Overzet HEIC bestanden naar Lacie Fuel
Ik heb een externe harde schijf van Lacie. Ik wil de foto’s van mijn iphone X hiernaar overzetten, maar ik krijg een foutmelding. Ik moet (volgens Lacie) “alle zware bestanden die ik wil opladen 1 voor 1 selecteren”
Als ik dit beter bekijk, blijkt het om HEIC bestanden te gaan.
-ik snap niet dat Lacie dit “zware” bestanden noemt. Ik dacht dat HEIC net ontwikkeld was om minder plaats in te nemen op iphone?
-bestaat er een manier om de foto’s op mijn iphone nog over te zeggen naar jpeg zodat ik deze zo kan opladen? Handmatig selecteren op Lacie is onmogelijk, het gaat om honderden foto’s.
Bedankt!
Als ik dit beter bekijk, blijkt het om HEIC bestanden te gaan.
-ik snap niet dat Lacie dit “zware” bestanden noemt. Ik dacht dat HEIC net ontwikkeld was om minder plaats in te nemen op iphone?
-bestaat er een manier om de foto’s op mijn iphone nog over te zeggen naar jpeg zodat ik deze zo kan opladen? Handmatig selecteren op Lacie is onmogelijk, het gaat om honderden foto’s.
Bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Wat staat er ingesteld op de iPhone bij:
Instellingen -> Foto's -> Zet over naar Mac of PC ?
Automatisch of Behoud originelen?
Het beste is dit op Automatisch te hebben.
Als het goed is, dan converteert je iPhone zelf de foto's van HEIC naar JPG als het medium waar je de foto's heen kopieert geen HEIC ondersteund.
Mijn instellingen staan op “Optimaliseer iphone opslag” en dus niet op “Download en bewaar originelen”. Ik vermoed dat dat overeenkomt met wat jij bedoelt.
Maar helaas, de foto’s worden niet automatisch overgezet. ‘t Is te zeggen, hij vraagt voor elke foto apart of hij die moet overzetten, maar ik kan moeilijk voor 1000 foto’s 1 voor 1 dat aanklikken. ?