iTunes Remote App onbruikbaar voor Catalina

Na de update naar Catalina kan ik mijn muziekbibliotheek op de iMac niet meer benaderen via de Remote App op iPhone. Misschien zie ik iets over het hoofd...?

Reacties

  • Hallo, had gisteren hetzelfde probleem, is nu gelukt!! Hierbij de link!! Succes!
    https://www.appletips.nl/macos-thuisdeling-inschakelen/
  • Heb hetzelfde probleem.
    Zojuist contact gehad met diverse personen bij Apple support. Nogmaals alle mogelijke oplossingen/instellingen nagelopen. Probleem komt door Catalina. iTunes bestaat daar niet meer, is nu Muziek/Music. Daardoor ziet de Remote App iTunes of de muziek bibliotheek niet meer.
    Er zit niets anders op dan wachten tot Apple de Remote app gaat updaten.
  • November 2019 aangepast
    Evert,
    Het gekke is dat je wel alle hoesjes ziet en ook de verzamel lijst maar dat is ook alles, jammer genoeg dus we wachten maar af bedankt voor je info. Zie bijlage.
  • Evert,
    Zou dit de oplossing zijn die appletips geeft, maar ja dan is nog de vraag of de remote app werkt.
    Is dit het geval dan kan iemand ons misschien duidelijk uitleggen hoe e.e.a moet.
    Op het filmpje is dit niet echt duidelijk te zien.
    https://www.appletips.nl/aperture-iphoto-retroactive-app/#itunes
    hoor graag van de specialisten dit ben ik namelijk niet. groetjes Frank
  • Dit zou een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn, ik zie het meer als een trucje. De echte oplossing moet naar mijn inzien van Apple komen. Heb deze oplossing (nog) niet geprobeerd. Denk dat ik het ook nog even afwacht. Ik ga er vanuit dat Apple het probleem bij een volgende update in Catalina en/of iOS zal gaan oplossen.
  • Frankf, bedankt voor de tip. Het werkt. Na installatie van iTunes via retroactive werkt iTunes weer als vanouds. Inclusief de samenwerking met iTunes Remote.
    In eerste instantie weigert de IOS Gatekeeper deze app te installeren, maar dat kun je gemakkelijk omzeilen (op eigen risico) in Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy op tabblad Algemeen.
    Mijn muziek-infrastructuur met Remote op oude iPads en streaming via Airports werkt nu weer helemaal zoals ik gewend ben. Top!
  • Probleem gemeld bij Apple via onderstaande link indien ook problemen blijf melden a.u.b.
    https://www.apple.com/feedback/macos.html
  • December 2019 aangepast
    Wie weet goed nieuws heb het nog niet binnen gehaald maar een update van Apple. (info Appletips )
    Catalina 10.15.2 de info is macOS 10.15.2 zorgt ervoor dat verschillende problemen worden opgelost en biedt o.a. ook ondersteuning communicatielimieten voor Schermtijd en kan de iTunes Remote app weer gebruikt worden. Dus dat zou top zijn.
  • Werkt ook niet met Catalina 10.15.2.
    De enige optie is om "thuisdeling" uit te schakelen in de iTunes Remote app (en ENKEL daar) en in plaats daarvan op "handmatig" te klikken. Je iPhone verschijnt dan in de linkerkolom in de muziek app van Catalina op je (i)Mac en als je daar op klikt kan je daar de code ingeven die ondertussen op je iPhone verschenen is !
    Vanaf dan kan je weer je muziek op je (i)Mac bedienen via de (iTunes) Remote App op je iPhone !
  • Ik had er ook problemen mee, ondanks de nieuwste update op Catalina. Wat GOED gevonden, Erwin. Je 'truck' werkt! Superblij mee.
    Maar wel raar dattie dat niet vanzelf kan herkennen...... als ze dat groots melden in de update notes....
    Thx! Groet!
  • Thx Erwin voor de tip! Geweldig dat remote app weer te gebruiken is!
    Overigens wel slordig dat Apple dit zo slecht communiceert want op heel veel plaatsen wordt er over geklaagd er is het 'trucje' van Erwin vrijwel onbekend...
  • Yes, 100% mee eens, Evertt. Wij zijn de gelukkigen die het 'trucje' wél weten! Ik heb de Remote al goed gebruikt vandaag.
  • Erwin,
    Top helemaal gelukt en zeker slordig van Apple, maar ja het werkt.
    Nog een vraagje wie weet weet jij ook de oplossing. De kolom apple muziek (voor jou- ontdekken- radio )
    kan je die verwijderen of niet zichtbaar maken. Hoor graag van Jullie.
  • @frankf : Ha, interessant. Maar HOE benader je je muziek dan als die kolom weg is. (uit nieuwsgierigheid).
    (ik ben niet technisch dus weet de oplossing van je vraag niet).
  • Hippodrome,
    Zie bijlage dus aan de linker kant de eerst 3 onder apple music wil ik niet zien. En daaronder staat al mijn muziek.
  • Yes, Frankf, k snap m. Ik dacht dat je de hele linker kolom weg wilde hebben.

