziggo.nl'.

    De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt

    Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.

    ???
  • timoshatimosha    Moderator
    Het afzenderadres 'mijnadres@me.com' is geweigerd door de server 'smtp.ziggo.nl'.
    Dat is normaal. De Ziggo servers gaan echt geen iCloud mail versturen. Dat doen de iCloud SMTP servers. Zie het plaatje in mijn vorig bericht.

  • October 2015 aangepast
    Bij mij werkt de mail adres@kpnmail.nl ook niet meer.
  • October 2015 aangepast
    Mail geeft aan dat er 2 berichten zijn en dat de verbinding mislukt is.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Sjaakoo gelieve specieker te zijn met je omschrijving.

    Zoals deze discussie kan je eens je Mail programma opnieuw laten opbouwen:
    http://genius.appletips.nl/discussion/2141/emails-kwijt-na-update-naar-el-capitan

    Verder moet natuurlijk een iCloud/Me account toegevoegd worden via de standaard instellingen van Internetaccounts
  • October 2015 aangepast
    Heb dit geprobeerd helaas alle mail is weg ook de melding dat er 2 mails staan te wachten. Krijg nu pop-up met " ontvangen van e-mail niet mogelijk. Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk" Controleer de instellingen voor de account 'privé' of probeer het opnieuw.

    Kun je me eventueel uitleggen hoe ik met behulp van de timemachine El Capitan kan verwijderen.
  • October 2015 aangepast
    @timosha
    Dat is normaal. De Ziggo servers gaan echt geen iCloud mail versturen. Dat doen de iCloud SMTP servers. Zie het plaatje in mijn vorig bericht.
    Vreemd want voor El Capitan gebeurde dit wel.
    Ik kan ook geen andere uitgaande server kiezen.

    Kan geen email meer versturen, wat te doen??


  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Ook onder OS X Yosemite of om het even welke andere OS X versie kunnen de Ziggo SMTP servers geen iCloud Mail versturen.

    Verwijder het iCloud mail account (in Mail -> Preferences -> Accounts). Herstart de Mac en maak het iCloud mail account opnieuw aan. Aangezien iCloud Mail IMAP4 servers gebruikt gaat er geen mail verloren door deze actie
  • October 2015 aangepast
    Verwijder het iCloud mail account (in Mail -> Preferences -> Accounts). Herstart de Mac en maak het iCloud mail account opnieuw aan. Aangezien iCloud Mail IMAP4 servers gebruikt gaat er geen mail verloren door deze actie
    Bovenstaande gedaan en Mail werkt weer voor uitgaande mails met me.com. THNX!!
  • Volgens mij met uitgaande server "Geen" ??
  • Hoe dan ook, mijn mails kunnen nog voor het weekend de deur uit.
  • Ik heb alles van de voorgaande tips geprobeerd echter ik kan nog steeds niets met mijn mail. wie kan mij verder helpen?
  • iCloud SMTP , iCloud IMAP, mail.kpnmail.nl SMTP verbonden.
    Bij prive IMAP en prive POP is dit niet gelukt.
  • De mail doet het nog steeds niet. Is er iemand die mij kan helpen?
  • Sjaakoo, ik heb het zelfde probleem ik ben van plan om me hele mac opnieuw te installeren met os x captain kijken of dit helpt. het rare is dat bij mij mail er wordt gevraagd om een oud apple id met wachtwoord die ik al een tijd niet meer gebruik, dat mail account van hotmail heb ik ook helemaal verwijderd. ik heb zelfs mijn telefoon contacten op mac en dus ook telefoon dubbel er in staan. ik weet niet of iemand anders dir probleem ook heeft ?
  • Misschien als je een internetsecurity programma hebt draaien op de mac, dan dat uit zetten en nog een keer proberen. Bij mij hield dat veel tegen. En later kon ik het weer gewoon aanzetten, en ging
    Alles weer goed ook om met het apple- id te kunnen inloggen.
  • AdSAdS
    October 2015 aangepast
    Heel eenvoudig ga naar mail bovenaan in de linker bovenbalk en kies voorkeuren, ga daarna naar account en klik op je e-mail die je het beste gebruikt. Klik op het pijltje bij SMTP server en ga naar wijzig SMTP server. hierna invullen je volledig e-mail adres. zie bijlage en je kunt je mails weer versturen.
  • Mijn yahoo mail verstuurd de mail niet meer na de update alles al geprobeerd ook weer opnieuw er op zetten niks helpt. Wie weet een oplossing?
  • Vroeger kon ik mijn mails verwijderen door onderin mail op het tandwieltje te drukken !
    Dus de server kon ik ledigen zodanig dat ik geen mails meer kreeg op de iPhone .
    Vanaf el capitan gaat dit niet meer !!!
  • Gevonden en opgelost ,klik op postbus (rechtermuisknop )toon accountinfo >>berichten op server en wissen !!!
  • October 2015 aangepast
    Helaas AdS wat ik wijzig aan de smtp server en druk ok dan blijft er staan dat de server off line is. Iemand een idee wat ik moet doen?
  • Ook ik had dezelfde eigenaardige problemen met de mail en Ziggo account. Wat bij mij hielp was om SMTP met hoofdletters te schrijven. Waarom weet in niet, maar het probleem was daarna ineens opgelost.

    Op een een of andere manier gaat ook de icloud mail via ziggo, want toen ik die ook de outbox SMTP.ziggo.nl meegaf werkte het wel ineens. (ik was ook in de veronderstelling dat het via icloud ging maar blijkt sinds "El Capitan" toch even anders te werken?)

    Gmail en Hotmail gaven gelukkig geen problemen.
  • Ik vond mijn eigen antwoord toch wat raar en ben verder gaan zoeken. iCloud mail moet ingesteld worden met smtp.mail.me.com. Poort voor uitgaande mail: 587
    gebruikersnaam (Uw hele iCloud mailadres)
    Wachtwoord: Uw iCloud wachtwoord.

    Nadat ik dit opnieuw had ingesteld werkte het weer als voorheen. iCloud mail gaat dus inderdaad niet via de servers van Ziggo. (maar het kan dus wel een by-pass zijn als het niet goed werkt)

    Ik hoop dat hiermee de problemen van iedereen zijn opgelost? bij mij werkte (bijna) alles weer als voorheen.
  • Uiteindelijk gelukt om mails na installatie El Capitan met extensie @icloud.com te versturen na uitvoering van bovenstaande stappen. Hierbij stap voor stap het hele overzicht:

    - Ga naar Mail (linksboven), Voorkeuren, Accountinformatie (Type account: IMAP).
    - Ga naar Server uitgaande e-mail (SMTP), via knop rechts/uitrolmenu naar Wijzig SMTP-Serverlijst.
    - Klik op de hele grote + (links onder het grote witte scherm) en type in het grote witte scherm zelf bij Servernaam "smtp.mail.me.com" en type er bij Beschrijving zelf een naam bij, bijv. "iCloud".
    - bij Poort "587" intypen en Gebruik SSL aanvinken
    - Identiteitscontrole via Wachtwoord
    - Gebruikersnaam is het volledige @icloud.com emailadres
    - wachtwoord gebruiken dat erbij hoort
    - klik "OK"
    - sluit het scherm "Accounts" af
    - even wachten tot je een melding ontvangt dat het mailprogramma dit account gevonden heeft en vraagt of je akkoord bent.
    - Mail verzenden na installatie El Capitan lukt nu weer!


Log In of Registreer om te reageren.