Fotostream verdwenen in Foto’s
Voor de installatie van Catalina kwamen foto’s die ik op de iPhone maakte automatisch in fotostream op mijn iPad en MacBook. Nu fotostream in Catalina verdwenen is komen foto’s nog wel automatisch op mijn iPad maar niet meer op mijn MacBook. Ik heb mijn foto’s niet opgeslagen in de iCloud.
Hoe krijg ik mijn foto’s weer automatisch op mijn MacBook?
Hoe krijg ik mijn foto’s weer automatisch op mijn MacBook?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Een foto gemaakt op mijn iPhone komt vrijwel direct in "Mijn fotostream" op mijn iPad maar niet op mijn Macbook. Voor de upgrade naar Catalina kwamen de foto's ook op mijn Macbook.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Heb je op de MacBook apps van derden die iets met foto's doen? Apps die misschien niet (volledig) compatibel zijn met Catalina?
Ik was afgelopen vrijdag op de Apple groep van HCC en daar waren ook enkele personen met hetzelfde probleem. Ook daar helaas geen oplossing. Schijnt toch een structureel probleem te zijn!
Wat mij wel opvalt is dat bij het voorbeeld dat je stuurde iCloud-foto's staat aangevinkt. Dat is bij mij niet omdat ik de foto's niet opsla in iCloud. Bedankt voor je antwoorden
https://www.apple.com/feedback/icloud.html
Indien Fotostream niet zichtbaar is in Foto’s na installeren van Catalina, in voorkeuren bij Foto’s het vinkje even weghalen en weer terugzetten en mijn Fotostream staat weer in “Foto’s”.
Wel staat er een map "Fotostream" in "mijn Albums" maar dat zijn een aantal oude foto's.