Postbussen mail verdwenen op iPhone 11
Op mijn nieuwe iPhone heb ik van mijn pop mailadressen geen mappen verzonden en verwijderde items meer. Ook niet na het versturen en verwijderen van mails. Deze lijken nu van mijn telefoon verdwenen te zijn. Het gaat om een caiway pop e-mailadres. Heeft op mijn vorige iPhones altijd goed gefunctioneerd.
Ik heb het account al verwijderd en weer toegevoegd en in de geavanceerde instellingen staat ook alles goed.
Ik heb het account al verwijderd en weer toegevoegd en in de geavanceerde instellingen staat ook alles goed.
Reacties
De SMTP server hoef je niet opnieuw te maken, je kan gewoon dezelfde gebruiken die al aanwezig is.
Op de site van Caiway staan alleen de instellingen voor POP, maarde IMAP server lijkt wel aanwezig te zijn.
POP is een verouderd protocol en door de overgang naar Delta zou het best kunnen dat ze dit ook ondersteunen en later op hun site gaan communiceren.
Edit: Wat ik lees is dat de mogelijkheid om te kiezen voor POP of IMAP in IOS 13 niet meer komt als je alle gegevens goed invul en wordt er automatisch voor IMAP gekozen. Jouw mail is dan waarschijnlijk als IMAP gemakt, terwijl Caiway dit niet, officieel, ondersteund.
Wanneer je nogmaals jouw account maak en een verkeerde server opgeef, bijvoorbeeld pp.caiway.nl kom je in de handmatige instellingen en kun je wel kiezen om de mailbox als POP aan te maken.
Wanneer je nogmaals jouw account maak en een verkeerde server opgeef, bijvoorbeeld pp.caiway.nl kom je in de handmatige instellingen en kun je wel kiezen om de mailbox als POP aan te maken.
Het zou een bug in IOS 13 kunnen zijn, maar IOS 13 is pas een paar dagen oud en omdat POP een niet meer gebruikelijk protocol is en zeker niet om als nieuw op te zetten zullen meldingen hierover niet gelijk te vinden zijn.
Misschien zijn er andere die eens kunnen proberen om een nieuw POP mail adres aan te maken in IOS 13 en te kijken of dat wel goed gaat.
Een andere optie zou om te proberen de mail als IMAP in te stellen, zoals ik al eerder schreef, of bij Apple support aan te kloppen.