Kleine wijzigingen in OS X 10.10 Yosemite
Wesley
Beheerder
Heb je een kleine wijziging, verbetering of leuke nieuwe functie gevonden in OS X 10.10 Yosemite dan horen we dat graag! Vul deze discussie aan met een korte omschrijving en voeg eventueel een afbeelding toe.
Voorbeeld: Schermvullende weergave is vanaf nu niet meer te raadplegen via de bekende pijlen rechtsboven van het venster maar via de groene knop.
Voorbeeld: Schermvullende weergave is vanaf nu niet meer te raadplegen via de bekende pijlen rechtsboven van het venster maar via de groene knop.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Bron:
OSX_10_10_IncompatibleAppList.pkg
3D Weather Globe Screensaver
3ivx codec for QuickTime
Adobe Creative Cloud
AirDisplay
AJA IoHD
Antidote HD
Antidote RX
Asepsis
AT&T Laptop Connect Card
Avast!
Bark
Belkin Router Monitor
Best Youtube Downloader
Camouflage
Canon UFRII
CHUD
Clusters
CosmoPod
Default Folder X
Disk for iPhone
DisplayLink
DisplayPad
DoubleCommand
Dropbox
FinderPop
Flip4Mac
Genieo
GlimmerBlocker
Glims
Hear
Cisco VPN
Kanbox
Kaspersky AV
KinemeCore
LaCie USB 3.0 Driver
launch2net Drivers
LazyMouse
Line6 TonePort Driver
Little Snitch
M-Audio Driver
McAfee Security
McAfee VirusScan version 8.6
MyBook RAID Manager
Norton AntiVirus
Parallels
Parallels Desktop version 2.5
Plaxo
Printopia
Pro Tools
Rapport
Seagate Maxtor OneTouch
SecureVault LexarFilter
Smith Micro Internet Cleanup
SmithMicro Internet Cleanup
SMS Widget
Snapz Pro X or WireTap Studio
Sonnet Qio
Sony Palm 6 Sync
Sophos AntiVirus
SophosAutoUpdate
SRS iWOW
SugarSync
SuperDrive Firmware Update 2.1
Switcher Maestro
SxS Memory Card Driver
TabExpose
TelldusCenter
TorchUpdater
TotalFinder
TotalSpaces
Transmit
Trend Smart Surfing
Undercover
Videobox TAAVPlugin
VirusBarrier
Visor
VMWare Fusion
Vodafone
WDDriveManager
WDSmartWare
ZEVO
Had ik wel altijd met andere systemen ( lion , lionM ) . als ik een extra petitie had aangemaakt .
Bij Yosemite gelijk na install click op app’s in andere petitie reageer gelijk razend snel , ik denk nu eindelijk een echt systeem die flink vooruitgang heeft geboekt in snelheid en responding .
Pieter
Een kleine wijziging is dat als je nu ALT+Muisklik op het wifi-icoontje in je menubalk duwt krijg je ook je eigen ip en het ip van je router te zien.
Het geen waar ik mij het meest aan stoor is dat wanneer je een nieuwe tab opent in Safari, de focus van de muis niet in de adresbalk staat en je dus eerst cmd+L moet drukken voordat je een url kunt intypen. Iemand hier een oplossing voor?
Wees tevens voorzichtig met het aanzetten van iCloud Keychain.
Yosemite reset dan de keychain en je moet een mobiel nummer voor verificatie invoeren. In mijn geval waren er twee velden: een met +31 en de ander met ruimte voor m'n mobiele nummer (6XXXXXXXX). Apple accepteerde dat niet! Ik heb vervolgens +316XXXXXXXX ingevoerd en mocht verder.
Resultaat is dat ik op al mijn andere computers niet meer bij de iCloud Keychain kan.
Vandaag vanaf mijn werk (computer met Mavericks) meer dan een uur met support gebeld, van alles geprobeerd. Het telefoonnummer is niet aan te passen, ze kwamen er niet uit.
Vervolgens maar eens support in USA gebeld. Die wisten me te vertellen dat het aanpassen alleen op de computer kan die de Keychain heeft gereset, die van Yosemite dus!
Op naar huis dus...
Naar mijn weten zou Aperture ook niet meer functioneren op Yosemite... ???
Ik zou het niet weten of Aperture al dan niet werkt in Yosemite. Ik gebruik Yosemite alleen maar om OS X te testen. En om een paar apps te testen en te debuggen voor hun ontwikkellaars. Om Yosemite voor productie te gebruiken is het nog veel te vroeg.
Op mijn MBP en mijn iMac, beide nu onder Yosemite, werkt het anders vlekkeloos.
Geen probleem (totnutoe).
Wat ik een beetje jammer vind is, dat in Safari de bladwijzers in de bladwijzerkolom links geen icoontje meer hebben. Dat werkt trager dan met icoontjes (herkenbaarheid). Toch worden de icoontjes wel opgeslagen in de cache, want als je de bladwijzers opent via het menu in de menubalk, dan staan ze daar wel.
Bovendien vind ik de lay-out van de bladwijzers in de kolom niet zo prettig (ik werk met mappen en submappen) - de spatiëring zou imho toch beter kunnen, net als de regelafstand (gelijk tussen mappen/submappen en verwijzingen).
Verder toch echt veel lof voor deze upgrade!
Die lijst is van 7 juni 2014. Ondertussen zijn er wel wat programma's aangepast voor OS X 10.10 Yosemite.