Met de Time Machine noties uit het verleden ophalen is niet mogelijk.
Goedendag,
Gisteren heb ik nog aan een notitie gewerkt. Vandaag heb ik delen van die notitie per e-mail verstuurd. Met het selecteren van de tekst heb ik een fout gemaakt. Een deel van die tekst is verdwenen en ik kan het niet meer terugvinden onder 'Recent verwijderd'. War ik nodig heb is de notitie zoals die gisteren was. Dat zou moeten kunnen via mijn Time Machine, maar ik loop daar in vast. Wat te doen?
Groeten,
zilverik
Gisteren heb ik nog aan een notitie gewerkt. Vandaag heb ik delen van die notitie per e-mail verstuurd. Met het selecteren van de tekst heb ik een fout gemaakt. Een deel van die tekst is verdwenen en ik kan het niet meer terugvinden onder 'Recent verwijderd'. War ik nodig heb is de notitie zoals die gisteren was. Dat zou moeten kunnen via mijn Time Machine, maar ik loop daar in vast. Wat te doen?
Groeten,
zilverik
Reacties
Als ik via systeemvoorkeuren ‘Time Machine’ aanklik zie ik het scherm van de Time Machine, ‘automatisch reservekopieën’, ‘selecteer schijf’ ‘opties’, én (aangehinkt) ‘toon Time Machine in menubalk’. Bij ‘Opties’ is alleen aangeklikt ‘Maak reservekopie bij gebruik van batterij’. Bij selecteer schijf zie ik bij Reserviekopieschijven Data ‘op AirPort Time Capsule van Erik local’ en bij Beschikbare schijven: Data op AirPort Time Capsule van Erik en ‘Andere AirPort Time Capsule. Er is 1,4 van 2 TB vrij.
Zo loop ik dus vast. Geen idee wat te doen.
Groet
In de menu balk zie waarschijnlijk een rondje met twee wijzers erin,
Wanneer je hier dubbel op klik kom je in de Time Machine zelf.
Selecteer het bestand en kies voor terug zetten.
De Notities kunnen wel terug gezet worden, via de Time Machine, maar dit is een meer ingewikkelde manier, en dan worden alle Notities terug gezet naar hoe ze op dat moment waren, dus ander wijzigingen die je daarna in Notities gedaan hebt zullen verdwijnen.
Kies voor ⌘ + ⇧ + g en vul daar het volgende in:
~/Library/Group Containers
Er zullen nu een aantal mappen zichtbar worden en een daarvan heet:
group.com.apple.notes
Versleep deze naar het bureaublad, zodat je altijd terug kan.
Open nu de Time Machine via het icoontje.
Als het goed is zie nu de zelfde folders staan, ga naar een moment toen de Notities nog goed waren. Selecteer de map group.com.apple.notes
En kies voor terug zetten
ena als de finder nog open staat open je Time Machine
Wat zie je als je dit doe:
Heb je nog andere Finder schermen open, je moet alleen dit scherm open hebben wanneer je de Time Machine open.
Als je nu alles selecteer en vervolgens vervolgens kies voor 'Zet terug'
Dus nogmaais doen en kiezen voor overschrijven.
Welterusten