    Ik gebruik die Radio ook niet, en dat Ontdekken ook niet. Maar VOOR JOU wel, met bijv. elke vrijdag de Apple Nieuwe Muziekmix, en op zondag Apple Chill Mix. Ik doe er veel inspiratie uit op.
    Ben benieuwd of je een passend antwoord op je vraag krijgt. Ik lees zo mee.
    Houdoe.
  • frankf, dat kan zeker met een simpele optie.
    Ga naar Voorkeuren (via Muziek in de menubalk). Kies daar ' Beperkingen'. Zet daar bij 'Schakel uit' een vinkje bij de 2e optie; 'Apple Music'. Klik op Ok en voilà de door jou gewenste opties zijn weg


  • Evert,
    dom dom dom van mij, dat ik er zelf niet achter kwam. Je bent een topper bedankt voor de info.
    Alles werk nu weer perfect.
  • Thx! Ook ik weer wat bijgeleerd!
  • Hey mensen,
    Heel erg bedankt voor jullie tips !
    Dankzij deze discussie de stap naar Catalina uitgesteld tot 10.15.2 en dankzij de tip van Erwin werkt alles zoals tevoren.
    Cheers !
    Peter
  • December 2019 aangepast
    Hi, ik krijg het helaas toch niet werkend. Zit op de laatste versies van alles. Als ik iTunes Remote op mijn telefoon ' normaal' start dan zie ik mijn library, mijn playlists en zelfs de songs daarbinnen. Spelen lukt niet. Als ik de truc van Erwin probeer (handmatig library selecteren), dan krijg ik de code op mijn telefoon, maar ik kan hem nergens kwijt op mijn computer. Ik start daar Music, zie mijn telefoon links in het rijtje, klik erop, ...maar waar moet ik doe code invullen? Ik zie geen ; remote knop' links boven? Het zal wel iets doms zijn, maar als iemand mij verder kan helpen...zeer graag. (of moet je hiervoor gebruik maken van die Apple Music service? Die heb ik namelijk niet).
  • timoshatimosha    Moderator
    Er is een update van de iTunes Remote app, versie 4.5
  • Yes, app is geupdate inclusief ondersteuning voor donkere modus




    @EdRaket Kies wel het juiste item voor je telefoon (die met het Remote logo, zie hieronder). Het venster voor de 4 cijferige code verschijnt dan vanzelf


  • @Evertt, dank voor je hulp. Daar zit ergens mijn issue: er staat geen remote tekentje voor mijn telefoon... Ik heb 4.5 van iTunes Remote, iPhone en iMac zitten op zelfde netwerk, Homesharing uit op telefoon...ergens ontbreekt nog iets maar ik weet niet wat...
  • Laatste update: ik denk dat Apple het heeft opgelost, want de iTunes Remote App werkt plotseling weer perfect. Fijn, ik ben er zeer blij mee.
Log In of Registreer om te reageren.