Camera MacBook geeft zwart beeld en groen lampje knippert

April 2020 aangepast in Hardware problemen
Hallo,
Ten gevolge van de Corona-maatregelen krijgt mijn dochter online lessen (via Google Meet) en moet ze soms in (video)overleg met de leerkrachten.
Ze studeert nl. architectuur.

De camera van haar MacBook 12" werkt niet meer. Het groene lampje knippert, maar het beeld is zwart.
Ik heb al geprobeert via PhotoBooth en FaceTime, maar idem resultaat.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

Reacties

  • Ik heb ondertussen Catalina geïnstalleerd, maar geeft hetzelfde resultaat.
    Ook bij Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy/Camera zie ik enkel Google Chrome staan.
  • Heb je Catalina geïnstalleerd zonder eerst de HD te wissen? Als dit zo is, maak eens een nieuwe gebruiker aan op de Mac en kijk of het daar wel werkt. Werk dit, dan zit het in je gebruikers account. Zo niet, installeer Catalina opnieuw maar dan eerst de hdd formatteren.

    Je zou Apple Hardware test kunnen draaien
  • Bij nieuwe gebruiker werkt het ook niet. Hen verschillende Hardware test gedaan maar geen resultaat.
    Zal (nu het vakantie is) een de HD formatteren.
    Ben wel wat bang voor gegevensverlies!
    Is een reservekopie op timemachine voldoende om terug te plaatsen??
  • Ondertussen ook al eens achter een app aan het zoeken geweest waarmee ik de iPhone als webcam kan gebruiken. Maar niet echt iets werkend gevonden. Iemand tips?
  • Expand the hardware section and then tap USB. Tap the “Built in iSight” section, located just under “USB High-Speed Bus”. This should help you determine whether the camera is detected or not.
  • Ik zit met exact de zelfde problemen met mijn camera op mijn MacBook 12” bovenstaande oplossingen hebben ook niet gewerkt bij mij. Heeft iemand de oplossing?
  • Waarom flikkert de camera af en toe?

    1)
    Start de Terminal app voor het afsluiten van VDC Assistant proces.
    De stappen zijn de volgende:

    Stop FaceTime en alle andere video apps.

    Start de Terminal-app. (Apps > Hulpprogramma's > Terminal)

    Typ de opdracht (of kopieer/plak):
    sudo killall VDCAssistant

    Druk op 'Enter'

    Voer het admin-wachtwoord in.

    Typ een ander commando (of kopieer/plak):
    sudo killall AppleCameraAssistant

    Druk op 'Enter'

    Start FaceTime

    2)
    Dit kan een teken zijn van een hardware probleem/storing. Ga naar een Apple Authorized Service Provider voor een onderzoek.
  • Bedankt voor de tip!
    Heb ik al meerdere keren gedaan maar geen resultaat 😒
  • Ook al geprobeerd. Geen resultaat.
    Ik ga nog eens proberen met een nieuwe formatering HD.
    Kan verder ook niets meer vinden qua info.
    Het probleem is dat ik hem ook niet kan laten herstellen nu met die Corona.
    Een externe webcam is niet meer te vinden voor het ogenblik.

    Ik was ook nog aan het denken of er geen app bestaat zodat ik de camera van iPhone XR kan gebruiken als webcam op de Macbook 12"
  • MoiMoi
    April 2020 aangepast
  • Hoe kan ik dat testen?
    Het groene lampje knippert wel maat beeld blijft zwart.
  • Ga naar  menu, kies voor over deze mac, klik op systeemoverzicht, klik op camera.

    Je kan eventueel ook nog de hardware test draaien:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT202731
  • Bedankt voor jullie hulp!
    Ik heb gisteren contact opgenomen met Apple. Ze/we hebben alles opnieuw getest en geprobeerd. Uiteindelijk heb ik toch de HD moeten wissen en eerst proberen met een test-account, maar helaas zonder resultaat.
    Vrees dat het een hardware probleem is :(((
    Door de Corona-maatregelen zal de herstelling uitgesteld moeten worden.

    Moest er iemand een app. weten waarmee ik de camera van een iPhone kan gebruiken als webcam voor de MacBook, zou heel fijn zijn.

    @Moi je had me een link gestuurd, maar deze is blijkbaar verdwenen van de AppStore sinds gisteren. Ik heb ze nog bekeken ;§
  • Mijn camera in de MacBook Pro 2016 met een nieuw moederboard geeft geen beeld. Ik heb alle trucs van internet geprobeerd. Het lampje naast de camera knippert. Iemand enig idee?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Hier met de 12”MacBook idem.
    Vrees hardwareproblemen.

    Ben nu aan het proberen met EpocCam te installeren zodat ik de iPhone als webcam kan gebruiken.
    Op mijn macbookpro (met werkende iSight-camera) lukt het. Op de 12” nog niet helemaal.
  • Gelukt met epoccam om iPhone als webcam te gebruiken via usb en WiFi!
    Beetje zoeken en update voor catalina googlen.
    Werkt wel nog niet samen met FaceTime en photobooth. Dus niet met de Apple apps. Zou aan gewerkt worden. Ik heb nu de gratis versie gebruikt om te testen. De betalende kost nog geen 10€. Daarvoor kan je geen webcam kopen en de kwaliteit van iPhone cam is veel beter. De betalende versie maakt het nog beter…
    Ben enthousiast.
  • Vrees toch ergens een software probleem. Nu idem probleem met MacBookPro.
    Na de MacBook 12" idem probleem dat de camera zwart beelt geeft op de MacBookPro 15" (2015) van mijn vrouw. Vorige week werkte ie nog. Denk dat ze ergens een update gedaan heeft…
  • JoyJoy
    June 2020 aangepast
    Ik krijg nu dezelfde error op mijn macbook. Soms doet de camera het wel maar vaker niet dan wel terwijl het groene lampje wel aanstaat. Ik gebruik een MacBookPro 15" (2018)
    Is het eerdere probleem al verholpen en zo ja hoe?
  • Volledig gewist en opnieuw geformatteerd en iOS 10.15.6 geïnstalleerd. Maar nog steeds geen reactie van de camera :((((
  • August 2020 aangepast
    Alles geprobeerd ook bericht in bijlage. Maar lukt mij ook niet. Geen reactie van de camera. :((((((

    Kan Apple dan geen oplossing bieden?!

    Ik lees op fora dat het met Catalina te maken kan hebben of sinds het installeren van Teams.
    Maar zelfs na het volledig wissen en herformateren geen resultaat.

    Kan iemand helpen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Als na een schone installatie van Catalina, zonder installatie van software of tooltjes van derden, de camera niet werkt is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een hardware probleem.

    Ik gebruik ook Catalina en MS Teams en heb geen enkel probleem met de camera.
  • Vrees het ook :(((
    Hoewel men toch veel spreekt over sinds update Catalina en (nu met de lockdown) na installatie Teams.
    Eerder gebruikte ik de camera amper, dus heb het ook pas sinds de Corona lockdown nodig gehad.
  • timoshatimosha    Moderator
    Wij hebben drie (3) Macs met Catalina 10.15.6 en geen enkele van die Macs heeft dat probleem 'waar men toch veel van spreekt'.
  • Ja hier ook enkel met dit toestel. Hoewel bij een 15" met een OSX 10.14 is de camera ook even uitgevallen bij het gebruik van Teams. Deze is wel terug in orde gekomen.
    Het is wel niet mijn MacBook dus ik weet niet precies hoe en wat ze geïnstalleerd hebben of wat ze ermee gedaan hebben ;)
Log In of Registreer om te reageren.