iPhone Mail: melding "server staat relaying niet toe voor e-mailadres"
Ik heb het probleem dat ik vanaf mijn iphone geen mail kan beantwoorden en steeds bovenstaande melding krijg. Ik heb gezocht of er andere gebruikers zijn die dit probleem hebben en veel providers hebben hier last van. Op mijn macbook pro en ipad heb ik geen last.
Wie weet raad. BVD Jos
Wie weet raad. BVD Jos
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Als je op de MacBook Pro en iPad daar geen problemen mee hebt dan gebruik je op die toestelen een andere SMTP server dan op de iPhone.
Sommige providers staan SMTP Relay toe andere dan weer niet. In Nederland staat bijvoorbeeld KPN dat niet toe.
Het viel mij vanavond op dat ik op mijn macbook gewoon via mijn tele2 account berichten doorstuur en dat ik daar het probleem van het relaying niet heb. Het is dus echt een probleem van mijn iphone en hopelijk kan de oorzaak nog gevonden worden.
groeten Jos
Aan de iPhone en de Mail app op de iPhone ligt het zeker niet. Die doen alleen maar wat jij ingesteld hebt. En de oorzaak heb ik al genoemd: je gebruikt op de iPhone een SMTP server die geen SMTP Relay toestaat.
Ik heb icloud, gmail tele2 en t-mobile nu in gesteld dus ben benieuwd of er een wel werkt.
Ik heb op mijn ipad en macbook pro gewoon Tele2 als mail verzendserver ingesteld staan en dat werkt probleemloos. Op mijn iphone gaat het echter niet. Is er iets in de instellingen wat ik kan veranderen want ik vind het heel vreemd. Ook via gmail heb ik dit probleem alleen op de iphone.
Gaarne advies
Jos
Verwijder de accounts in kwestie en maak ze opnieuw aan op de iPhone. Ik heb geen ervaring met Gmail maar ik neem aan dat iOS automatisch de juiste servers kiest. Bij het Tele2 account zal je eventueel de servers zelf moeten ingeven (POP3/IMAP en SMTP).