Gebruik iWeb en MacOS Catalina
Ik maakte enkele jaren geleden een website (doeklascreaton.hetklopt.nl) met iWeb. Al enige tijd geleden kreeg ik de mededeling dat iWeb niet meer ondersteund werd, maar bij gebrek aan een handig alternatief bleef ik iWeb gebruiken. Dit ging zonder problemen. Vandaag wilde ik enkele wijzigingen aanbrengen, maar dit is blijkbaar in OS Catalina niet meer mogelijk. Ik kan het programma niet meer openen. Wat nu?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
of
je installeert op een aparte partitie macOS Mojave of ouder. Mojave en ouder ondersteunen nog 32-bits applicaties.
- Hoeveel ruimte vergt de installatie van macOS Mojave?
2) macOS Mojave vergt ca. 12,5 GB schijfcapaciteit;
Als er meerdere besturingssystemen geïnstalleerd zijn start je op met ⌥ ingedrukt en kies je de gewenste opstartpartitie of schijf. Of je kiest in Systeemvoorkeuren de opstartschijf.
Nu las ik in het blad "iCreate" de mogelijkheid om via het programma Parallels in plaats van "windows" Mojave te installeren naast Catalina om zodoende de 32 bits programma's te blijven gebruiken.
Ik heb het programma "Parallels Desktop 15 for Mac" gekocht en geïnstalleerd en getracht de 32 bitsprogramma's te installeren binnen de combinatie Parallels / OSX Mojave. Met een paar apps ging het goed en die werken ook maar bij iWeb stuit ik op een probleem. De app start wel op en toont het ontwerp van de website, maar bij de betreffende pagina's wordt een lege pagina getoond. Wanneer ik de betreffende pagina print wordt gewoon de inhoud van de pagina getoond. Wat is de oplossing om de inhoud van de "lege" pagina's te zien ?
Kees