iTunes Remote App onbruikbaar voor Catalina

Na de update naar Catalina kan ik mijn muziekbibliotheek op de iMac niet meer benaderen via de Remote App op iPhone. Misschien zie ik iets over het hoofd...?

Reacties

  • Hallo, had gisteren hetzelfde probleem, is nu gelukt!! Hierbij de link!! Succes!
    https://www.appletips.nl/macos-thuisdeling-inschakelen/
  • Heb hetzelfde probleem.
    Zojuist contact gehad met diverse personen bij Apple support. Nogmaals alle mogelijke oplossingen/instellingen nagelopen. Probleem komt door Catalina. iTunes bestaat daar niet meer, is nu Muziek/Music. Daardoor ziet de Remote App iTunes of de muziek bibliotheek niet meer.
    Er zit niets anders op dan wachten tot Apple de Remote app gaat updaten.
  • 5 November aangepast
    Evert,
    Het gekke is dat je wel alle hoesjes ziet en ook de verzamel lijst maar dat is ook alles, jammer genoeg dus we wachten maar af bedankt voor je info. Zie bijlage.
  • Evert,
    Zou dit de oplossing zijn die appletips geeft, maar ja dan is nog de vraag of de remote app werkt.
    Is dit het geval dan kan iemand ons misschien duidelijk uitleggen hoe e.e.a moet.
    Op het filmpje is dit niet echt duidelijk te zien.
    https://www.appletips.nl/aperture-iphoto-retroactive-app/#itunes
    hoor graag van de specialisten dit ben ik namelijk niet. groetjes Frank
  • Dit zou een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn, ik zie het meer als een trucje. De echte oplossing moet naar mijn inzien van Apple komen. Heb deze oplossing (nog) niet geprobeerd. Denk dat ik het ook nog even afwacht. Ik ga er vanuit dat Apple het probleem bij een volgende update in Catalina en/of iOS zal gaan oplossen.
  • Frankf, bedankt voor de tip. Het werkt. Na installatie van iTunes via retroactive werkt iTunes weer als vanouds. Inclusief de samenwerking met iTunes Remote.
    In eerste instantie weigert de IOS Gatekeeper deze app te installeren, maar dat kun je gemakkelijk omzeilen (op eigen risico) in Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy op tabblad Algemeen.
    Mijn muziek-infrastructuur met Remote op oude iPads en streaming via Airports werkt nu weer helemaal zoals ik gewend ben. Top!
  • Probleem gemeld bij Apple via onderstaande link indien ook problemen blijf melden a.u.b.
    https://www.apple.com/feedback/macos.html
Log In of Registreer om te reageren.