Datums laten continueren in Numbers
Misschien tref ik hier nog fervente Numbers gebruikers.. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat het programma begrijpt dat ik datums in deze cel in elke cel oplopend wil herhalen. Ik kom er gewoon niet uit. Wat is toch hiervoor de code of formule?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Ontzettend bedankt. Volgens mij is het eindelijk gelukt. Het zou alleen nu nog leuk zijn als die dit automatisch zou doen voor mij in elke opeenvolgende spreadsheet. Nu zie ik dat ik zelf in elke cel "B2+3" "B2+4" enz. moet neerzetten.
Je hoeft dan telkens maar de eerste cel aan te passen qua datum.
(waar A1 komt jouw getypte datum)
A B C D
1 A1 A1+1 B1+1 C1+1
Ik begrijp het geloof ik niet. Sorry
Dit hoop ik dat meer uitlegd.
Ik ben hoe dan ook hiermee genoeg geholpen voor nu.
Als je de juiste layout voor het ene setje met cellen hebt, dan kun je het slepen naar de cellen ernaast, dit doe je zoals je weet met het gele puntje. Sleep de drie kolommen naar de drie ernaast.
Je krijgt dan een kopie van die eerste drie kolommen, met de verkeerde datum. Verander deze datum in een formule:
Selecteer vervolgens de kolommen D+E+F samen met de rijen 2 en 3, met het gele puntje sleep je dit setje naar G+H+I. Dan krijg je nu wel de goede datum:
etc. etc.
Voor al mijn spreadsheets thuis gebruik ik nu Numbers, op mijn werk uiteraard Excel. Numbers werkt best wel goed, vooral qua layout en bijv. grafieken vind ik het zelfs prettiger dan Excel. Het lastige is wel om informatie te vinden dmv. een zoekmachine door de generieke naam van het product.
dat laatste stukje lukt me niet, op een enkele rij wel, maar daarna loop ik vast, wie weet hier de formule voor??
Hou nu de muisaanwijzer boven dit bolletje en de aanwijzer zal in twee pijltjes veranderen ⤄
Hou je linkermuisknop ingedrukt (of blijf drukken op een trackpad) en sleep naar rechts. Numbers zal nu de datums invullen.
Wil je toch met formules werken, om de sheet meerdere weken te kunnen gebruiken, dan kun je in de eerste cel B2 de gewenste datum zetten en de cel ernaast als formule B2+1, de cel daarnaast de formule B2+2 etc. Vervolgens kopieer je de hele rij B2 t/m H2 naar B8, B14 etc.
Hier kun je een handleiding voor Numbers vinden:
https://books.apple.com/nl/book/gebruikershandleiding-numbers-voor-de-mac/id1458660780