Punt in het numerieke klavier permanent op punt zetten
Je vindt over dit onderwerp tonnen info op het www, doch niet wat ik wil.
Als ex-windows gebruiker, stond op mijn 'Azerty' toetsenbord naast de 0 op het numerieke klavier een punt. Dit gebruik ik al 25 jaar ook als punt.
Met de iMac wordt dit punt een komma, tenzij ik op "shift" druk en blijf drukken. Onhandig vind ik dat, ik zou graag daar permanent een punt hebben, terwijl mijn toetsenbord verder 'Azerty' blijft.
Kan men dit zo realiseren?
tnx
Gert
Als ex-windows gebruiker, stond op mijn 'Azerty' toetsenbord naast de 0 op het numerieke klavier een punt. Dit gebruik ik al 25 jaar ook als punt.
Met de iMac wordt dit punt een komma, tenzij ik op "shift" druk en blijf drukken. Onhandig vind ik dat, ik zou graag daar permanent een punt hebben, terwijl mijn toetsenbord verder 'Azerty' blijft.
Kan men dit zo realiseren?
tnx
Gert
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Dan zal dat ondertussen veranderd zijn.
https://pqrs.org/osx/karabiner/index.html
Ik kan me herinneren (toegegeven dat was met ios) dat bepaalde toetsenbord apps heel wat (privacy) problemen gaven.
Voorlopig maar met de shift blijven werken dan...
Zeker bedankt voor de info! als ik eens met nummers en punten moet werken kan ik de app toch tijdelijk installeren.
Switchen tss. het standaard en ukelele toetsenbord doe je door ctrl+spatiebalk te gebruiken...