Kleine wijzigingen in OS X 10.10 Yosemite

WesleyWesley    Beheerder
June 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Heb je een kleine wijziging, verbetering of leuke nieuwe functie gevonden in OS X 10.10 Yosemite dan horen we dat graag! Vul deze discussie aan met een korte omschrijving en voeg eventueel een afbeelding toe.

Voorbeeld: Schermvullende weergave is vanaf nu niet meer te raadplegen via de bekende pijlen rechtsboven van het venster maar via de groene knop.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    June 2014 aangepast
    De officiële lijst van Apple met apps die niet compatibel zijn met OS X 10.10 Yosemite.

    Bron:
    OSX_10_10_IncompatibleAppList.pkg


    3D Weather Globe Screensaver
    3ivx codec for QuickTime
    Adobe Creative Cloud
    AirDisplay
    AJA IoHD
    Antidote HD
    Antidote RX
    Asepsis
    AT&T Laptop Connect Card
    Avast!
    Bark
    Belkin Router Monitor
    Best Youtube Downloader
    Camouflage
    Canon UFRII
    CHUD
    Clusters
    CosmoPod
    Default Folder X
    Disk for iPhone
    DisplayLink
    DisplayPad
    DoubleCommand
    Dropbox
    FinderPop
    Flip4Mac
    Genieo
    GlimmerBlocker
    Glims
    Hear
    Cisco VPN
    Kanbox
    Kaspersky AV
    KinemeCore
    LaCie USB 3.0 Driver
    launch2net Drivers
    LazyMouse
    Line6 TonePort Driver
    Little Snitch
    M-Audio Driver
    McAfee Security
    McAfee VirusScan version 8.6
    MyBook RAID Manager
    Norton AntiVirus
    Parallels
    Parallels Desktop version 2.5
    Plaxo
    Printopia
    Pro Tools
    Rapport
    Seagate Maxtor OneTouch
    SecureVault LexarFilter
    Smith Micro Internet Cleanup
    SmithMicro Internet Cleanup
    SMS Widget
    Snapz Pro X or WireTap Studio
    Sonnet Qio
    Sony Palm 6 Sync
    Sophos AntiVirus
    SophosAutoUpdate
    SRS iWOW
    SugarSync
    SuperDrive Firmware Update 2.1
    Switcher Maestro
    SxS Memory Card Driver
    TabExpose
    TelldusCenter
    TorchUpdater
    TotalFinder
    TotalSpaces
    Transmit
    Trend Smart Surfing
    Undercover
    Videobox TAAVPlugin
    VirusBarrier
    Visor
    VMWare Fusion
    Vodafone
    WDDriveManager
    WDSmartWare
    ZEVO
  • Wat mijn opvalt als ik schakelt tussen Yosemite en Mavericks dat beide systemen vrij snel opgestarte , niet uren lang indexen .
    Had ik wel altijd met andere systemen ( lion , lionM ) . als ik een extra petitie had aangemaakt .
    Bij Yosemite gelijk na install click op app’s in andere petitie reageer gelijk razend snel , ik denk nu eindelijk een echt systeem die flink vooruitgang heeft geboekt in snelheid en responding .

    Pieter
  • July 2014 aangepast
    Ik weet niet of het bij de beta versie ook zo is, maar bij de developer versies werkt iFlicks 2 niet.
    Een kleine wijziging is dat als je nu ALT+Muisklik op het wifi-icoontje in je menubalk duwt krijg je ook je eigen ip en het ip van je router te zien.
  • Parallels en DisplayLink werken hier anders prima?

    Het geen waar ik mij het meest aan stoor is dat wanneer je een nieuwe tab opent in Safari, de focus van de muis niet in de adresbalk staat en je dus eerst cmd+L moet drukken voordat je een url kunt intypen. Iemand hier een oplossing voor?
  • @langezwieper Begrijp niet helemaal wat je met focus bedoeld, maar als ik een nieuwe tab open in safari, staat de cursor netjes in het veld te knipperen en kan ik ook direct zoeken of een URL intypen.
  • Heeft die lijst met incompatibele apps betrekking op de beta's ? of gaat dat in de uiteindelijke release ook het geval zijn ?
  • July 2014 aangepast
    Bij de installatie van Yosemite kun je een aantal zaken aanzetten.
    Wees tevens voorzichtig met het aanzetten van iCloud Keychain.
    Yosemite reset dan de keychain en je moet een mobiel nummer voor verificatie invoeren. In mijn geval waren er twee velden: een met +31 en de ander met ruimte voor m'n mobiele nummer (6XXXXXXXX). Apple accepteerde dat niet! Ik heb vervolgens +316XXXXXXXX ingevoerd en mocht verder.
    Resultaat is dat ik op al mijn andere computers niet meer bij de iCloud Keychain kan.
    Vandaag vanaf mijn werk (computer met Mavericks) meer dan een uur met support gebeld, van alles geprobeerd. Het telefoonnummer is niet aan te passen, ze kwamen er niet uit.
    Vervolgens maar eens support in USA gebeld. Die wisten me te vertellen dat het aanpassen alleen op de computer kan die de Keychain heeft gereset, die van Yosemite dus!
    Op naar huis dus...
  • @timosha,
    Naar mijn weten zou Aperture ook niet meer functioneren op Yosemite... ???
  • timoshatimosha    Moderator
    @fotofreak

    Ik zou het niet weten of Aperture al dan niet werkt in Yosemite. Ik gebruik Yosemite alleen maar om OS X te testen. En om een paar apps te testen en te debuggen voor hun ontwikkellaars. Om Yosemite voor productie te gebruiken is het nog veel te vroeg.
  • Zoveel apps die niet meer werken :/ is het dan wel zo verstandig om te updaten dan?
  • In de lijst staat ook Dropbox.
    Op mijn MBP en mijn iMac, beide nu onder Yosemite, werkt het anders vlekkeloos.
    Geen probleem (totnutoe).
    Wat ik een beetje jammer vind is, dat in Safari de bladwijzers in de bladwijzerkolom links geen icoontje meer hebben. Dat werkt trager dan met icoontjes (herkenbaarheid). Toch worden de icoontjes wel opgeslagen in de cache, want als je de bladwijzers opent via het menu in de menubalk, dan staan ze daar wel.
    Bovendien vind ik de lay-out van de bladwijzers in de kolom niet zo prettig (ik werk met mappen en submappen) - de spatiëring zou imho toch beter kunnen, net als de regelafstand (gelijk tussen mappen/submappen en verwijzingen).
    Verder toch echt veel lof voor deze upgrade!
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2014 aangepast
    @Jos

    Die lijst is van 7 juni 2014. Ondertussen zijn er wel wat programma's aangepast voor OS X 10.10 Yosemite.
  • Je kunt vanaf nu bel en sms tonen van IOS gebruiken zoals opening, notitie en aan de kust
Log In of Registreer om te reageren.