Macbook air: batterij zeer snel leeg en zeer snel weer opgeladen.
Ik leg graag een probleem voor (mocht ik het archief niet goed doorgezocht hebben, dan excuus; ik hoor dan graag waar dit onderwerp wel staat). Mijn MacBook Air uit 2014 met nieuwe accu (Hesker, 11 maanden oud) loopt met 4 a 5% per minuut leeg, en als ik hem oplaad, dan is de accu binnen korte tijd weer 100% (gaat ook snel: met 3 % tegelijk)
Is dit een fout in de melding van de %%? Is de accu stuk, nu al (110 cycli)? Ik heb de ventilator gecheckt; die doet zijn werk. Geen overdadige CPU-belasting. Ook als ik niets doe en los van OS overige programma's zijn afgesloten, loopt de accu rap leeg.
Iemand idee, advies? Ik kan werken met de stekker erin, maar dat is niet wat ik wil.
Groet, Rick
Is dit een fout in de melding van de %%? Is de accu stuk, nu al (110 cycli)? Ik heb de ventilator gecheckt; die doet zijn werk. Geen overdadige CPU-belasting. Ook als ik niets doe en los van OS overige programma's zijn afgesloten, loopt de accu rap leeg.
Iemand idee, advies? Ik kan werken met de stekker erin, maar dat is niet wat ik wil.
Groet, Rick
Reacties
https://www.appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/
Probeer eens om de accu te kalibreren:
1) Laad de accu op to 100%. Laat na het bereiken van 100% de Macbook nog twee (2) uur aan de lader;
2) Gebruik de MacBook tot het toestel vanzelf afsluit als de accu leeg is;
3) Laad de accu opnieuw op tot 100%;
4) Controleer de laadtoestand met coconutBattery;