Notities app Mac of iOS.

Heeft iemand een idee hoe de breedte van een kolom van een ingevoegde tabel kan worden gewijzigd?

Reacties

  • April 2018 aangepast
    Een kolom kunt je niet breder maken, maar als je in een kolom een stuk tekst in typt wordt dat kolom vanzelf breder. Zie de schermafbeeldingen hier onder.

    In de rechter kolom heb ik jouw tekst een paar keren geplakt, en dat kolom wordt breder.
    Eerste schermafbeelding is origineel.

    Hopelijk heb ik goed uitgelegd.







  • @Rai, dank voor je heldere uitleg. Ik meende ook dat het zo zou moeten werken, maar helaas. Van bestaande tekst een tabel maken, standaard komen dan 2 kolommen en dan 1 kolom verwijderen omdat ik 1kolom wil. De tekst blijft dan in een smalle kolom staan. Als ik dan extra (dummy) tekst toevoeg wordt de breedte niet aangepast.
    Ik werk op de Mac, met iOS ben ik niet zo handig. Zou dat nog een verschil kunnen maken?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan perfect een tabel maken in Numbers of Pages en die dan kopiëren en plakken in notities.
  • @quinten, een beetje omslachtig toch? Dit ondergraaft volgens mij de gebruikersvriendelijkheid. Of wil je met je suggestie aangeven dat één en ander niet lekker werkt in Notities?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hebt die mogelijkheid gewoon niet in Numbers en dat is net de strategie (eenvoud) van Apple. Om wel wat aan te bieden maar niet in elk programma alle functies van andere programma’s in te bouwen. Maar zoals Rai al aangaf, groeit nu de tabel binnen notities, gewoon met de inhoud.
  • @ berendvy,

    Ik begrijp helemaal niet wat niet werkt. Het zal wel aan mij liggen . . . denk ik dan.

    Start tabel.
    In de linker kolom plaatst je -heel veel- tekst, zodat de breedte van de kolom automatisch wordt aangepast.



    Je klikt vervolgens met de muis in Cel 2 en vervolgens klikt op het neerwaartse puntpijltje en selecteer Verwijder kolom.



    Het resultaat:




    Dit heb ik ook op een iMac uitgevoerd.

  • @Rai,
    super dat je nog even hebt willen reageren.

    Weet je wat ik nu in jouw voorbeeld zou verwachten? Dat in het resultaat het aantal woorden per regel meer zouden worden. Dus dat de ruimte van de verwijderde kolom in de eerste kolom gebruikt zou worden voor meer tekst.
    Volgens mij wordt nu alleen het lettertype groter in de nieuwe kolom. Overigens, de breedte van de nieuwe kolom 1 is niet gelijk aan de "oude" kolommen 1 plus 2.
    Maar goed, misschien verwacht ik of zemel ik teveel. ;)
  • Maar goed, misschien verwacht ik of zemel ik teveel. ;)

    Dat denk ik ook eigenlijk o:)

    Als je perfect een tabel wilt maken met jouw eigen gewenste breedte e.a. volgt dan de suggestie van Quinten om Numbers of Pages te gebruiken, (of MS Office Excel of Word).
    Notities app is in mijn ogen een voldoende uitgebreide Aantekening app, dat steeds wordt verbeterd door Apple.
  • Waarvan akte.... :)
Log In of Registreer om te reageren.