Nieuwe iMac kopen?

August 2017 aangepast in Apple bytes
Ik sta op het punt een nieuwe iMac te kopen, ik hoor van alles, is er nu al een nieuwe iMac , of komt die voor het einde van het jaar, het zou spijtig zijn moest ik nog een oude kopen, de mijne is 4 jaar, wat is nu juist de waarheid, graag uw mening.

Reacties

  • https://buyersguide.macrumors.com/#Mac

    Kijk hier maar eens, ze zijn zojuist ververst :)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ze zijn zeker aangepast. Nu zit er Thunderbold 3 (USB-C) in plaats van Thunderbold 2. En is de dual-processor ook geüpdatet, waardoor er nu ondersteuning is voor bijvoorbeeld VR. Later dit jaar (December) komt iMac Pro uit, een krachtenpaardje bedoeld voor de grafische industrie, met minstens een 8-core processor.

    Daarnaast is nog de MacBook en MacBook Pro vernieuwd.
  • Quinten, bedankt voor uw antwoord, ik gebruik alleen mijn iMac voor op internet, verder heb ik daar praktisch geen programs op staan, ik zou een 27" willen, dus wachten op die pro eind december heeft voor mij weinig zin denk ik, of wat zou u mij aanraden.
  • Ben ook in het bezit van een imac van eind 2013 en daar ben ik heel tevreden over.
    Doe er heel veel op zoals muziek foto's en boeken internetten en pages en alles werkt perfect.
    Hier mee wil ik zeggen dat je nog jaren vooruit kan met je imac zeker als je alleen internet.
    Dan is en blijft het een perfecte machine.
    Dus waarom zou je een nieuwe kopen, ik zou lekker wachten tot er weer iets nieuws komt wat echt de moeite van het aanschaffen waard is.
    Succes gr frank
  • QuintenQuinten    Moderator
    @giljom Wat frankf zegt is waar, Je iMac kan eigenlijk nog even mee. Een Apple computer gaat gemiddeld 6 jaar mee, maar ik heb er zelf entje van 9 jaar thuis staan die nog steeds goed werkt. Apple zal de computers gemiddeld 8 jaar ondersteunen met nieuwe software updates.

    Mocht je nog even twijfelen. Je kan altijd eens je computer opfrissen door bijvoorbeeld het besturingssysteem eens opnieuw te installeren en een grote kuis te houden.

    Je vroeg me om een computer aan te raden. Ik ken jouw persoonlijke achtergrond niet maar ik zal het toch proberen met een kleine vergelijking
    21" heel veel mensen nemen dit, omdat ze van de pc tijdperk komen en niet veel geld willen aan spenderen. Basis model heeft dan bijvoorbeeld geen retina scherm en een klassieke harde schijf, dat is bv meer dan genoeg om te internetten.
    De volgende standaard upgrade is de Retina schermen en daarna een Fusion Drive (combinatie harde schijf en SSD, om zo sneller documenten te laden, en dat verschil merk je wel).

    27" is dan de volgende grote stap. Groot scherm met retina 5K en ook Fusion Drive. Omdat je enkel maar internet gebruikt en eventueel nog basis programma's zou ik zeker het houden bij het basismodel. Wil je toch later nog extra, kan je altijd RAM bijkopen om het aan de achterkant te plaatsen in de sloten, (op deze manier bespaar je zelfs geld).

    Vaak raad ik iemand aan om niet altijd voor het beste en het grootste te gaan, deze zijn vaak te zwaar voor hen. Maar een model lager te kiezen en met het geld dat je dan uitspaart kan je dan bijvoorbeeld Het Magic Keyboard Met nummeriek nemen (standaard is dat zonder nummeriek) of de Apple Supperdriver voor DVD's. Ook kan je eens kijken voor externe opslag, in verband met TimeMachine mocht je dat nog niet hebben.

    De nieuwe iMacs met Retina hebben een breder kleurengamma trouwens, echt prachtig
  • Dat is nu juist het probleem, ik heb daar al eerder over geschreven, sinds april werkt mijn TM niet meer zoals het hoort, als ik TM open op mijn mails dan krijg ik in al die mappen geen mails te zien, dus kan ik ook niets terug zetten, ik ben al van april bezig met apple, waar ik trouwens zeer tevreden van ben, maar nog geen oplossing, alles is uit geprobeerd, nieuwe installatie, nieuwe partitie, vandaar dat ik een nieuwe wil kopen, hopend dat het probleem opgelost is, maar misschien weet iemand meer, graag uw hulp
  • Ik zou graag een bijlage mee versturen, dan kan u zien wat er fout is, maar ik weet niet hoe dat werkt bij apple tips, sorry
  • Hier een bijlage foto, ik weet niet of het gelukt is
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat heeft niets met de iMac te maken. Je hebt een corrupte Time Machine backup. Dat ontstaat meestal als men in de Time Machine sparsebundle gaat prutsen. Laat de TM backup controleren.


  • timosha, ik hoop dat ge gelijk hebt, ik ga maandag naar apple bellen, ik hou u op de hoogte? Alvast bedankt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Klik met ⌥ ingedrukt op het Time Machine icoontje in de menubalk en kies "Controleer reservekopieën"
  • timosha, als ik de alt toets ingedrukt hou en ik druk op de icoon van de TM dan open TM, maar ik zie nergens Controleer reservekopieën", wat doe ik fout.
  • Sorry timosha, in denk dat ik verkeerd gedrukt heb.
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2017 aangepast
    Ik schreef dus: "Time Machine icoontje in de menubalk":


  • Ja dat klopt, maar die schijf is niet gehiglight, moet ik dan een andere schijf nemen, en kan ik verder iets fout doen, want aan de schijven pruts ik niet graag, op dat vlak ben ik maar een leek.
  • timoshatimosha    Moderator
    Je moet de Time Machine schijf nemen die de problemen veroorzaakt. En als je die niet kan selecteren is de Time Machine backup (of schijf) inderdaad corrupt. Maar dat is hoe dan ook geen reden om een nieuwe Mac te kopen.
  • Neen timosha, daar hebt ge gelijk in, ik ga maandag eerst eens naar apple bellen, en ik hou u zeker op de hoogte, nogmaals bedankt voor uw geduld.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.