Finder geeft USB stick 3.0 niet weer
Ik heb een usb stick type TF 30 usb 3.0 van het merk TDK gekocht.
Ik heb deze ingeplugd in mijn macbook pro en de stick wordt niet weergegeven in de finder.
Indien ik naar apple logo / over deze mac / meer info / systeemoverzicht / usb ga, dan geeft hij aan dat er een
usb TF 30 USB 3.0 ingeplugd is.
Heb de stick ook al geprobeerd in mijn imac en daar herkent hij de stick ook niet.
In een windows pc erkent hij de stick wel en ik kan daar een bestand opzetten.
Dan heb ik de stick op de windows pc geformatteerd als exFAT (standaard), (de andere mogelijkheid was NTFS dit is vermoedelijk alleen voor windows) zonder resultaat.
Indien de macbook de stick niet weergeeft kan ik hem dus ook niet formatteren.
Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat fonskes.
Ik heb deze ingeplugd in mijn macbook pro en de stick wordt niet weergegeven in de finder.
Indien ik naar apple logo / over deze mac / meer info / systeemoverzicht / usb ga, dan geeft hij aan dat er een
usb TF 30 USB 3.0 ingeplugd is.
Heb de stick ook al geprobeerd in mijn imac en daar herkent hij de stick ook niet.
In een windows pc erkent hij de stick wel en ik kan daar een bestand opzetten.
Dan heb ik de stick op de windows pc geformatteerd als exFAT (standaard), (de andere mogelijkheid was NTFS dit is vermoedelijk alleen voor windows) zonder resultaat.
Indien de macbook de stick niet weergeeft kan ik hem dus ook niet formatteren.
Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat fonskes.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Indien ik de stick wil formatteren zijn de 2 mogelijkheden NTFS of exFAT.
Ik heb nog een oude windows pc staan maar die moet ik terug aansluiten en al de updates installeren alvorens de stick te kunnen formatteren als FAT32.
Indien ik er via deze weg niet in slaag, om de stick te formatteren, mag ik dan terug contact opnemen om alzo nog te proberen via apple tips een oplossing te vinden?
Groeten fonskes
Ik zal morgen proberen contact op te nemen met TDK zelf.
Groeten fonskes