Postbussen mail verdwenen op iPhone 11

September 2019 aangepast in iOS 13 | iPadOS 13
Op mijn nieuwe iPhone heb ik van mijn pop mailadressen geen mappen verzonden en verwijderde items meer. Ook niet na het versturen en verwijderen van mails. Deze lijken nu van mijn telefoon verdwenen te zijn. Het gaat om een caiway pop e-mailadres. Heeft op mijn vorige iPhones altijd goed gefunctioneerd.
Ik heb het account al verwijderd en weer toegevoegd en in de geavanceerde instellingen staat ook alles goed.

Reacties

  • September 2019 aangepast
    zou je eens een tweede mail account kunnen aanmaken en in plaats van POP IMAP kiezen. Je moet dan ook inplaats van pop.caiway.nl imap.caiway.nl gebruiken. Voor de rest kan je hetzelfde gebruiken.
    De SMTP server hoef je niet opnieuw te maken, je kan gewoon dezelfde gebruiken die al aanwezig is.

    Op de site van Caiway staan alleen de instellingen voor POP, maarde IMAP server lijkt wel aanwezig te zijn.

    POP is een verouderd protocol en door de overgang naar Delta zou het best kunnen dat ze dit ook ondersteunen en later op hun site gaan communiceren.

    Edit: Wat ik lees is dat de mogelijkheid om te kiezen voor POP of IMAP in IOS 13 niet meer komt als je alle gegevens goed invul en wordt er automatisch voor IMAP gekozen. Jouw mail is dan waarschijnlijk als IMAP gemakt, terwijl Caiway dit niet, officieel, ondersteund.

    Wanneer je nogmaals jouw account maak en een verkeerde server opgeef, bijvoorbeeld pp.caiway.nl kom je in de handmatige instellingen en kun je wel kiezen om de mailbox als POP aan te maken.

  • Helaas werkt deze oplossing niet :(
  • Heb je ook mijn laatste opmerking gelezen?

    Wanneer je nogmaals jouw account maak en een verkeerde server opgeef, bijvoorbeeld pp.caiway.nl kom je in de handmatige instellingen en kun je wel kiezen om de mailbox als POP aan te maken.
  • Jazeker! Dit heb ik geprobeerd maar dan staat hij al automatisch op POP en is het niet opgelost erna
  • Ik gebruik zelf geen iOS 13, dus ik kan het zelf niet testen, later vandaag ga ik nog wel even zoeken of ik iets meer kan vinden om dit op te lossen.
  • Het rare is dat de verzonden mails nog wel ergens zijn op mijn telefoon want als ik het onderwerp in de zoekbalk invul, vind ik ze wel terug?!?
  • Ik heb het niks terug kunnen vinden en omdat ik geen IOS 13 heb ben ik ook niet in de gelegenheid om het te testen.

    Het zou een bug in IOS 13 kunnen zijn, maar IOS 13 is pas een paar dagen oud en omdat POP een niet meer gebruikelijk protocol is en zeker niet om als nieuw op te zetten zullen meldingen hierover niet gelijk te vinden zijn.

    Misschien zijn er andere die eens kunnen proberen om een nieuw POP mail adres aan te maken in IOS 13 en te kijken of dat wel goed gaat.

    Een andere optie zou om te proberen de mail als IMAP in te stellen, zoals ik al eerder schreef, of bij Apple support aan te kloppen.
  • IMAP heb ik geprobeerd maar dat lukt niet met caiway :(
  • September 2019 aangepast
    Misschien ook eens uitleg vragen aan Caiway, maar daar heb je nu niks aan, waarom ze alleen een protocol ondersteunen van ruim 30 jaar oud, POP3, en niet meer recente alternatieve protocollen, zoals IMAP, die nog wel door ontwikkeld worden.
  • Waarschijnlijk dan maar wachten op 13.1 :-(
  • Ik heb de bovenstaande tip gebruikt voor mijn Quicknet account. Nieuw account aangemaakt met imap, vervolgens de oude verwijderd. Ik heb alle mappen weer terug. Bedankt voor de tip!!
  • Opgelost met 13.1

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.