Internetverbinding iMac valt op willekeurige momenten weg, wifi uit en aan herstelt internet
Hallo allemaal,
Ik heb een Airport Extreme (4e gen) waarom mijn modem in bridge is aangesloten. Alle apparaten in mijn netwerk (MacBook, iPhones en iPad) werken prima, maar van mijn iMac valt op schijnbaar willekeurige momenten (ca. iedere 10 a 15 minuten) de internetverbinding weg.
Het uit- en aanzetten van mijn wifi op de iMac zorgt er dan voor dat het internet weer werkt. De verbinding met de Airport lijkt in stand te blijven maar wanneer ik het aiportconfiguratieprogramma start, kan het mijn Airport niet vinden (op de MacBook wel gewoon). De verbinding met de wifi lijkt overigens gewoon prima! (Gewoon continu vier 'boogjes').
Herkent iemand dit probleem en is er wellicht iemand een oplossing? Ik zit met mijn handen in het haar...
Ik heb een Airport Extreme (4e gen) waarom mijn modem in bridge is aangesloten. Alle apparaten in mijn netwerk (MacBook, iPhones en iPad) werken prima, maar van mijn iMac valt op schijnbaar willekeurige momenten (ca. iedere 10 a 15 minuten) de internetverbinding weg.
Het uit- en aanzetten van mijn wifi op de iMac zorgt er dan voor dat het internet weer werkt. De verbinding met de Airport lijkt in stand te blijven maar wanneer ik het aiportconfiguratieprogramma start, kan het mijn Airport niet vinden (op de MacBook wel gewoon). De verbinding met de wifi lijkt overigens gewoon prima! (Gewoon continu vier 'boogjes').
Herkent iemand dit probleem en is er wellicht iemand een oplossing? Ik zit met mijn handen in het haar...
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/
Ik heb een soortgelijk probleem gehad en de oplossing was die wifi functie uitschakelen.
Blijkbaar deelt deze ook nog IP adressen uit en als deze gelijk zijn met die van je Airport dan gaat het mis.
Het is inderdaad een modem en router in één. Ik heb deze zelf in brugmodus gezet en de DHCP uitgezet. De kabels zijn allemaal goed aangesloten (ik ben niet gek en bovendien werkt bijvoorbeeld de MacBook van mijn vrouw prima) en het wifi-bereik is uitstekend. De wifi op de modem/router is uitgeschakeld.
Vorige week was ik het uitvallen zo zat (iedere keer de wifi uit en weer aan...) dat ik zowel de modem als de Airport een factory reset heb gegeven. Na alles weer opnieuw ingesteld te hebben, lijkt het probleem zich nu opgelost te hebben. Géén ethernetkabel gebruikt dus .
Overigens las ik o.a. op het forum van Apple dat dit probleem vaker voorkomt... De reden dat ik het probleem trouwens niet direct bij mijn iMac leg, is dat mijn buurman die mijn internet deelt hetzelfde probleem wel eens heeft op zijn MacBook Air. Alle mensen die hetzelfde probleem hebben wil ik dus zeggen: het ligt waarschijnlijk aan je modem of je Airport Extreme...
Normaal zet men de primaire router, dat is de router die, intern of extern verbonden is met de modem, niet in brugmodus. De primaire router is de router die het WAN IP-adres en DNS-adressen ontvangt van de modem.
De secundaire router(s) zet men wel in brugmodus. De secundaire router haalt dan ook de DHCP-adressen van de primaire router op. In jouw configuratie kunnen er DHCP/DNS/NAT problemen ontstaan.
Hier een voorbeeld hoe dat bij mij werkt. Beide routers hebben hetzelfde Wi-Fi SSID's maar verschillende frequenties (op 2.4 en 5GHz). Er onstaat dan een roaming WLAN.
Succes verder ;-)
Ik heb de secundaire router (AirPort Extreme) uiteraard ook een statisch IP-adres gegeven buiten de DHCP range van de DHCP server van de primaire router (Time Capsule).
Werk via WiFi.
Geen Airport Express/Time Capsule.
Op mijn IPAD geen problemen.
Ook met andere apparaten geen enkel probleem, maar op mijn IMAC des te meer.
Meestal na het opwekken uit de sluimerstand geen internetverbinding mogelijk.
WiFi uit/aan helpt niet.
IMAC uit/aan vaak wel, maar ook niet altijd.
Ik heb 3x Airport Express (3 verdiepingen) bedraad aangesloten op een KPN modem (glasvezel) en nadat ik alle 3 op Bridgemodus heb gezet met een statisch IP-adres werkt het prima. Bedankt Timoha!
Ga
Computer HD
Bibliotheek
Preferences
System config
Cmd a
Alles naar prullenmand
Vervolgens herstarten
...bouwt ie alles opnieuw op!
That's the way to do iT!
Nu ben ik niet te beroerd om eens iets te proberen.
Ik heb namelijk ook nogal wat problemen met de internetverbinding op mijn Imac.
Overigens nog geen jaar oud.
Jouw tip komt mij wat rigoureus over. Er wordt namelijk wel een en ander over de heg gekieperd......
Gewoon de hele inhoud van de map weggooien dus?
En dan loop ik niet de kans dat mijn iMac ' toedeledokie' zegt?
Ook ik heb (alleen) met mijn Mac Air problemen met wegvallend wifi. Deze link gevonden en toegepast (waaronder tip van Hmp, maar dan niet de inhoud van de hele map.)
http://osxdaily.com/2014/10/25/fix-wi-fi-problems-os-x-yosemite/
Vooralsnog geen problemen meer ...