Fritz!Box 7590 met VPN setup

Ik heb een Fritz!Box 7590 met versie 7.29 en ik krijg voor geen mogelijkheid de VPN aan de praat in zoverre, binnen het menu heb ik een VPN setup met IPSec, gebruikersnaam/wachtwoord en een shared secret...ik krijg een Windows laptop met IPSec PSK niet aan de praat, laat staan een Pixel 6 - voor nu weet ik niet waar het fout gaat. Heb ik een aparte VPN client nodig ?

Reacties

  • November 2022 aangepast
    De Fritz!Box werkt, in ieder geval nog met versie 7.29, met een eigen client voor windows, de gebruikte protocollen worden niet door, de standaard ingebouwde client van, Windows ondersteund.
    De client van AVM wordt al enige tijd (jaren) niet meer ondersteund.

    Een alternatief is om de client Shrew Soft voor windows te gebruiken.

    https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/2275_Met-Shrew-Soft-VPN-Client-een-VPN-met-de-FRITZ-Box-configureren/

    Ik heb geen ervaring met een Pixel 6 maar het protocol is wel redelijk standaard, op een mac of iPhone\iPad werkt de VPN wel zonder aparte client.

    Ik heb in het verleden de VPN van Fritz!Box wel gebruikt op windows, maar het configureren van de client, Shrew Soft, was altijd lastig.
  • Ik heb de Shrew-Soft-VPN client geconfigureerd maar krijg een foutmelding op: negotiation timout occurred

    config loaded for site 'XXXXX
    attached to key daemon
    peer configured
    iskamp proposal configured
    esp proposal configured
    client configured
    local id configured
    remote id configured
    pre-shared key configured
    bringing up tunnel
    negotiation timout occurred
    tunnel disabled
    detached from key daemon

    Enig idee wat dit kan zijn ?
  • Het is voor mij al heel lang geleden dat ik de standaard VPN van de FritzBox gebruikt heb.

    Op windows 10 hielp het wel eens om de Virtuele WiFi miniport adapter uit te zetten, maar of dit nog helpt weet ik niet.
  • Is mis met name de config binnen de Shrew VPN client ;-)
  • Dit staat toch beschreven in punt 3 van de link die ik gaf?
  • You got it! Dank...

    Ik ga het proberen..
  • Overigens dacht ik me te herinneren dat het alleen werkt met een externe verbinding. Dus om het te testen mag de computer niet verbonden zijn met het eigen netwerk.
  • Ik heb het nu draaiend onder de Shrew software.

    Heb jij enig idee hoe ik het draaiend krijg onder Android of ChromeOS ?
  • Mooi dat het op Windows werkt.

    Ik heb geen ervaring met Android of ChromeOS, is er geen ingebouwde VPN client in deze systemen die misschien standaard al werken net als in iOS?
  • iOS ondersteunt geen Mutual PSK + XAuth
Log In of Registreer om te reageren.