Inloggen met eID met macOS High Sierra
Vroeger met OS el kapitan kon ik normaal inloggen met mijn eID en een eID-kaartlezer.
Na mijn upgrade naar OS sierra high , kan ik met eID niet meer inloggen.
Ik heb al verschillende eID-kaartlezers geprobeerd maar ze geven allemaal het zelfde resultaat , nl aanmelden bij de overheid mislukt.
Ik heb ook een eID-viewer en deze leest wel de gegevens uit van mijn identiteitskaart, maar als ik probeer ergens in te loggen met mijn eID , dat lukt niet.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor.
Na mijn upgrade naar OS sierra high , kan ik met eID niet meer inloggen.
Ik heb al verschillende eID-kaartlezers geprobeerd maar ze geven allemaal het zelfde resultaat , nl aanmelden bij de overheid mislukt.
Ik heb ook een eID-viewer en deze leest wel de gegevens uit van mijn identiteitskaart, maar als ik probeer ergens in te loggen met mijn eID , dat lukt niet.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
..de itsme-app vervangt wel bepaalde eID kaartlezer toepassingen..ter info.
Maar zou Apple dit probleem niet moeten oplossen????
Het is wel Apple die dit probleem heeft veroorzaakt , met het OS Sierra High.
Want met het vorige OS werkte mijn eID-lezer normaal!!!!!
Paco
Voorafgaand aan de publieke release van macOS High Sierra heeft Apple, met Beta releases, de software ontwikkelaars meerdere maanden de tijd gegeven om hun software aan te passen. De meeste software ontwikkelaars hebben dat ook gedaan. De ontwikkelaars van eID, naar oude gewoonte, weer eens niet.
Heeft iemand misschien een andere oplossing???
bedankt bij voorbaat
groetjes
Dus ga ik er vanuit dat mijn kaartlezer van generatie 2 is.
Het is namelijk een Smart Card Reader (Model No:CI692).
Ik heb nu ook een mail gestuurd naar de overheid , in de hoop dat ze mij een oplossing geven.
Bedankt alleszins voor jullie reacties.
De laatste middleware geïnstalleerd, geen kaartlezer driver geinstalleerd wan macos ondersteund de kaartlezer standaard.
Inloggen werk overal prima met safari. Een enkele keer had een site Java nodig om te kunnen inloggen, na enig puzzelwerk in safari preferenties werkt ook dit prima.
Hoe zit het verder in jou geval. Werkt het ondertussen ook al ?
Het probleem lag namelijk aan mijn virusscanner.
Deze moet ik even afzetten tot ik ingelogd ben , en dan terug opzetten.