Fritz!Box 7590 met VPN setup

Ik heb een Fritz!Box 7590 met versie 7.29 en ik krijg voor geen mogelijkheid de VPN aan de praat in zoverre, binnen het menu heb ik een VPN setup met IPSec, gebruikersnaam/wachtwoord en een shared secret...ik krijg een Windows laptop met IPSec PSK niet aan de praat, laat staan een Pixel 6 - voor nu weet ik niet waar het fout gaat. Heb ik een aparte VPN client nodig ?

Reacties

  • November 2022 aangepast
    De Fritz!Box werkt, in ieder geval nog met versie 7.29, met een eigen client voor windows, de gebruikte protocollen worden niet door, de standaard ingebouwde client van, Windows ondersteund.
    De client van AVM wordt al enige tijd (jaren) niet meer ondersteund.

    Een alternatief is om de client Shrew Soft voor windows te gebruiken.

    https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/2275_Met-Shrew-Soft-VPN-Client-een-VPN-met-de-FRITZ-Box-configureren/

    Ik heb geen ervaring met een Pixel 6 maar het protocol is wel redelijk standaard, op een mac of iPhone\iPad werkt de VPN wel zonder aparte client.

    Ik heb in het verleden de VPN van Fritz!Box wel gebruikt op windows, maar het configureren van de client, Shrew Soft, was altijd lastig.
  • Ik heb de Shrew-Soft-VPN client geconfigureerd maar krijg een foutmelding op: negotiation timout occurred

    config loaded for site 'XXXXX
    attached to key daemon
    peer configured
    iskamp proposal configured
    esp proposal configured
    client configured
    local id configured
    remote id configured
    pre-shared key configured
    bringing up tunnel
    negotiation timout occurred
    tunnel disabled
    detached from key daemon

    Enig idee wat dit kan zijn ?
  • Het is voor mij al heel lang geleden dat ik de standaard VPN van de FritzBox gebruikt heb.

    Op windows 10 hielp het wel eens om de Virtuele WiFi miniport adapter uit te zetten, maar of dit nog helpt weet ik niet.
  • Is mis met name de config binnen de Shrew VPN client ;-)