Hoe voorkom ik een strandbaldepressie?
Mede amens de Bond tegen het Vloeken, wil ik graag weten waarom ik regelmatig moet kijken hoe een vrolijk gekleurde strandbal ronddraait, terwijl ik eigenlijk iets belangrijkers wilde doen. Ik heb ooit begrepen dat dat gebeurt als de processor moet wachten. Maar waarop wacht de processor dan? en wat kan ik doen om dat te voorkomen?
De machine waartegen ik zit te schelden is een
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.29f1
momenteel draait OSX 10,11,6, maar op mijn vorige iMac met een iets ouder OSX had ik ook al dit probleem.
Wonderlijk dat je van iets zo vrolijks toch depressief kan worden
Beheren
De machine waartegen ik zit te schelden is een
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.29f1
momenteel draait OSX 10,11,6, maar op mijn vorige iMac met een iets ouder OSX had ik ook al dit probleem.
Wonderlijk dat je van iets zo vrolijks toch depressief kan worden
Beheren
Reacties
https://nl.ifixit.com/Answers/View/95868/Upgrade+memory+to+8GB
Succes verder.
Zou het helpen om de HD te vervangen door door een snellere? een SSD bijvoorbeeld?
Tien (10) jaar is trouwens een gezegende leeftijd voor een kat. Zeker als dat beestje tien (10) jaar in een zak heeft gezeten. Ik ga het hier bij laten.
Mijn zwager heeft in die tijd drie Windows machines gehad en snapt niet dat ik met een in zijn ogen oude machine tevreden ben. Hij snapt trouwens ook niets van de krachtige utilities die je voor macOS hebt, zoals Keyboard Maestro, Hazel en TextExpander, maar dat terzijde. Helaas moet ik voor mijn werk Windows gebruiken en dat vind ik nog steeds bij tijd en wijle een ramp en ben ik blij als ik 's avonds weer mijn Mac mag gebruiken.
Mocht mijn iMac aan vervanging toe zijn, dan koop ik er weer één.