Status "Bricking" oudere Macbook Pro
Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de status is van het zogenaamde "bricken", c.q. bevriezen van oudere Macbook Pros na installatie van Big Sur? Ik heb namelijk een late 2013 MBP en dat model "valt" in deze categorie.
Dankjewel, John
Kan iemand mij vertellen wat de status is van het zogenaamde "bricken", c.q. bevriezen van oudere Macbook Pros na installatie van Big Sur? Ik heb namelijk een late 2013 MBP en dat model "valt" in deze categorie.
Dankjewel, John
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Schijnt dus verholpen te zijn.
Heb zelf zo'n model en heeft de update naar 11.0.1 wonderwel overleefd. Vind echter wel dat de batterij sneller plat is (gemiddeld 4,5 u werktijd tov 6 vroeger).
Nu aan het updaten naar 11.1. Tering traag, dat wel, maar gelukkig is het niet mijn "dayly".
Gaf tijdens het downloaden 10 min wachttijd aan, wat uiteindelijk bijna 40 geworden is.
Verder alles zoals een macOS update hoort te zijn.
Wat de batterijduur gaat geven is nog af te wachten natuurlijk.
Kan Big Sur veilig geïnstalleerd worden?
https://support.apple.com/en-us/HT211896
Het is echt een groot verschil in performance. De geest in een fles beweging is altijd zoals ze bedoeld is en de batterijduur is ongeveer terug zoals in Catalina.
Nu is het zo dat video en zware fotobewerking steeds op de iMac gedaan worden. Met 40GB ram geheugen en een I5 met een 3 en zoveel GHZ gaat dat toch wel vlotter.
Op de MBP doe ik webbrowsing, email, pdfjes, word enz. Op die manier gaat hij richting de 6 uren werktijd.
Ook is de standby batterijtijd terug verbeterd. In standby ging de batterij ook sneller leeg.
Een vriend van me heeft een 15" late 2014 MBP retina met 16GB ram.
Hij heeft 11.0.1 geïnstalleerd gekregen, maar trok naar zijn mening de batterij ook sneller leeg als vroeger. Schijnt bij hem nu ook verbeterd te zijn.
Inmiddels heb ik het aangedurfd om die 11.1 ook op mijn iMac te zetten. Uurtje mee bezig geweest en alles verloopt feilloos. Heb er wel een klein probleempje bij gekregen om hem aan te krijgen. Hier open ik een apart topic voor; past hier echt niet in.
Ik hoop dat degenen wiens MacBook Pro volledig vast is gelopen inmiddels geholpen zijn.
Zelf heb ik BigSur niet geïnstalleerd op mijn MB Pro uit 2013 maar vraag me wel af wat de status is?
De hele BigSur discussie lijkt ook volledig uitgegrijst te zijn?
Speelt dit niet meer?
Zijn er (nog) updates?