Fotostream verdwenen in Foto’s

Voor de installatie van Catalina kwamen foto’s die ik op de iPhone maakte automatisch in fotostream op mijn iPad en MacBook. Nu fotostream in Catalina verdwenen is komen foto’s nog wel automatisch op mijn iPad maar niet meer op mijn MacBook. Ik heb mijn foto’s niet opgeslagen in de iCloud.
Hoe krijg ik mijn foto’s weer automatisch op mijn MacBook?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Fotostream is niet verdwenen in Catalina. Zet Fotostream aan in de Voorkeuren van Foto's:





  • Mijn fotostream stond aangevinkt. Ik heb het vinkje een keer weggehaald en weer opnieuw geplaatst. Tot mijn verbazing stond "Mijn fotostream" nu wel in het rijtje onder bibliotheek. Ondanks diverse pogingen, lukt het mij helaas niet om foto's binnen te halen. Mijn fotostream blijft leeg. Ik sla de foto's niet op in iCloud.
    Een foto gemaakt op mijn iPhone komt vrijwel direct in "Mijn fotostream" op mijn iPad maar niet op mijn Macbook. Voor de upgrade naar Catalina kwamen de foto's ook op mijn Macbook.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik zou niet weten wat bij jou het probleem is. Hier werkt Fotostream na de update naar macOS Catalina nog steeds zoals voorheen op een MacBook Pro en een iMac.

    Heb je op de MacBook apps van derden die iets met foto's doen? Apps die misschien niet (volledig) compatibel zijn met Catalina?
  • Nee ik heb geen Macbook apps van derde Apps die niet compatibel zijn met Catalina. Ik zie nu dat schermfoto's die eerste ook automatisch geüpload werden naar mijn Macbook Pro ook niet meer doorkomen.
    Ik was afgelopen vrijdag op de Apple groep van HCC en daar waren ook enkele personen met hetzelfde probleem. Ook daar helaas geen oplossing. Schijnt toch een structureel probleem te zijn!
    Wat mij wel opvalt is dat bij het voorbeeld dat je stuurde iCloud-foto's staat aangevinkt. Dat is bij mij niet omdat ik de foto's niet opsla in iCloud. Bedankt voor je antwoorden
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Als je denkt dat het een structureel probleem is kan je het probleem melden bij Apple. Bij iCloud Feedback omdat Fotostream via iCloud werkt:

    https://www.apple.com/feedback/icloud.html
  • Vanmiddag nog eens gekeken in “ Foto’s” . Tot mijn verassing stonden de laatst genomen foto’s in Fotostream. Kennelijk duurt het even voordat Fotostream geheel geactiveerd is.
    Indien Fotostream niet zichtbaar is in Foto’s na installeren van Catalina, in voorkeuren bij Foto’s het vinkje even weghalen en weer terugzetten en mijn Fotostream staat weer in “Foto’s”.
  • Bij mij is "fotostream" ook verdwenen. Kan het niet aanvinken in de voorkeuren omdat het er niet in voorkomt.
    Wel staat er een map "Fotostream" in "mijn Albums" maar dat zijn een aantal oude foto's.
Log In of Registreer om te reageren.