Mojave probleem inloggen App Store en Boeken

Heb maandagavond Mojave geïnstalleerd en stuit op 2 Apple-ID problemen: hoewel ik ben ingelogd op mijn account in ' Boeken' , krijg ik de melding 'De verbinding met de Store is mislukt, een internetverbinding is vereist'. Uitloggen lukt ook niet. En in de App Store probeer ik in te loggen maar gebeurd er vervolgens niets en kan ik dus ook geen apps downloaden etc. Mijn Apple ID werkt op mijn iMac wel in iTunes en ook op mijn iOS-devices. Heb reeds diverse sites bezocht maar ben nog geen oplossing tegengekomen. Heb Mojave vanochtend opnieuw geïnstalleerd, echter het resultaat blijft hetzelfde. Mocht iemand dit probleem weten op te lossen, dan hoor ik graag de oplossing.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb gemerkt dat er veel aangepaste en bij gekomenen instellingen zijn qua privacy.

    Deze kan je terugvinden onder systeemvoorkeuren > privacy. Controleer daar eens of je instellingen juist zijn.
  • Bedankt voor de tip Quinten. Ik heb diverse firewall instellingen aangepast en ben nu plots wel ingelogd in de App Store maar kan daar nog steeds geen apps downloaden of updaten, krijg in de App Store de melding 'Verbinding met App Store mislukt'. 'Boeken' geeft ook nog steeds de melding ' De verbinding met de Store is mislukt'.
  • Ik heb het probleem bij Support van Apple neergelegd, o.a. met Capture Data gelogd wat er achter de schermen gebeurd bij het opstarten van de App Store. Apple Support gaat kijken waar het mis gaat. Er blijken meer Mac-gebruikers op de wereld last van dit probleem te hebben. Zal waarschijnlijk gefixed worden in Mojave 10.14.1. Tot die tijd kan ik dus geen gebruik maken van de App Store en de Book Store op de Mac. Of ik moet een clean install gaan doen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
  • QuintenQuinten    Moderator
    ok, dankjewel voor het melden. Mocht je meer nieuws hebben, dan mag je het altijd achterlaten. Zo leren we ook nog iets bij.
  • Apple Support heeft nog geen oplossing voor mijn probleem met de App Store. Ik verwacht dat de oplossing in de volgende update voor Mojave zit. Daar ik echter niet zo lang wil wachten heb ik mijn probleem met de App-Store (en de Bookstore) kunnen oplossen door de volgende handelingen te verrichten op mijn iMac:

    a) Open het hulpprogramma ‘Sleutelhangertoegang’
    b) Klik op Systeemroots
    c) Dubbelklik op "DigiCert High Assurance EV root CA"
    d) Vouw ‘Vertrouw’ open
    e) Wijzig bij ‘Gebruik bij dit certificaat’ de instelling van ‘standaardsysteeminstellingen’ naar ‘Vertrouw nooit’
    f) Start de computer opnieuw op
    g) Voer de stappen a t/m e opnieuw uit maar verander “Vertrouw nooit’ in ‘standaardsysteeminstellingen’

    Discussie mag wat mij betreft op slot.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dankjewel voor de tip.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.