Mojave probleem inloggen App Store en Boeken
Heb maandagavond Mojave geïnstalleerd en stuit op 2 Apple-ID problemen: hoewel ik ben ingelogd op mijn account in ' Boeken' , krijg ik de melding 'De verbinding met de Store is mislukt, een internetverbinding is vereist'. Uitloggen lukt ook niet. En in de App Store probeer ik in te loggen maar gebeurd er vervolgens niets en kan ik dus ook geen apps downloaden etc. Mijn Apple ID werkt op mijn iMac wel in iTunes en ook op mijn iOS-devices. Heb reeds diverse sites bezocht maar ben nog geen oplossing tegengekomen. Heb Mojave vanochtend opnieuw geïnstalleerd, echter het resultaat blijft hetzelfde. Mocht iemand dit probleem weten op te lossen, dan hoor ik graag de oplossing.
Reacties
Deze kan je terugvinden onder systeemvoorkeuren > privacy. Controleer daar eens of je instellingen juist zijn.
a) Open het hulpprogramma ‘Sleutelhangertoegang’
b) Klik op Systeemroots
c) Dubbelklik op "DigiCert High Assurance EV root CA"
d) Vouw ‘Vertrouw’ open
e) Wijzig bij ‘Gebruik bij dit certificaat’ de instelling van ‘standaardsysteeminstellingen’ naar ‘Vertrouw nooit’
f) Start de computer opnieuw op
g) Voer de stappen a t/m e opnieuw uit maar verander “Vertrouw nooit’ in ‘standaardsysteeminstellingen’
Discussie mag wat mij betreft op slot.