Met de Time Machine noties uit het verleden ophalen is niet mogelijk.

June 2020 aangepast in iCloud
Goedendag,

Gisteren heb ik nog aan een notitie gewerkt. Vandaag heb ik delen van die notitie per e-mail verstuurd. Met het selecteren van de tekst heb ik een fout gemaakt. Een deel van die tekst is verdwenen en ik kan het niet meer terugvinden onder 'Recent verwijderd'. War ik nodig heb is de notitie zoals die gisteren was. Dat zou moeten kunnen via mijn Time Machine, maar ik loop daar in vast. Wat te doen?

Groeten,

zilverik
«1

Reacties

  • Dit zou idd via time machine moeten kunnen, waar loop je op vast?
  • Dag Jemmie,
    Als ik via systeemvoorkeuren ‘Time Machine’ aanklik zie ik het scherm van de Time Machine, ‘automatisch reservekopieën’, ‘selecteer schijf’ ‘opties’, én (aangehinkt) ‘toon Time Machine in menubalk’. Bij ‘Opties’ is alleen aangeklikt ‘Maak reservekopie bij gebruik van batterij’. Bij selecteer schijf zie ik bij Reserviekopieschijven Data ‘op AirPort Time Capsule van Erik local’ en bij Beschikbare schijven: Data op AirPort Time Capsule van Erik en ‘Andere AirPort Time Capsule. Er is 1,4 van 2 TB vrij.
    Zo loop ik dus vast. Geen idee wat te doen.
    Groet
  • June 2020 aangepast
    Waar je nu kijk is het alleen mogelijk om de instellingen van de Time Machine te doen.

    In de menu balk zie waarschijnlijk een rondje met twee wijzers erin,

    Wanneer je hier dubbel op klik kom je in de Time Machine zelf.
  • Dat is mij gelukt, maar wat te doen als ik mijn notitie van gisteren wil terugzetten?
  • Kies aan de rechter kant het moment waarvan je het bestand wil terug zetten en ga naar de folder toe waar het bestand.
    Selecteer het bestand en kies voor terug zetten.
  • Ik blijf hangen in het bureaublad en ik moet naar ‘Notities’ . Die staan niet in het Bureaublad, maar in de app ‘Notities’.
  • En onder ‘Apps’ staat wel ‘Pages’, maar niet ‘Notities’.
  • Ik gebruik zelf geen Notities en het blijkt dat Notities niet als losse bestanden worden opgeslagen en daardoor niet een Notitie terug gezet kan worden vanuit de Time Machine.

    De Notities kunnen wel terug gezet worden, via de Time Machine, maar dit is een meer ingewikkelde manier, en dan worden alle Notities terug gezet naar hoe ze op dat moment waren, dus ander wijzigingen die je daarna in Notities gedaan hebt zullen verdwijnen.
  • Het is prima om de wijzigingen die ik vandaag heb gemaakt te laten verdwijnen. Ik wil de versie van al mijn notities van gisteren terug.
  • June 2020 aangepast
    Sluit eerst notities.

    Kies voor ⌘ + ⇧ + g en vul daar het volgende in:

    ~/Library/Group Containers

    Er zullen nu een aantal mappen zichtbar worden en een daarvan heet:

    group.com.apple.notes

    Versleep deze naar het bureaublad, zodat je altijd terug kan.

    Open nu de Time Machine via het icoontje.

    Als het goed is zie nu de zelfde folders staan, ga naar een moment toen de Notities nog goed waren. Selecteer de map group.com.apple.notes

    En kies voor terug zetten
  • Als ik terugga naar gisteren, toen mijn Notities nog goed stonden, zie ik geen ‘group.com.apple.notes’. Die zie ik alleen nadat ik dit zojuist op het bureaublad heb gezet.
  • Verlaat Time Machine en ga dan nogmaals naar
    Kies voor ⌘ + ⇧ + g en vul daar het volgende in:

    ~/Library/Group Containers

    ena als de finder nog open staat open je Time Machine
  • Dan kan ik kiezen tussen ‘Library’, Fallbackimages, Media ‘Previews’ en Sharing Extensions. Geen mogelijkheid om iets terug te zetten van gisteren.
  • Kun je een scherm printje maken zodat ik zien wat er mis gaat?
  • Sorry maar kwaliteit van de image is te laag om er iets van te zien.

    Wat zie je als je dit doe:

    Kies voor ⌘ + ⇧ + g en vul daar het volgende in:

    ~/Library/Group Containers
  • Enkele tientallen mogelijkheden, waaronder ‘group.com.apple.notes’
  • En als je nu op het time machine icoontje klik en time machine open kom je weer terecht in war je het plaatje van stuurde?
  • Dat was niet de bedoeling.
    Heb je nog andere Finder schermen open, je moet alleen dit scherm open hebben wanneer je de Time Machine open.
  • Alleen Spotify staat open naast Finder
  • Ja die is wel te lezen, maar het lijkt erop dat je de group.com.apple.notes geopend heb als je naar de time machine ga.
    Als je nu alles selecteer en vervolgens vervolgens kies voor 'Zet terug'
  • Helaas. Ik heb nu de juiste volgorde gedaan en ‘bewaar beide’ aangeklikt, maar mijn tekst waar ik weken aan heb gewerkt heb ik nog niet terug. Misschien staat het ergens waar ik het niet kan vinden?
  • June 2020 aangepast
    Dat het probleem je moet niet kiezen voor bewaar beide, want je wil een vorige versie terug zetten.
    Dus nogmaais doen en kiezen voor overschrijven.

  • Heb ik gedaan. ‘Vervang’ aangeklikt. Helaas tot nu toe geen resultaat. Zou dat langer kunnen duren?
  • Nee. zou niet langer moeten duren als in de tussen tijd notities maar afgesloten blijft. Ik moet morgen weer op tijd opstaan om te werken dus ik kan je helaas vandaag niet meer helpen.
  • Veel dank voor al je inspanningen.
    Welterusten
  • Gisteren en vandaag heb ik intensief contact gehad met Apple Support. Die info wil ik graag delen. Gisteren was het uiteindelijke advies om via Time Machine alleen te wissen en vervolgens alles terug te zetten op de datum van afgelopen zaterdag. De idee was dat ik dan vóórdat iCloud gaat synchroniseren nog snel mijn tekstgedeelte uit die ene notitie kon halen. Enfin, alles leeggetrokken, dus niet alleen Notities, en terugzetten. Dat terugzetten duurde uren. Het werd laat en ik ben gaan slapen. Toen ik s'nachts wakker werd ben ik om 02.00 uur achter mijn computer gaan zitten, maar toen had iCloud al gesynchroniseerd. Dikke pech. Vandaag opnieuw contact met Apple support gehad. Het blijkt dat je weliswaar een gewiste notitie kunt terughalen (via Notities), maar een bewerking in een stuk dat je niet wist, gaat verloren en is niet meer terug te vinden. Met pages is het geen probleem om via Time Machine een oude versie terug te halen, met Notities is dat onmogelijk. Ik kan dus nooit meer bij mijn tekst komen en ik zal opnieuw moeten gaan schrijven (en vooral opzoeken). Dus, een waarschuwing aan iedereen: gebruik nooit meer Notities! Pages of Word of maakt niet uit, maar geen Notities meer van Apple. Eén foutje met je muis en het is met Notities voor altijd weg.
  • Helaas dat het niet op te lossen is, maar in ieder geval bedankt voor de terug koppeling en de waarschuwing.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.