Fritz!Box 7590 met VPN setup
Ik heb een Fritz!Box 7590 met versie 7.29 en ik krijg voor geen mogelijkheid de VPN aan de praat in zoverre, binnen het menu heb ik een VPN setup met IPSec, gebruikersnaam/wachtwoord en een shared secret...ik krijg een Windows laptop met IPSec PSK niet aan de praat, laat staan een Pixel 6 - voor nu weet ik niet waar het fout gaat. Heb ik een aparte VPN client nodig ?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
De client van AVM wordt al enige tijd (jaren) niet meer ondersteund.
Een alternatief is om de client Shrew Soft voor windows te gebruiken.
https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/2275_Met-Shrew-Soft-VPN-Client-een-VPN-met-de-FRITZ-Box-configureren/
Ik heb geen ervaring met een Pixel 6 maar het protocol is wel redelijk standaard, op een mac of iPhone\iPad werkt de VPN wel zonder aparte client.
Ik heb in het verleden de VPN van Fritz!Box wel gebruikt op windows, maar het configureren van de client, Shrew Soft, was altijd lastig.
config loaded for site 'XXXXX
attached to key daemon
peer configured
iskamp proposal configured
esp proposal configured
client configured
local id configured
remote id configured
pre-shared key configured
bringing up tunnel
negotiation timout occurred
tunnel disabled
detached from key daemon
Enig idee wat dit kan zijn ?
Op windows 10 hielp het wel eens om de Virtuele WiFi miniport adapter uit te zetten, maar of dit nog helpt weet ik niet.
Ik ga het proberen..
Heb jij enig idee hoe ik het draaiend krijg onder Android of ChromeOS ?
Ik heb geen ervaring met Android of ChromeOS, is er geen ingebouwde VPN client in deze systemen die misschien standaard al werken net als in iOS?