Notities app Mac of iOS.
Heeft iemand een idee hoe de breedte van een kolom van een ingevoegde tabel kan worden gewijzigd?
Log In of Registreer om te reageren.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.
Reacties
In de rechter kolom heb ik jouw tekst een paar keren geplakt, en dat kolom wordt breder.
Eerste schermafbeelding is origineel.
Hopelijk heb ik goed uitgelegd.
Ik werk op de Mac, met iOS ben ik niet zo handig. Zou dat nog een verschil kunnen maken?
Ik begrijp helemaal niet wat niet werkt. Het zal wel aan mij liggen . . . denk ik dan.
Start tabel.
In de linker kolom plaatst je -heel veel- tekst, zodat de breedte van de kolom automatisch wordt aangepast.
Je klikt vervolgens met de muis in Cel 2 en vervolgens klikt op het neerwaartse puntpijltje en selecteer Verwijder kolom.
Het resultaat:
Dit heb ik ook op een iMac uitgevoerd.
super dat je nog even hebt willen reageren.
Weet je wat ik nu in jouw voorbeeld zou verwachten? Dat in het resultaat het aantal woorden per regel meer zouden worden. Dus dat de ruimte van de verwijderde kolom in de eerste kolom gebruikt zou worden voor meer tekst.
Volgens mij wordt nu alleen het lettertype groter in de nieuwe kolom. Overigens, de breedte van de nieuwe kolom 1 is niet gelijk aan de "oude" kolommen 1 plus 2.
Maar goed, misschien verwacht ik of zemel ik teveel.
Dat denk ik ook eigenlijk
Als je perfect een tabel wilt maken met jouw eigen gewenste breedte e.a. volgt dan de suggestie van Quinten om Numbers of Pages te gebruiken, (of MS Office Excel of Word).
Notities app is in mijn ogen een voldoende uitgebreide Aantekening app, dat steeds wordt verbeterd door Apple.