Time Machine emails niet te zien op back-up kan niet terug zetten
wil even checken of m'n email kan terug halen, maar krijg geen mails te zien.
Kan ook niet de terug op datum gaan;
Precies of harde schijf reageert niet
Catalina 10.15.7
Kan ook niet de terug op datum gaan;
Precies of harde schijf reageert niet
Catalina 10.15.7
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Bedoel je compleet back-up via time machine of enkel mail ?
Hoe heb je dan geen back-up meer vn je e-mails ?
Zie hier nochtans wel staan ?
Ik gebruik Office 365 voor mijn mail en maak van deze omgeving een aparte backup, maar voor standaard mail zijn ook wel oplossingen te vinden, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het terug zetten is overigens wel mogelijk, maar het is niet makkelijk om maar een mailtje teug te zetten. De mail staat als bestand wel op de Mac, maar deze worden niet opgeslagen met herkenbare bestands namen.
Als ik dit juist lees, niet meer mogelijk, maar langs de andere kant schrijf je terug zetten is wel mogelijk?
Als je in de Finder ⌘ + ⇧ + G toets en vervolgens de volgende locatie invul ~/Library/Mail
Dan staat er een folder Vx, wanneer je deze open zie je een folder met een lang nummer open deze ook, nu zie je alle mail folders met in elke folder alle mail.
Deze bestanden zijn alleen niet makkelijk te herleiden naar een individuele mail.
Het is wel mogelijk om een hele mail folder terug te zetten, deze folders staan namelijk wel in TM.
toch wel deftig ingewikkeld nu voor leken als ik
Ook wel niet ok als je één mail wil terug halen, dan staat alles misschien wel dubbel in je mail
Maar wanneer de Mac crashed of je een nieuwe Mac ga gebruiken komt de mail in zijn geheel terug.
voorheen kon je het even checken, gaf een veiliger gevoel.
had het idee dat ik niet aan vele oudere back-up kon komen van voor catalina kan dat kloppen ?
Oude backups worden niet per dag bewaard maar eerst een per week en nog ouder een per maand en als de opslag vol is zal de oudste backup verwijder worden.
ik neem op wekelijkse basis een back-up met time machine of na deftige veranderingen upgrade of massa foto ingeladen.
Heb zelf al wat oude verwijdert om plaats te maken.
maar nu vr een laatste nieuwe back-up had ik meer ruimte nodig dan er nog vrij stond, vandaar nieuw aangekocht.
Maar ook heb ik ergens gelezen dat de schijf niet rechtstreeks aan computer mag hangen met bij voorbeeld USB, Link kwijt.
de schijf via hub en dan werkt het ook niet, is ergens ook niet rechtstreeks.
Ik zou dan denken dat Apple dit zelf toch ook ergens in zijn tips zou melden ?!
In de Finder vond ik bij ~/Bibliotheek/Mail, inderdaad een folder V7, met allerlei subfolders en lange nummers en ook een folder Maildata. Maar die vind ik niet terug in de map van mijn externe disk. Klopt dat?
Deze backups zijn alleen via TimeMachine te benaderen.
~/ staat overigens voor de map Gebruikers/[gebruikersnaam]/
Verder kan het zijn dat de map naam in de TM in het Engels getoond wordt, dan heet de map ~/Library