Finder geeft USB stick 3.0 niet weer

January 2014 aangepast in Hardware problemen
Ik heb een usb stick type TF 30 usb 3.0 van het merk TDK gekocht.
Ik heb deze ingeplugd in mijn macbook pro en de stick wordt niet weergegeven in de finder.
Indien ik naar apple logo / over deze mac / meer info / systeemoverzicht / usb ga, dan geeft hij aan dat er een
usb TF 30 USB 3.0 ingeplugd is.
Heb de stick ook al geprobeerd in mijn imac en daar herkent hij de stick ook niet.
In een windows pc erkent hij de stick wel en ik kan daar een bestand opzetten.
Dan heb ik de stick op de windows pc geformatteerd als exFAT (standaard), (de andere mogelijkheid was NTFS dit is vermoedelijk alleen voor windows) zonder resultaat.
Indien de macbook de stick niet weergeeft kan ik hem dus ook niet formatteren.
Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat fonskes.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Probeer eens of je met het Schijfhulpprogramma de USB-stick kan wissen. Kies voor MS-DOS (FAT) of exFAT.
  • Bedankt voor de snelle reactie timosha maar ik was vergeten te melden dat de usb stick ook niet wordt aangegeven in het schijfhulpprogramma. De enigste gegevens die daar verschijnen zijn de 251 GB APPLE SSD en een decryptedFile.dmg en daar onder staat Flash Player, dit is vermoedelijk iets van adobe.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, die Adobe dmg blijft daar nog al eens staan. Die kan je verwijderen in Disk Utility. Dan probeer om de USB-stick op een Windows computer in FAT32 te formatteren. Als de Mac dan de stick kan lezen kan je proberen om het ding op de Mac in exFAT te formatteren.
  • Ik heb de usb stick reeds via een recente windows pc geformatteerd als exFAT.
    Indien ik de stick wil formatteren zijn de 2 mogelijkheden NTFS of exFAT.
    Ik heb nog een oude windows pc staan maar die moet ik terug aansluiten en al de updates installeren alvorens de stick te kunnen formatteren als FAT32.
    Indien ik er via deze weg niet in slaag, om de stick te formatteren, mag ik dan terug contact opnemen om alzo nog te proberen via apple tips een oplossing te vinden?
    Groeten fonskes
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan formatteer de stick in NTFS. OS X kan NTFS lezen. Als de stick gelezen wordt door de Mac kan je proberen om hem te wissen en in FAT32 te formatteren.
  • Heb geprobeerd om de stick te formatteren via en oede windows pc maar daar gaf de pc ook alleen maar de mogelijkheid om in NTFS of exFAT, ik denk dat dit geprogrammeerd is op de stick. Dan geprobeerd on de stick te formatteren in NTFS maar ook zonder resultaat, geeft niets in finder, schijfhulpprogramma maar wel in systeemoverzicht / usb.
    Ik zal morgen proberen contact op te nemen met TDK zelf.
    Groeten fonskes
  • Arggg, heb nu net het zelfde probleem! Heb je dit kunnen oplossen?
  • Ik heb precies hetzelfde probleem! Alleen kan hij bij mij juist wel gelezen worden op een mac maar niet op een windows.... please help!
Log In of Registreer om te reageren.