Nieuwe iMac kopen?
Ik sta op het punt een nieuwe iMac te kopen, ik hoor van alles, is er nu al een nieuwe iMac , of komt die voor het einde van het jaar, het zou spijtig zijn moest ik nog een oude kopen, de mijne is 4 jaar, wat is nu juist de waarheid, graag uw mening.
Reacties
Kijk hier maar eens, ze zijn zojuist ververst
Daarnaast is nog de MacBook en MacBook Pro vernieuwd.
Doe er heel veel op zoals muziek foto's en boeken internetten en pages en alles werkt perfect.
Hier mee wil ik zeggen dat je nog jaren vooruit kan met je imac zeker als je alleen internet.
Dan is en blijft het een perfecte machine.
Dus waarom zou je een nieuwe kopen, ik zou lekker wachten tot er weer iets nieuws komt wat echt de moeite van het aanschaffen waard is.
Succes gr frank
Mocht je nog even twijfelen. Je kan altijd eens je computer opfrissen door bijvoorbeeld het besturingssysteem eens opnieuw te installeren en een grote kuis te houden.
Je vroeg me om een computer aan te raden. Ik ken jouw persoonlijke achtergrond niet maar ik zal het toch proberen met een kleine vergelijking
21" heel veel mensen nemen dit, omdat ze van de pc tijdperk komen en niet veel geld willen aan spenderen. Basis model heeft dan bijvoorbeeld geen retina scherm en een klassieke harde schijf, dat is bv meer dan genoeg om te internetten.
De volgende standaard upgrade is de Retina schermen en daarna een Fusion Drive (combinatie harde schijf en SSD, om zo sneller documenten te laden, en dat verschil merk je wel).
27" is dan de volgende grote stap. Groot scherm met retina 5K en ook Fusion Drive. Omdat je enkel maar internet gebruikt en eventueel nog basis programma's zou ik zeker het houden bij het basismodel. Wil je toch later nog extra, kan je altijd RAM bijkopen om het aan de achterkant te plaatsen in de sloten, (op deze manier bespaar je zelfs geld).
Vaak raad ik iemand aan om niet altijd voor het beste en het grootste te gaan, deze zijn vaak te zwaar voor hen. Maar een model lager te kiezen en met het geld dat je dan uitspaart kan je dan bijvoorbeeld Het Magic Keyboard Met nummeriek nemen (standaard is dat zonder nummeriek) of de Apple Supperdriver voor DVD's. Ook kan je eens kijken voor externe opslag, in verband met TimeMachine mocht je dat nog niet hebben.
De nieuwe iMacs met Retina hebben een breder kleurengamma trouwens, echt prachtig