Mac Pro blijft niet in de sluimerstand
Mijn oude vertrouwde Mac Pro 5,1 wil maar niet doorslapen wanneer ik hem in sluimerstand zet. Hij gaat netjes sluimeren, maar na een tijdje (langer dan een half uur) springt 'ie blijkbaar toch weer aan om vervolgens ook aan te blijven; ik ben er i.v.m. jonge kinderen 's nachts nog wel eens uit, en dan zie ik de gloed al in m'n werkkamer van m'n scherm dat toch weer aangesprongen is.
Nu kan dat natuurlijk meerdere oorzaken hebben...iets hardwarematigs dat 'm aanwakkert, of misschien een signaal via ethernet (sluimerstand uitschakelen via ethernet heb ik wel aangevinkt omdat ik 'm via m'n laptop wakker wil kunnen schudden). Maar wat is een logisch stappenplan om te achterhalen wat 'm uit z'n slaap houdt? Is het naslaan van een system log raadzaam (ik word helemaal krugel van al die regels)?
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Ohja, ik draai High Sierra 10.13.2
Nu kan dat natuurlijk meerdere oorzaken hebben...iets hardwarematigs dat 'm aanwakkert, of misschien een signaal via ethernet (sluimerstand uitschakelen via ethernet heb ik wel aangevinkt omdat ik 'm via m'n laptop wakker wil kunnen schudden). Maar wat is een logisch stappenplan om te achterhalen wat 'm uit z'n slaap houdt? Is het naslaan van een system log raadzaam (ik word helemaal krugel van al die regels)?
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Ohja, ik draai High Sierra 10.13.2
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
PS:
Ik zie trouwens dat er op die Mac Pro (Early 2009) macOS 10.13.2 (17C89) draait. Dat kan niet zonder geknoei en gepruts. De hoogste OS X versie voor die Mac is 10.11.6 (15G31). En een 6-Core Intel Xeon kan eigenlijk ook niet. Die Mac had een 4-Core of een 8-Core. Ben je heel zeker dat het geen Hackintosh is?
Ben nu trouwens met log show --style syslog | fgrep "Wake reason" aan 't achterhalen wat het is. Ben er nog niet helemaal uit, maar ik krijg een melding over 'IODisplayWrangler'.
Heb je inmiddels een oplossing gevonden voor dit issue? Ik overweeg om eerst alle tooling die ik de afgelopen weken erop heb gezet stuk voor stuk te verwijderen.
@timosha Na een ROM upgrade van de 4,1 naar een 5,1 is de machine daadwerkelijk een 5,1 geworden, High Sierra installeert gewoon zonder enig probleem en alles wordt gewoon herkend.
Wat wel werkte; Mac uitzetten, stekker eruit, 5 seconden power knop ingedrukt houden, loslaten, stekker er weer in en Mac inschakelen.
Had ook nog allerlei Bluetooth gremlins opgelost. Apparaten die niet meer goed werkten, het grijs worden van de optie om via Bluetooth apparaten de Mac uit sluimerstand te halen in de Voorkeuren. Die waren ook opgelost met het resetten van de SMC.
Dus ik kan weer heerlijk verder met mijn originele Mac Pro