Container Disk1 verwijderen geslaagd maar is niet weg
hallo,
ik zou graag een container disk verwijderen om opslag ruimte terug te winnen, ik doe dat via Schijfhulpprogramma maar ook al is de bewerking geslaagd toch blijft de disk staan
ik gebruik Windows via bootcamp, kun je zien op de screenshot, ik heb daar 70GB voor vrijgemaakt en die mag blijven.
maar 'container disk1' met 'windows' eronder die 82gb in beslag neemt waarvan 803kb in gebruik zou ik graag wissen.
gezien er maar 803 kb gebruikt word staat daar dus niets op en mag die weg, waarschijnlijk was dat ooit eens een mislukte partitie aanmaak geweest.
op de screenshots zie je geslaagde bewerking bij het verwijderen van de disk maar deze blijft gewoon staan.
wat kan ik doen?
alvast bedankt
mvg
ik zou graag een container disk verwijderen om opslag ruimte terug te winnen, ik doe dat via Schijfhulpprogramma maar ook al is de bewerking geslaagd toch blijft de disk staan
ik gebruik Windows via bootcamp, kun je zien op de screenshot, ik heb daar 70GB voor vrijgemaakt en die mag blijven.
maar 'container disk1' met 'windows' eronder die 82gb in beslag neemt waarvan 803kb in gebruik zou ik graag wissen.
gezien er maar 803 kb gebruikt word staat daar dus niets op en mag die weg, waarschijnlijk was dat ooit eens een mislukte partitie aanmaak geweest.
op de screenshots zie je geslaagde bewerking bij het verwijderen van de disk maar deze blijft gewoon staan.
wat kan ik doen?
alvast bedankt
mvg
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Als ik in gecoverd mode opstart krijg ik zelfs geen progressie balk te zien. Ik kan een WiFi netwerk kiezen en wachtwoord ingeven maar dat blijft als hangen. Zelfs na 8 uur wachten gebeurt er niets. Met bootcamp een container verwijderen is dus niet 100% waterdicht
Map met vraagteken: je hebt het besturingssysteem (macOS) verwijderd
https://support.apple.com/nl-nl/HT204323
Dus ik kan dit niet meer herstellen zonder alles te verliezen?
Ik kan geen backup meer maken?
De reciteert modus waar ik nu in zit blijft overigens als weer een uur hangen
Het wachtwoord die gevraagd is van de Apple ID of de login van de laptop?
Alvast bedankt en zeker op een zondag :-)
Het wachtwoord dat gevraagd wordt is het admin wachtwoord van de Mac. En voor Wi-Fi uiteraard de specifieke sleutel van het gekozen toegangspunt.
Jammer 23.000 foto’s van mijn kinderen
Toch bedankt voor de info Timosa
Welke schrijven worden er dan wel getoond? Ontkoppel alle externe schijven en USB-aparaten en kijk na welke schijven beschikbaar zijn.
Ik maak geen gebruik van time machine maar zal dat dus in de toekomst wel doen
De disk utility toont geen enkele fout met first ais
Maar bij reinstall macOS Sierra worden er geen schijven getoond
Duurt eeuwen...