Windows laptop toegang geven tot Mac Mini Server.
Ik wil graag met mijn Windows laptop (Windows 8.1) de bestanden kunnen lezen en bewerken op de Mac Mini Server. Hoe regel ik dat?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Je moet vanaf de Windows computer een verbinding maken met de OS X server:
smb://ServerName/ShareName
ServerName kan ook het IP-adres van de OS X server zijn. Als SMB2 bestandsdeling goed is ingesteld op de OS X server zou deze (via NetBIOS) ook moeten verschijnen op de Windows PC als server.
http://support.apple.com/kb/HT5884
Om toegang te krijgen tot de data op een gedeelde schijf moet je doorgaans ook inloggen met een op de betreffende computer (Mac mini) bekende gebruiker/password.
Kun je wel de andere kant op? (Dwz kun je vanaf de Mac mini bij de bestanden van een op je Windows computer gedeelde schijf?)
@Pieter: wachtwoorden opgeven is duidelijk. Vanuit Mac mini ook geen windows te zien. Wel alle MacBooks, werkt voortreffelijk. Windows laptop is de boosdoener (;
Anders gevraagd: heb jij meerdere routers in huis?
Macs en de meeste printers gebruiken Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) op het domein .local om te verbinden. Een Windows PC kan dat niet. Een Windows PC moet de NetBIOS (over TCP) broadcasts zien van de server.
Probeer toch maar eens om de Windows PC manueel te verbinden met de Mac Mini Server:
smb://IP-adres-van-de-server/naam-van-de-gedeeld-map