Overzet HEIC bestanden naar Lacie Fuel

April 2020 aangepast in iOS 13 | iPadOS 13
Ik heb een externe harde schijf van Lacie. Ik wil de foto’s van mijn iphone X hiernaar overzetten, maar ik krijg een foutmelding. Ik moet (volgens Lacie) “alle zware bestanden die ik wil opladen 1 voor 1 selecteren”
Als ik dit beter bekijk, blijkt het om HEIC bestanden te gaan.
-ik snap niet dat Lacie dit “zware” bestanden noemt. Ik dacht dat HEIC net ontwikkeld was om minder plaats in te nemen op iphone?
-bestaat er een manier om de foto’s op mijn iphone nog over te zeggen naar jpeg zodat ik deze zo kan opladen? Handmatig selecteren op Lacie is onmogelijk, het gaat om honderden foto’s.

Bedankt!

Reacties

  • Photosync (App-Store) op je telefoon vraagt of hij de HEIC foto mag omzetten naar JPG. Klik op akkoord en hij stuurt wel honderd foto's zeer snel naar je computer waar en welke map dan ook.
  • Bedankt! Ik heb echter geen computer. Ik wil dus de foto’s die reeds op mijn iphone staan, overzetten naar mijn Lacie externe schijf. Lukt dat ook met photosync?
  • Heb je geen computer? Wat moet je dan met een externe HD van Lacie of is dat een speciale ? Lijkt wel een late 1 Aprilgrap :) :) :)
  • April 2020 aangepast
    Wacht even ik zie het al. Ik zie bij mij dat je een Lacie hebt met wifi. Nee met Photosync werkt dat niet want waar je het ook heen stuurt het betreffende apparaat moet ook voorzien zijn van een Photosync app.
  • Awelja, voor mij is dat heel logisch hé. Ik heb dus een Lacie via wifi net omdat ik geen computer heb, en omdat ik dus zo mijn foto’s wil stockeren😀
  • April 2020 aangepast
    Het zou kunnen dat die app het bestand HEIC niet kent en zou je de foto's moeten omzetten naar JPG. Hier een link naar een mobiele converter. https://apps.apple.com/nl/app/heictojpg-snelle-converter/id1375428113
  • Hmm, dat is betalend zie ik. Ook niet echt een optie😐
  • KorKor
    April 2020 aangepast
    Is het een LaCie Fuel schijf? Zo ja, gebruik je de Seagate Media app, geeft die app de foutmelding?

    Wat staat er ingesteld op de iPhone bij:
    Instellingen -> Foto's -> Zet over naar Mac of PC ?
    Automatisch of Behoud originelen?
    Het beste is dit op Automatisch te hebben.

    Als het goed is, dan converteert je iPhone zelf de foto's van HEIC naar JPG als het medium waar je de foto's heen kopieert geen HEIC ondersteund.
  • Hey Kor, ja, het is idd een Lacie Fuel en ik gebruik idd de Seagate media app. Deze vraagt mij om “alle zware bestanden die ik wil opladen 1 voor 1 te selecteren”. De zware bestanden waar hij over spreekt, blijken dus Heic bestanden te zijn.

    Mijn instellingen staan op “Optimaliseer iphone opslag” en dus niet op “Download en bewaar originelen”. Ik vermoed dat dat overeenkomt met wat jij bedoelt.

    Maar helaas, de foto’s worden niet automatisch overgezet. ‘t Is te zeggen, hij vraagt voor elke foto apart of hij die moet overzetten, maar ik kan moeilijk voor 1000 foto’s 1 voor 1 dat aanklikken. 🙁
  • Nee, ik bedoel de instellingen helemaal onderaan. Bij ZET OVER NAAR MAC OF PC
  • Ah, sorry. Ik zie het nu. Dat staat op automatisch.
  • Sorry, gezien het feit dat ik zowel de schijf als de App niet heb weet ik niet wat het probleem kan zijn.
  • Geeft niets. Ik zoek verder. Gebruiken jullie eigenlijk allemaal gewoon icloud om foto’s en bestanden te archiveren?
  • April 2020 aangepast
    Ik zou zeggen zet je camera bij instellingen op "meest compatibel" en probeer dan die foto's naar je Lacie te sturen. Dat zal wel geen problemen geven denk ik. Nou is het wel zo dat HEIC niet altijd compatibel is met andere systemen en zo klein zijn die bestanden nou ook niet. Ik heb HEIC foto's die 3,5 Mb zijn.
  • Klopt, maar dan zullen mijn nieuwe foto’s aangepast zijn, maar dan heb ik nog geen oplossing voor mijn oude foto’s? Ik vermoed dat die niet zullen aangepast worden hierdoor?
Log In of Registreer om te reageren.