Camera MacBook geeft zwart beeld en groen lampje knippert
Hallo,
Ten gevolge van de Corona-maatregelen krijgt mijn dochter online lessen (via Google Meet) en moet ze soms in (video)overleg met de leerkrachten.
Ze studeert nl. architectuur.
De camera van haar MacBook 12" werkt niet meer. Het groene lampje knippert, maar het beeld is zwart.
Ik heb al geprobeert via PhotoBooth en FaceTime, maar idem resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Ten gevolge van de Corona-maatregelen krijgt mijn dochter online lessen (via Google Meet) en moet ze soms in (video)overleg met de leerkrachten.
Ze studeert nl. architectuur.
De camera van haar MacBook 12" werkt niet meer. Het groene lampje knippert, maar het beeld is zwart.
Ik heb al geprobeert via PhotoBooth en FaceTime, maar idem resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Ook bij Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy/Camera zie ik enkel Google Chrome staan.
Je zou Apple Hardware test kunnen draaien
Zal (nu het vakantie is) een de HD formatteren.
Ben wel wat bang voor gegevensverlies!
Is een reservekopie op timemachine voldoende om terug te plaatsen??
1)
Start de Terminal app voor het afsluiten van VDC Assistant proces.
De stappen zijn de volgende:
Stop FaceTime en alle andere video apps.
Start de Terminal-app. (Apps > Hulpprogramma's > Terminal)
Typ de opdracht (of kopieer/plak):
sudo killall VDCAssistant
Druk op 'Enter'
Voer het admin-wachtwoord in.
Typ een ander commando (of kopieer/plak):
sudo killall AppleCameraAssistant
Druk op 'Enter'
Start FaceTime
2)
Dit kan een teken zijn van een hardware probleem/storing. Ga naar een Apple Authorized Service Provider voor een onderzoek.
Heb ik al meerdere keren gedaan maar geen resultaat ?
https://support.apple.com/en-us/HT201295
Ik ga nog eens proberen met een nieuwe formatering HD.
Kan verder ook niets meer vinden qua info.
Het probleem is dat ik hem ook niet kan laten herstellen nu met die Corona.
Een externe webcam is niet meer te vinden voor het ogenblik.
Ik was ook nog aan het denken of er geen app bestaat zodat ik de camera van iPhone XR kan gebruiken als webcam op de Macbook 12"
https://lifehacker.com/turn-your-iphone-ipad-or-ipod-touch-into-a-webcam-for-5952288
Het groene lampje knippert wel maat beeld blijft zwart.
Je kan eventueel ook nog de hardware test draaien:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202731
Ik heb gisteren contact opgenomen met Apple. Ze/we hebben alles opnieuw getest en geprobeerd. Uiteindelijk heb ik toch de HD moeten wissen en eerst proberen met een test-account, maar helaas zonder resultaat.
Vrees dat het een hardware probleem is ((
Door de Corona-maatregelen zal de herstelling uitgesteld moeten worden.
Moest er iemand een app. weten waarmee ik de camera van een iPhone kan gebruiken als webcam voor de MacBook, zou heel fijn zijn.
@Moi je had me een link gestuurd, maar deze is blijkbaar verdwenen van de AppStore sinds gisteren. Ik heb ze nog bekeken ;§
Vrees hardwareproblemen.
Ben nu aan het proberen met EpocCam te installeren zodat ik de iPhone als webcam kan gebruiken.
Op mijn macbookpro (met werkende iSight-camera) lukt het. Op de 12” nog niet helemaal.
Beetje zoeken en update voor catalina googlen.
Werkt wel nog niet samen met FaceTime en photobooth. Dus niet met de Apple apps. Zou aan gewerkt worden. Ik heb nu de gratis versie gebruikt om te testen. De betalende kost nog geen 10€. Daarvoor kan je geen webcam kopen en de kwaliteit van iPhone cam is veel beter. De betalende versie maakt het nog beter…
Ben enthousiast.
Na de MacBook 12" idem probleem dat de camera zwart beelt geeft op de MacBookPro 15" (2015) van mijn vrouw. Vorige week werkte ie nog. Denk dat ze ergens een update gedaan heeft…
Is het eerdere probleem al verholpen en zo ja hoe?
Kan Apple dan geen oplossing bieden?!
Ik lees op fora dat het met Catalina te maken kan hebben of sinds het installeren van Teams.
Maar zelfs na het volledig wissen en herformateren geen resultaat.
Kan iemand helpen?
Ik gebruik ook Catalina en MS Teams en heb geen enkel probleem met de camera.
Hoewel men toch veel spreekt over sinds update Catalina en (nu met de lockdown) na installatie Teams.
Eerder gebruikte ik de camera amper, dus heb het ook pas sinds de Corona lockdown nodig gehad.
Het is wel niet mijn MacBook dus ik weet niet precies hoe en wat ze geïnstalleerd hebben of wat ze ermee gedaan hebben