Thuisdeling (HomeSharing) werkt niet goed op iPad
Dit is mijn setup:
Mac Mini 2009 (Media Speler - OSX laaste versie). Deze is bekabeld verbonden met:
Time Capsule (laatste versie met nieuwste software). Deze is bekabeld verbonden met
Fritz!box 7390 (Standaard router van xs4all ism kabel). Wifi staat uit op fritzbox.
iPad 3 (laatste iOS). Via Wifi verbonden met TC
Apple TV 3 (via Wifi verbonden met TC)
Ik heb een uitgebreide iTunes bibliotheek en via HomeSharing kan (kon) ik alle films en tv series van mijn Mac Mini streamen naar mijn iPad. Sinds enige tijd merk ik echter dat dit slecht werkt. In de video app van mijn iPad wordt mijn Mac Mini herkend. ALs ik deze selecteer gaat het blauwe circeltje laden, echter als hij halverwege is, stopt hij. Pas na heeeeel lang wordt de content van mijn iTunes bibliotheek zichtbaar. Als ik echter een film wil afspelen, wordt deze niet geladen.
Op de Apple TV doet alles het wel naar behoren. Ook als ik op mijn MacBook Pro in iTunes kijk onder thuisdeling, kan ik de content van mijn Mac Mini wel afspelen.
Heeft iemand met een vergelijkbare opstelling dit probleem ook gehad en wat is er aan te doen? Graag geen oplossingen met 3rd party apps. Thuisdeling hoort te werken en blijkbaar zit er ergens iets niet goed in mijn configuratie.
Mac Mini 2009 (Media Speler - OSX laaste versie). Deze is bekabeld verbonden met:
Time Capsule (laatste versie met nieuwste software). Deze is bekabeld verbonden met
Fritz!box 7390 (Standaard router van xs4all ism kabel). Wifi staat uit op fritzbox.
iPad 3 (laatste iOS). Via Wifi verbonden met TC
Apple TV 3 (via Wifi verbonden met TC)
Ik heb een uitgebreide iTunes bibliotheek en via HomeSharing kan (kon) ik alle films en tv series van mijn Mac Mini streamen naar mijn iPad. Sinds enige tijd merk ik echter dat dit slecht werkt. In de video app van mijn iPad wordt mijn Mac Mini herkend. ALs ik deze selecteer gaat het blauwe circeltje laden, echter als hij halverwege is, stopt hij. Pas na heeeeel lang wordt de content van mijn iTunes bibliotheek zichtbaar. Als ik echter een film wil afspelen, wordt deze niet geladen.
Op de Apple TV doet alles het wel naar behoren. Ook als ik op mijn MacBook Pro in iTunes kijk onder thuisdeling, kan ik de content van mijn Mac Mini wel afspelen.
Heeft iemand met een vergelijkbare opstelling dit probleem ook gehad en wat is er aan te doen? Graag geen oplossingen met 3rd party apps. Thuisdeling hoort te werken en blijkbaar zit er ergens iets niet goed in mijn configuratie.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Het probleem dat jij beschrijft kan te maken hebben met UDP en Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) dat niet goed ondersteund wordt. De TC ondersteund die protocollen wel goed. Interferentie op het Wi-Fi kanaal kan ook zorgen voor problemen met UDP aangezien dit een connectionless protocol is zonder noemenswaardige foutcorrectie.
https://itunes.apple.com/us/app/filebrowser-access-files-on/id364738545?mt=8
Waar moet ik aanpassingen doen? In mijn Fritzbox of op mijn TC?
Als de TC ingesteld is als bridge moet de FirtzBox ook UDP en mDNS goed ondersteunen. Kijk eens in de instellingen van die FritzBox of er Multicast filter parameters zijn die je kan aanpassen.
Eventueel kan je ook eens proberen op de 5 GHz band van de TC.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IPv6
Ik vond dit document. Het gaat over port forwarding. Dit is iets wat ik kan instellen op mijn fritzbox. Wat ik me nu afvraag bij forwards..Naar welk device moet ik forwarden; De Time Capsule of de Mac Mini?
Als de TC in bridge mode staat is de TC niet veel meer dan een Wi-Fi access point. Alle routing en filtering wordt door de FritzBox gedaan. Als de FritzBox een firewall aan boord heeft moeten daar de UDP poorten openstaan en de mDNS en UDP protocollen moeten ondersteund worden.
@Timosha, De FritzBox heeft inderdaad en firewall. Maar de GUI is redelijk ingewikkeld. Ik heb nergens iets gezien over UDP en mDNS. Ik heb ook een mail gestuurd naar de fabrikant. Hopelijk kan die zaken ophelderen.
Als ik het voor elkaar krijg de routerfunctie van de Fritz!Box uit te schakelen, neemt de TC dit dan over en heeft deze dan een Firewall -functie?
Pieterr zei op 5 mei:
"Als je bibliotheek te groot is, werkt HomeSharing niet lekker vlotjes meer op je iPad, zoals je zelf al gemerkt hebt."